afvallen ???

hee

ik ben al heel lang bezig met afvallen maar heb een totaal jojo effect! het is me nog nooit gelukt om echt goed mn streefgewicht na te komen, ik ben niet dik (15 jaar 1,75 cm en weeg 63), maar ik heb ook geen strak buikje en dat wil ik heel graag want heb nu 3 en half maand een vriend en ik wil graag een keer zwemmen (met een strakke buik!!)
ik weet dat ik kan afvallen want het is me al wel is gelukt, maar mn probleem wat in de weg zit is, dat mijn vriendin heel vaak zegt ooeh zullen we dat halen op school want ik heb geld, en dan weer zullen we naar de stad ijsje halen? en al dat soort dingen. maar daar kan ik dus echt heeel moeilijk nee op zeggen, ook omdat het mn beste vriendin is…
hebben jullie tips??? ik wil graag 5 kilo afvallen maar het lukt niet zo goeddd :S

Er zijn hier genoeg algemene topics over…

Je kunt dit beter in het algemene afvaltopic vragen.
En de enige tip die hier gegeven kan worden denk ik is dat je gewoon vol moet houden. Je kunt niet een manier verzinnen dat je lekker kunt blijven snoepen en toch die 5 kilo kwijt raakt. Anders zouden we dat allemaal wel doen.

Er zijn heel veel afvaltopic, daar kun je denk ik wel terecht. Even in het onderdeel van Food & Sport kijken.

http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/