Afvallen?

Nou kijk ik had dus vandaag een GGD onderzoek op school, en die vrouw heeft me echt een beetje een rotgevoel gegeven.Ik ben dus 160cm lang en ik weeg 57 kilo,ja ik weet het ik ben niet de dunste maar ze bleef dus steeds zeggen van "Ja je moet opletten want je hebt al bijna overgewicht’’.Ik ben al heel erg onzeker over mijn gewicht enzo en ik vind dit dus echt kut. weten jullie hoe ik kan afvallen en op dat gewicht blijven,mijn streefgewicht is 45 kilo.( btw ik ben 14)

Groetjes Liz

Ik zou naar een diëtiste gaan, je bent nog best jong, dus je moet goed opletten dat je alle voedingsstoffen nog wel binnen krijgt, anders kan je daar later problemen mee krijgen.

een streefgewicht van 45 kilo betekent een bmi van 17,5, lijkt me nou niet echt een goed streefgewicht en al helemaal niet als je 14 bent. als ik jou was zou ik proberen gezond te eten en voldoende te bewegen, dat moet voldoende zijn om gezond te blijven! succes!

edit; je bmi is nu 22,3, zolang je niet zwaarder wordt is dat prima !

Volgens de MBI meter zit je op een prima gewicht dus ga asjeblieft niet ineens dieten. Naast dat je in de puberteit dit dus ik weet niet wat je schoolarts van jou lult, ik had het daar vroeger ook nooit zo op.

Probeer gewoon gezond te eten, ga sporten maar je hoeft echt niet ineens af te gaan vallen.

45 is denk ik echt te licht, als je toch wilt afvallen zou ik niet lager gaan dan 51

45 kilo is echt te weinig!
Tussen de 50 - 55 is een ideaal gewicht voor die lengte over het algemeen gezien. Maar dat ligt ook aan bepaalde dingen, afkomst, bouw whatever.
Ikzelf ben ook 160, maar heb volgens bmi zwaar overgewicht, doordat ik veel spier heb. Terwijl mijn vetpercentage rond de 24% ligt. Alhoewel ik wel wat ouder ben.

Je kan er iets op letten maar ik denk niet dat je zo drastisch moet gaan lijnen, je bent immers nog in de groei. Wat je wel zou kunnen doen is opletten wat je eet :wink:

Je moet die mening van die arts met een korreltje zout nemen, wij hebben ook zo onderzoeken van CLB (zit in belgie op school) &daar zeiden ze ook dat ik bijna overgewicht had terwijl ik 1.67m ben &50 kg weeg dus ik zou je daar niet te zwaar op baseren, als jij wilt afvallen en je daar goed bij voelt, doe dat dan :slightly_smiling_face:.

WAT, bijna overgewicht?
Ik weeg 63 kg en ben ook 1.60 en ik heb net geen overgewicht
45 is niet gezond,
ik zou voor de 50 gaan.

Maar gewicht is echt niet alleen vet, ook spieren. Gespierde mensen zijn ook zwaarder dan niet gespierde mensen natuurlijk. En bovendien heb je volgens mij helemaal geen overgewicht?