Afvallen

Hey lieve allemaal!

ten eerste lees het hele bericht voordat je gaat oordelen :bowing_man:
en ja er zullen al vele topics hierover zijn, maar een recent topic in het nieuwe jaar kan vast geen kwaad en zal misschien wel een stuk overzichtelijker zijn.

2016 is begonnen, tijd voor nieuwe voornemens blabla.
nee ik heb me al een hele tijd geleden voorgenomen te gaan afvallen. maar tot op heden was dat nooit gelukt. toen heb ik in begin december besloten dat ik echt wil gaan afvallen. maar om dat in december te gaan doen? beetje onhandig gezien het vele lekkere eten hoewel dat eigenlijk geen excuus mag zijn. ik heb dus besloten om in januari te beginnen en dat is nu.

Nu iets over mezelf: ik ben 16 jaar oud, 169 cm groot en ik weeg ongeveer 68 kg. Nu hoor ik je denken maar dat is toch niet te zwaar en dan zou je toch niet moeten afvallen. Nee, laat ik gelijk duidelijk maken dat dit niet te zwaar is! maar… ik WIL afvallen omdat ik graag een strak lichaam wil. en zoals ik al zei ik weeg ongeveer 68 kg niet te veel dus maar ik vind dat ik best een dikke buik heb, brede heupen en stevige bovenbenen. ik wil dus graag gaan afvallen en trainen om mijn lichaam strak te krijgen.

ik heb heel lang geturnd op maandag en vrijdag. ik geef nu alleen nog maar les op vrijdag van 4 tot half 7 sinds ik mijn enkelband zwaar had gescheurd en ik het minder leuk ging vinden om zelf te turnen na 10 jaar. daarnaast doe ik nog wel mee met de springgroep wat ik ook deed bij het selectie turnen van half 7 tot half 8 op vrijdag. maar wat ik hier dus mee wou zeggen is dat ik al redelijk wat spieren heb door het lange selectie turnen maar er ook veel vet bij is gekomen de laatste jaren (middelbare school, tussenuren, eten je begrijpt het wel) in middels begonnen aan het 1e jaar van mijn studie waarbij de school ook nog eens enorm dicht bij de stad en een winkelcentrum zit.

mijn plan is als volgt: gezonder gaan eten en de sportschool in. eerst een aantal kilo’s kwijtraken, zo’n 6-8 kilo zeker niet meer! en daarna de focus leggen op het trainen van spieren en daarbij natuurlijk niet op gewicht letten want door spieren te trainen kom je natuurlijk ook weer aan.

maar hoe kan ik het het beste aanpakken?
ik hoor heel graag jullie tips, schema’s, oefeningen, verhalen, motivatie

groetjes,
Kaylee

Dan ga ik je toch doorverwijzen.
Je hebt dit topic waar meiden je advies kunnen geven: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezond-afvallen-samen-afvallen-5-lees-de-beginpagina-308208.0.html

En dit is een topic waar allemaal meiden inzitten die fit willen worden en strakker:http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/fit-voor-de-zomer-2016-326640.0.html

Daar kunnen ze je helpen en het beste is natuurlijk ook om naar een sportschool toe te gaan waar ze je een schema kunnen aanmeten. Voor iedereen is dat namelijk erg persoonlijk