Afvallen

Hoi ik had eerst overgewicht en ik ben toen gaan afvallen. Ik ben in ongeveer 4 maanden tijd 17 kilo kwijt geraakt en heb nu net geen ondergewicht dus ik ben nog gewoon gezond. Maar ik ben nu al 4 maanden niet meer ongesteld en mijn moeder denkt dat het door het afvallen komt. Dus we gaan een afspraak maken met de huisarts en dan gaan we kijken waarom ik niet meer ongesteld word. Maar als het door het afvallen komt dan wil ik niet aankomen… Wat denken jullie dat de huisarts mij gaat adviseren?

Ik ben trouwens 13 jaar
Ik ben sinds 2013 ongeteld
Ik had overgewicht en heb nu een gezond gewicht

Ik heb geen ondergewicht maar heb nu een gezond gewicht en volgens de GGD ben ik uitgegroeid

Maar wnnr ik mijn bmi uitreken ben ik nog gezond

Oke maar ik ben wel bang dat mijn huisarts zegt dat ik moet aankomen want ik ben heel lang onzeker geweest over mijn lichaam en nu ben ik eindelijk tevreden :sob:

Maar ik heb een keer gehoord dat je pillen kon krijgen om weer ongesteld te worden. Is dat bij mij geval nodig of niet?

Ja dat was ik al van plan :grin:

Alleen omdat je een ‘gezond’ BMI hebt (amper trouwens, want randje ondergewicht is echt niet goed hoor), betekent dit nog niet dat je ook gezond bent. Je bent veel te veel afgevallen in een te korte tijd en je lichaam kan dit duidelijk niet aan, daar ondervind je nu de gevolgen van. Als je geen permanente schade aan je lichaam wilt zou ik maar naar de huisarts gaan en zijn advies volgen, óók als hij je zegt terug wat aan te komen.

Oke…

Ik voel me lichtelijk aangesproken aangezien ik volgens mijn BMI ook randje ondergewicht ben, maar ben hartstikke gezond en zie er ook niet mager uit. Wat ik gehoord heb is dat je BMI niet zo serieus moet nemen. Het is wel een indicatie maar het heeft ook te maken met je bouw en lengte.