Afvallen...

Hee ladies!

Er is iets dat me zorgen baart…
Vorig jaar zomer woog ik 65 kilo (1.55 lengte) en sindsdien ben ik ontzettend afgevallen.
Ik weeg nu (1,5 jaar later) 53 kilo en er lijkt geen eind aan het afvallen te komen (nu 1.56 cm)
Ik doe er niks aan en eet normaal, iemand een idee wat het kan zijn?

greets.

Mijn vader zegt dat het is omdat ik in de groei zit, wat ik niet verwacht omdat dokters mijn maximale lengte op 1.55 cm hadden geschat. Ben 16 jaar dus dat zal wel in wat rustiger vaarwater moeten liggen…

Ben al geweest maar ze vond me er gezond uitzien…

Ik zou 's avonds meer gaan eten en anders aan je ouders vragen of ze een afspraak voor je willen maken bij de dokter?

Dat je er gezond uitziet betekend niet dat je gezond bent, misschien last van wormen?

Ik zou persoonlijk ook even checken bij de dokter. Hoeveel hoor je te wegen? Ik ben 1.75 en 56 kilo… Is dit dan raar??

Kusjes Lynn

nope, heeft ze allemaal getest.

Ze vond dat ik er gezond uitzag omdat mijn huid glansde, ogen gewoon sprankelend verder geen klachten (alleen wat vermoeidheid maar dat komt nog van vorig jaar)

Even voor de zekerheid, je schildklier is ook getest?
al heb je daar vaak wel meer klachten bij.

Misschien is je metabolisme wat verbeterd.

Misschien ff opzoeken op internet? Xx

Wat is metabolisme ?

Volgens de BMI-meter van het voedingscentrum heb ik nu een BMI van 22,6 wat wel gezond is maar aangezien ik blijf afvallen…

"Het metabolisme is de stofwisseling met energie als doel.
Sommige mensen hebben een langzaam metabolisme. Het lichaam is vergelijkbaar met een slechtwerkende fabriek. Er komen wel grondstoffen binnen, maar er wordt te weinig verwerkt. De grondstoffen worden opgeslagen (vet), maar er word nauwelijks energie geproduceerd.

Bij mensen met een te snel metabolisme verwerkt het lichaam de aangevoerde grondstoffen in een hoog tempo en er komt veel energie vrij om te presteren. Door deze snelle verbranding worden er (bijna) geen reserves opgeslagen."

rare dokter, misschien eet je steeds minder of kleinere porties, of dat niet?

Thnx voor de uitleg, het zou inderdaad een goede reden kunnen zijn

^hierboven, gewoon 1 boterham met melk en thee sochtends, 3 boterhammen 3 pakjes drinken mee naar school en met avondeten 1 tot 2 opscheplepels en savonds soms nog 1 bakje chips. Altijd al zoveel gehad.

Hmm klinkt wel gezond,beetje apart ist wel ja.Haha mischien even googlen :cold_sweat:

Ik ben ook zo klein maar ik word alleen maar dikker terwijl ik s’ochtends nooit eet, tussen de middag 1 /2 boterhammen eet en s’avonds gewoon een bord met aardappelen en vlees en groente. Soms vla en tussendoortje in de middag een koekje dus ik snap niet dat jij dan afvalt ?

Wauw wat herkenbaar.

Ik ben sinds de zomervakantie 7 kilo afgevallen. Maar ik ben 172 en ik woog dus nog maar 43 kilo. Ik wist ook niet waar door het kwam dus ik had eerst zelf besloten te kijken wat er met mij lijf zou gebeuren als ik meer zou eten. En ik kwam niks aan. Na een tijdje besloot ik naar de dokter te gaan en we dachten eerst aan een parasiet in me lijf. Maar na een tijdje verdwenen de klachten (behalve de buikpijn) en de dokter vond het eik niet nodig om verder onderzoek te doen. Ik wel, want ik was vaak duizelig, licht in me hoofd en had soms het gevoel dat ik flauw ging vallen. Na weet ik veel hoeveel doktersbezoekjes werd ik dan eindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis. Ik mocht mijn bloed laten prikken. Een dag later kon ik bellen voor de uitslag. Ik krijg de assistenten aan de lijn. ‘Ja ik zal even voor je kijken, he, wat gek ik kan je uitslag niet vinden. Wacht ik zoek nog even hier. Oh, gevonden. Nee alles is goed maak je maar geen zorgen.’ Goed, ik maakte me geen zorgen. Maar ik bleef maar afvallen. De dokter wou zelf de uitslag nog even met mij na bekijken ook toen was deze uitslag nergens te vinden. Ik vind het vreemd. Ik heb dus nooit die uitslag gezien en weet dus niet of het klopt. Maar goed, uiteindelijk ben ik door verwezen naar een dietist. Ben daar nu 3 keer geweest en weeg nu 45 kilo. De dietist had gebeld naar de dokter dat ze het belachelijk vond dat het zo lang heeft geduurd voor dat ik door gestuurd was.

Ik mag heb we; weer op nieuw bloed laten prikken maar dan via mijn psychiater en ik ben ook getest op schildklier problemen. Maar ook nog allerlei anderen dingen.

Dus, mijn advies. Ga naar de dokter. Dring erg maar lekker op aan dat jij een bloed onderzoek wilt (en dan ook graag de uitslag). Ben benieuwd of ze er iets aan doen.

Bedankt voor jullie tips! Ik moet het nog even aankijken van mijn vader, ben 1 kg aangekomen dus hij wilt deze maand even aanzien mocht ik verder afvallen dan maakt hij een afspraak bij de dokter :slightly_smiling_face:

Ik weet dan wel waarom je dan nog meer aanzet. Je hebt geen basis gelegd in de ochtend. Het ontbijt is het belangrijkste eetmoment van de dag.

Ze zeggen wel eens; Ontbijt als een koning, lunch als een prins en dineer als een zwerver.