Afvallen - Wat eet je?

[i]Hey lovie’s,

Ik wil mijn levensstijl veranderen en gezonder gaan leven en bijkomend - afvallen.
Voornamelijk geen frisdrank meer, geen ongezonde etenswaren: denk aan snoep, koek en ijs enzovoort.

Ik heb alleen totaal geen ontbijt/lunch/diner ideeen…

Hebben jullie ervaringen met gezonde ontbijt/lunch/diner varianten? Laat ze hier achter want ik ben ontzettend benieuwd en misschien kan ik er nog wat van opsteken! (of wij allemaal, hihi) :wink:[/i]

Nou, wat eet je normaal en wat vind je lekker?

Denk trouwens dat dit in het algemene afvaltopic kan.

Hee Ilse,

Hier wat tips/dingen die ik zelf graag eet. Misschien heb je er wat aan :slightly_smiling_face:

Ontbijt: Schaaltje fruit + schaaltje havermout- of brintapap, schaal met yoghurt + fruit + noten. Yoghurt met fruit eet ik graag als ik niet zo veel trek heb 's ochtends of gewoon niet zo veel weg kan krijgen.

Lunch: Meestal boterhammen met beleg als gekookt ei, avocado, (natuur)pindakaas, hummus. Vaak ook nog wat groente erbij: Komkommer, tomaatjes, paprika.

Als tussendoortjes neem ik vaak fruit of iets eiwitrijks (schaaltje kwark ofzo).

Wat avondeten betreft zou ik zelf ook nog wel wat tips voor lekkere gerechten kunnen gebruiken :stuck_out_tongue: Ben een beetje inspiratieloos.

Klopt! Mag in het algemene topic:
https://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/algemeen-topic-samen-gezond-afvallen-6-lees-de-beginpagina-331093.0.html

Hier kun je met anderen dit soort dingen bespreken :slightly_smiling_face:
Slotje