Afvallen Tips (: ?

Hoi (:

Ik Ben 15 jaar, 1.67 en 69.6 kilo,
ik ben dus net iets te zwaar en heb een paar vetjes en daar wil ik dus vanaf (:
ik wil naar de 59 x’D ooit (dat is nog een gezond gewicht) maar ik begin maar gewoon met een kilo :stuck_out_tongue:

Ik doe dit nu door proberen veel te sporten, ik snoep niet meer, drink geen frisdrank meer
en ik probeer overdag alleen maar brood te eten
(Moet wel want ik fiets naar school heen en terug 25 km dus anders val ik om :p)

Ik ben opzoek naar tips, (misschien ook een beetje stimulans ;3)
over hardlopen/andere sporten die ik kan gaan doen/ misschien weet iemand dingen op youtube, zegmaar van die beweegoefeningen/ tips wat ik wel en niet moet eten enzovoort (:

oh ik zal ook bijhouden hoe het gaat ;3
31 mei → 69.6 Kilo
6 juni → 67.7 Kilo
X

[b]Hee allemaal (:
jullie kennen mij waarschijnlijk niet heel erg,
omdat ik pas 8 dagen actief ben in dit topic x’D
ik wil dus zeggen dat ik ga stoppen met afvallen,
het gaat psygisch niet goed met mij en ik heb het gevoel dat het erger word sinds ik hier mee bezig ben.
Ik denk de hele dag continu aan eten en sporten, en ik probeer ook elke dag minder te eten.
ik ben op dit moment ook veelste streng op mezelf , want ik mag niks lekkers nemen ofzo

ik wil niet dat het de foute kant op gaat, misschien ben ik ook wel bang dat dat gebeurd
maar nu zal ik gewoon even moeten accepteren dat ik niet het lichaam heb wat ik uiteindelijk wil.
als ik beter in mijn vel zit zien jullie me misschien wel weer terug (:
ik ben wel trots dat ik het 8 hele dagen heb volgehouden 8D

[/b]

Kijk anders eens hier: http://forum.girlscene.nl…3411/list_messages/188612

Zijn al veel topics over volgensmij xd ^^

heel veel water drinken
niet meer na 8 uur eten
koop bijvoorbeeld een leuk jurkje in een paar maten te klein en elke keer als je iets ongezonds wil eten kijk je na dat jurkje

skeeleren schijnt ook goed te helpen :grinning:
En het is gezond. En leuk, vind ik zelf.
Hardlopen is volgens mij wel een van de beste dingen omdat je dan al je spieren beweegt.
Heeeeel veel water drinken helpt inderdaad ook.
Hardlopen moet je wel eerst opbouwen. En steeds rek en strek oefeningen doen omdat je anders spierpijn krijgt (believe me…ik had nog nooit zulke erge spierpijn gehad…kon niet eens meer normaal lopen :grinning:)

Dank jullie (:
Water drinken ga ik proberen x’D
ik hou eigelijk echt totaal niet van water ;p zegmaar
ookal zeggen mensen steeds ‘het smaakt nergens naar’
ik vind het echt niet lekker x’D

Skeeleren zal ik gaan doen ;3
en harlopen ben ik vanochtend gaan doen en ik heb spierpijn terwijl het best kort was x’D

Gewoon… Jezelf motiveren.
Wat LONDON_ zegt; zou ik juist niet doen.
Ik heb geen idee welke maat qua kleding je hebt, maar ik zou bijvoorbeeld júíst een heel mooi jurkje/shirtje kopen in een kleinere maat!
Als je 'm uiteindelijk past, ben je waarschijnlijk heel erg tevreden met jezelf.

shiit, ik had een heel verhaal getypt maar klikte het perongelijk weg. :l
ik drink zelf water ipv. frisdrank, en groene thee wat ik erg lekker vind. het helpt sneller vet te verbranden ofzo zeggen ze.

even over sport: doe je al aan (team)sport, op een club ofzo? dat kun je ook proberen. hardlopen zoals je zelf al zei is ook een goede optie, of je kunt meedoen met een hardloopgroepje bij jou in de buurt. zelf loop ik al best lang hard maar sinds kort loopt mijn moeder ook mee. samen volgen we mp3 lessen die je op je kunt zetten. het is erg handig. nog wel iets te makkelijk voor mij maar voor mn moeder is het prima. een vrouw ondersteunt je tijdens het wandelen door je aan te moedigen, tips te geven en aangepaste muziek te draaien. ze leert je 5 km te lopen in 27 lessen, en als je wilt kun je ook de 5 tot 10 km lessen downloaden. deze link is trouwens niet van mij maar er is een topic over beginnen met hardlopen en daar had ik de lessen vandaan.

http://cid-2302ab90659afe4e.office.live.com/documents.aspx

ik wens je succes, en ik weet dat je het kunt. (:

Gezond eten, en sporten.

Ik zou even bij de overige topics kijken over afvallen!

Dankje, Dat met het hardlopen is echt een hele goede !, nou ik zat eerst op paardrijden (was niet echt een teamsport want ik reed voor mezelf x’D) maar wel super leuk.
helaas moest ik daar mee stoppen door een conflict met de eigenaar
maar over 9 maandjes heb ik genoeg geld voor mijn eigen paard ;3
maar dat heeft dus op dit moment niet veel nut x’D

wel heb ik elke dag een krantenwijk voor 7 uur in de ochtend 8D

volgens mij ben je helemaal niet te dik ofzo… maar ik wil ook gaan afvallen en hoe ik dat nu drie weken doe:
de helft eten van alles wat ik nu eet. dit komt neer op:
1 boterham zonder beleg sochtens. 1 boterham met beleg smiddags. Savonds dus een halve portie.
geen toetjes, geen tussendoortjes, geen snoep en frisdrank. enige tussendoortje dat ik wel mag is fruit of iets gezonds als tomaat, komkommer(oh wat houd ik van die minitomaatjes!).
----
en elke dag fiets ik 11 km naar school, en 11km terug.
maar dit is dus echt voor mij he, er zijn mensen die bewusteloos neervallen als ze twee boterhammen op een dag eten, maar ik krijg er geen honger ofzo mee. en ik kan het ook de rest van me leven wel volhouden denk ik, je moet het zeker kunnen volhouden!
--------------
btw: als je veel slaapt val je sneller af en probeer na negen uur niets meer te eten, dan kan je lichaam dat zegmaar niet meer omzetten naar iets goedsXD

oooeeeps ik bedoelde natuurlijk te klein hahah.
fail

vintagefan ,
bedankt voor de tips !

ik ben ook niet echt te dik, maar wel iets boven gemiddelde, en ik denk dat ik meer zelfvertrouwen krijg als mijn buik plat is (:
en veel slapen doe ik wel ^^ xd

@vintagevan; ik wou even zeggen dat je eigenlijk juist heel ongezond bezig bent. door alleen brood te eten en de helft van je normale portie avondeten krijgt je lichaam niet alle voedingstoffen binnen die het nodig heeft. dit is slecht voor je groei en ontwikkeling. ik wil me er niet mee bemoeien ofzo maar misschien is het verstandig om iets meer op een dag te eten, en goed af te wisselen. dus ipv het broodje met beleg een appeltje en een plakje ontbijtkoek ofzo. ik denk trouwens ook niet dat je dit heel je leven kunt volhouden omdat dit gewoon niet vol te houden is. dit is namelijk het zelfde als een crashdieet, alles wat je nu verliest komt er dubbel zo hard weer aan als je weer normaal gaat eten. geen aanrader dus!

Gezond eten, veel water drinken, kleine snacks eten tussendoor en dan het liefst fruit of groente… ook goed slapen maar er vooral niet te veel mee bezig zijn! Veel leuke dingen doen en niet veel aan het afvallen denken. Sporten helpt natuurlijk ook :slightly_smiling_face:

dat is een fabel. Heel veel mensen denken dat maar het is echt niet waar. Zoek maar op, kom je er zelf achter.

als je al drie keer per week een uur sport kun je daar niet veel meer aan doen, anders kun je daar mee beginnen:
je kunt bijvoorbeeld samen met een sportieve vriendin drie keer in de week afspreken. je geeft minder snel op en zij kan jou ook motiveren.
kies 1 of 2 leuke sporten uit ( fietsen, hardlopen, dansen, skeeleren, tennisen ) en beoefen die samen met haar.
laat maar weten als je nog meer wilt horen.
X

Dankjullie :grin: Ik ben 1.9 kilo afgevallen :grin: :grin: :grin: <3

^wat goed :grinning: heb je wel er voldoende bij gegeten?

Ja volgens mij wel (: ik heb gewoon elke dag ontbeten/lunch en avondeten gehad (:
alleen de tussendoortjes probeerde ik zo klein mogelijk te houden 8D
want die vind ik zelf onnodig.
En ik was zelfs nog uiteten geweest ;3

Maar net een beetje veel lasagna opgegeten x’D