Afvallen zonder te sporten

Hey

Ik wil graag afvallen, ik heb geen overgewicht maar ik wil graag wat vet kwijt.
Alleen ik kan niet sporten vanwege ziektes, mijn huisarts raadt het af.
Is er een manier om (snel) af te vallen zonder te sporten?

Crash dieeten werken bij mij niet echt, heb een week lang onder de 800 kcal gegeten alleen toen was ik juist aangekomen. Dus dat is geen optie.

Kus

Gewoon 5 kilo max. 10

gezond eten en veel water drinken en niet meer dan 1600 kc eten en meer dan 1000 kc Zo ben ik 7 kilo afgevallen

Ik denk dat het wel mogelijk is.
Maar het hangt ook wel af van je bmi denk ik. Als je overgewicht hebt is het denk ik makkelijker om 5 kg af te vallen. Met een gezond bmi is het dan waarschijnlijk moeilijker

Het is best ongezond om zo weinig calorieën te eten. Inderdaad, gezond eten, maar ga geen calorieën tellen, of toch niet op deze manier.

Mijn bmi is denk ik 20 of 21 ofzo.
Ik drink alleen nog maar water of thee, niks anders.
Het is alleen vaak als ik lunch ofzo over sla, dan denk ik dat ik die kcal mooi bespaar. Maar die eet ik er dan aan snoep/chips later weer bij

Dan moet je zeker geen 10 kilo af gaan vallen. Maximaal 5.
En dat doe je gewoon door gezond te eten, snoep te verruilen voor fruit of noten etc.
Mag je wel wandelen? Dat is niet zo intensief maar verbrand toch een hoop.

Was snoep of iets anders lekkers maar net zo makkelijk uit mijn eetpatroon weg te halen zoals alle frisdranken.

Als ik iets gezonds koop bijvoorbeeld worteltjes en ik wil dat ipv snoep eten, eet ik gelijk de hele zak worteltjes op en heb ik niks voor later.
Pff ik ben moeilijk :cold_sweat:

Geen maaltijden skippen, want dan ga je inderdaad sneller vreetbuien krijgen/snoepen.
Eet 6 kleinere maaltijden per dag. Veel gezonde tussendoortjes. Dan moet het wel lukken denk ik.

Je hebt trouwens een gezond BMI, je hoeft denk ik helemaal niet af te vallen

Gemiddeld mogen vrouwen rond de 2000 caloriën, als je gewoon goed oplet met tussendoortjes en dat soort dingen en veel producten zoals snoep of anderen zoetigheid. Dat moet dan wel goed zitten, en ja, natuurlijk veel water drinken. Maar een vraagje mag je helemaal niet sporten of een sportactiviteit doen met een beetje inspanning of heb je wel dingen die mogen/kunnen?

Dankje!
Nou ik mag niet iets doen waarvoor ik conditie nodig heb, zoals hardlopen of fitnessen. Ik denk dat ik wel mag wandelen

Het is alleen zo ik moet veel rusten, in bed liggen enzo.
En zie dan maar eens de motivatie te vinden om je helemaal te gaan opmaken, aankleden en te gaan wandelen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Nouja het beste om af te vallen is duurtraining, in plaats van snel en intensief is het dan de kunst om het lang te doen op je eigen tempo. Wat denk ik wel kan, moet je misschien voor de zekerheid navragen tenzij je het zelf weet, is fietsen op een hometrainer. Daar komt niet zoveel conditie bij kijken als bijvoorbeeld hardlopen. Als je dat gewoon op een rustig tempo in de avond zou doen, het hoeft helemaal niet lang of zwaar (dat voel je zelf wel als je eenmaal bezig bent), je kan bijvoorbeeld beginnen met 10 minuutjes fietsen op een normale stand en zonder dat je eigenlijk inspanning of druk op je lichaam zet kan je ook nog rustig een conditie opbouwen door elke keer een minuutje langer te doen. Dit is natuurlijk maar een optie, maar dit geld wel voor zoveel dingen. Voor wandelen heb je ook een lichte conditie en uithoudingsvermogen voor nodig.

En belangrijk, probeer zo min mogelijk te eten nadat je gesport zou hebben, want na het sporten gaat je lichaam gewoon nog een paar uur door met de verbranding! Daarom is het het beste gewoon water te nemen.

Ik hoop dat hier wat aan hebt :slightly_smiling_face:

Juist wel iets eten na het sporten!!! Je lichaam heeft dan voedingsstoffen nodig, geef je die niet, word er spiermassa afgebroken, en dat wil je niet kwijt, maar vet.

Ik zeg toch niet dat je niet moet eten, ik zeg gewoon dat het beter is niet te veel te eten omdat je anders niks meer aan die doorgaande verbranding hebt aangezien sommige mensen na sporten uitgebreid nog gaan eten.

oeps verkeerd topic