Afvallen

Hey dames, ik wil vanaf 4 januari beginnen met afvallen omdat ik op dit moment op vakantie ben en het dan wel heel moeilijk is om me aan mijn dieet te houden en te sporten. Ik wil het liefst 15 kilo afvallen voor mei, is dit realistisch of niet ? En zouden jullie mij tips willen geven voor dieet en wat te doen bij het sporten ? Heel erg bedankt alvast !

Hoeveel weeg je nu?
Als je behoorlijk overgewicht hebt, is het makkelijker om 15 kilo te verliezen dan als je al best dun bent.
Ik denk dat het mogelijk is, maar dat je echt heel goed zult moeten letten op je eten en er ook behoorlijk naast moet sporten.
Het is naar mijn idee in ieder geval best ambitieus, misschien iets te?

Hey, ik ga ook op 4 januari beginnen en wil ook 15 kilo afvallen :upside_down_face:
Ik ga in het topic ‘gezond afvallen: samen afvallen 5’ mezelf voorstellen, want ik denk dat we inderdaad daar best moeten zijn :wink: Misschien kan je daar ook motivatie vinden?
x

Ligt aan je startgewicht en lengte en hoe je van plan bent het aan te pakken.

Het is lastig te beoordelen of het realistisch is, aangezien we geen gegevens hebben. Wel wordt als richtlijn (bij o.a. Het Voedingscentrum) aangehouden om 0.5/1 kg max. per week af te vallen, misschien kun je daar wat mee.

Zoals hierboven al is gezegd, ligt het aan je gewicht. Hoe minder je weegt, hoe minder snel je afvalt. Ik denk dat je vooral moet opletten op wat je eet. Probeer varkensvlees, veel vet en suiker te vermijden. Als je honger krijgt, snoep dan wat fruit, groente (worteltjes, komkommer) of noten. Verder blijft veel bewegen natuurlijk erg belangrijk. En jezelf trakteren na het sporten helpt ook vaak. En dan niet op iets lekkers, maar dat je bijvoorbeeld zegt; “oké ik ga nu een uurtje sporten en dan kan ik straks 2 afleveringen van mijn favoriete serie bekijken” (ter voorbeeld). En probeer een vast ritme te creëren, wanneer je wilt sporten.

Kijk hiervoor even binnen dit board. Er is een topic voor gezond afvallen, maar bijvoorbeeld ook voor meiden met meer/extreem overgewicht. Er zijn ook verschillende topics voor meer bewegen.