hoi iedereen ik ben linde. ik zou heeeeel graag willen afvallen! Ik ben namelijk best wel te zwaar. Dat zit zo ik heb 3 heup operaties gehad best wel heftig maar daar gaan we het niet over hebben. Maar wel door die operaties heb ik niet veel kunnen bewegen. maar de laatste maanden gaat het goed ik moet nog alleen strek aan mijn conditie werken. ik ben alleen wel erg dik geworden ik weeg 60 kilo en ben 1.55. daarom wil ik snel afvallen zonder mij uit te hongeren. heeft iemand tips? xx Linde
het is heel erg ik ben 12. (ps ik kan volwassen over komen ik weet best veel namelijk ook dingen die ik nog niet hoef te weten ) maar ik heb gewogen en ik weeg 55 kilo. ik drink alleen maar water en doordeweeks heb ik een vast ritme namelijk s,ochtends yoghurt, 10 uur fruit met koek, 12 uur brood met rauwkost (niet erop), tussendoor verschilt meestal rauwkost. en s,avonds meestal vlees aardappels en groente, en dan tussendoor een waterijsje (kan je tellen als een glas limonade) ik ga naar de fysio 2x per week en we hebben geen auto dus ik doe sowieso alles op de fiets of lopend. ik ga donderdag kijken op een proefles dansen. en ik heb een hondje dus lopen doe ik veel. en natuurlijk eet ik ook weleens iets lekkers.
Je bent pas 12 en je eet super gezond, ga lekker zo door! Waarschijnlijk krijg je binnenkort nog een groeispurt waarna je gewicht ineens wel weer bij je lengte past.
Maak je vooral niet te druk over je gewicht, afvallen is op deze leeftijd nog niet nodig.
Ik denk dat een hoop meiden een leeftijd hebben gehad waarop hun lichaam niet helemaal in balans was (ik wel in ieder geval!).
Ga lekker sporten en blijf gezond eten, dan is er niets aan de hand
Het word over het algemeen sterk afgeraden om te lijnen/dieten voor je 16e, omdat je nog groeit. Pas wel op dat je niet te veel ongezonds eet, je zegt zelf dat je een koek eet, waterijsje en dan ‘tussendoor nog wel eens iets lekkers’, bij elkaar is dat best veel.
Het beste wat je kan doen is niet minder gaan eten maar misschien wat meer bewegen.
Hi Linde, misschien heb je iets aan dit topic: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezond-afvallen-samen-afvallen-6-lees-de-beginpagina-331093.0.html
bedankt voor jullie reacties