afvallen, strak lichaam, gezond eten. ugh

Mensen vinden hier steun en helpen elkaar. In een apart topic kan dat makkelijker dan als er 1 geheel afvaltopic gemaakt word. Aangezien ze allemaal actief zijn is dat juist een goed teken. Ik stoor me er niet aan.

Dan kunnen we nu ook: vragen over jongens ugh, nieuwsartikelen ugh. En weet ik het allemaal aanmaken.

Nee maar als je er niet mee zit dan valt het je ook niet op he? (:

Hihi. En ik moest ook een beetje lachen om de titel.

OT: ik snap wel dat het triggerend kan zijn voor mensen als je dingen neerzet van “omfg twee koekjes op fuck fuck nog maar even naar de sportschool vanavond dan!!!1!” en eigenlijk vind ik het überhaupt jammer dat er zoveel van die reacties kwamen dat er een nieuw wat heb je vandaag gegeten-topic moest komen. Ik post daar altijd wat ik gegeten heb als een soort yolo leuk lijstje maar blijkbaar hechten sommige mensen echt ontzettend veel waarde aan wat zij en anderen erop hebben gezet en dat vind ik wel zonde :confused:
Meeeh ik weet niet wat deze reactie toevoegt aan dit topic maar yolo, ik ben het voor een groot deel met je eens maar weet ook niet echt een oplossing

Naja. Ik heb zelf juist heel erg veel aan de meiden in zo’n topic gehad om een beetje strakker te worden en nu ben ik heel tevreden met mezelf, dus ik vind het heel fijn. Wat het forum betreft vind ik het dus totaal geen probleem, wil je niet kijken, kijk je niet! Ik erger me ook af en toe wel aan de ‘ohmygod die jongen deed dit en dit wat moet ik nu doen’ topics maar dan kijk ik daar gewoon niet. Klaar.

Wat betreft de homepage, ik vind het vooral vervelend dat bijna alle blogs over ‘afvallen’ gaan en dat er dan ook nog eens slechte tips, rare adviezen en ‘we moeten allemaal dun zijn’ mentaliteit in voor komt. Wat betreft de artikelen valt het me niet zo op eigenlijk, of stoor ik me er in ieder geval niet aan.

Dat ook, trouwens.

Verschil is wel dat dat soort topics over het algemeen niet triggerend kunnen werken op een site als deze, en uitspraken als “omfg ik heb vandaag weer gezondigd met een kruimel chocola fml zo nog maar een blokje om :cc” wel.

Zo’n meisje vorig jaar tweette elke dag:

‘Yes, mag weer eten’ -post foto van 303040403030303 zakken chips-

Volgende dag

‘Moet weer afvallen’

En dat ging echt elke week zo en ik heb toch erg aan dat mens geërgerd haha

ik ben het wel ergens met je eens. Als je een eetstoornis hebt (gehad) en je weet dat je door dat soort dingen getriggert word moet je niet kijken in de topics.

Wow wat :’)

volgensmij was mijn laatste zin echt crap maar oke ja

ja echt, op een gegeven moment ging ze tegen mij zeggen dat ik minder kaasbroodjes moest eten omdat ik daar dik van werd. Hou je even bezig met je eigen zaken zeg haha

Ik vind datdit goed is. Al deze topics zijn om juist gezonder te leven. Niet zoals een pro-ana site om jezelf uit te hongeren. Dit gaat over sterker worden & gezonder te leven. In mijn ogen is dit juist goed!

Ik word er ook een beetje niet goed van. Ik heb het gevoel dat ‘niet dun zijn’ niet meer mag. Hierbij bedoel ik niet dat te-dik-zijn goed is. Maar al die topics + berichten laten mij voelen alsof mijn hoogste prioriteit diëten en sporten moet zijn. Terwijl daar echt mijn interesses niet liggen.

Het geeft een beetje een beeld alsof iedereen een superstrak lichaam moet hebben en alsof iedereen altijd maar netjes fruit eet, alsof geen enkele meid/vrouw ooit de neiging heeft om in één keer een zak chips leeg te eten. :’] Ik vind dat dat best wel eens mag, maar de sfeer die hier hangt geeft mij het gevoel dat ik mij na de tijd heel erg slecht moet gaan voelen over de chips. Of over het feit dat ik bijna niet sport en er niet afgetraind bij zit. En dat terwijl ik best wel een goed figuur heb. Het is allemaal net iets too much.

Het ergste is nog dat de mensen vinden dat ze gezond bezig zijn, maar zodra ze iets ‘ongezonds’ eten voelen ze zicht gelijk slecht etc. Naar mijn mening ben je dan absoluut niet gezond bezig. Kan je nog zo goed eten, maar dat is niet gezond als je zo denkt.
Prima als je goed/gezond wilt eten, maar je komt geen kilo’s aan als je een keer chips neemt. Of een keer Pizza ipv je super gezonde avondeten. In de topics vind meerendeel dat wél erg.

Ik erger me er kapot aan. Ik sport zelf ook, maar ik zit niet echt in een topic mede door dit. Mensen hechten veelste veel waarden aan de ‘ongezonde’ dingen die ze misschien 1x per week eten. Maar ondertussen wel zeggen/denken dat je super gezond bent etc.

-

Ik ben zelf wel steeds meer bezig met gezond eten en dat soort dingen, maar je hebt een punt. Ik vind het niet erg dat het allemaal hierop staat, maar soms lijkt het alsof ze iedereen die een beetje vet heeft willen aansporen af te vallen.
Overigens bepaal je natuurlijk zelf wat je hier leest en al, en of je je er wat van aantrekt. Maar geef toe, om al die topics kun je niet echt heen :stuck_out_tongue:

Weet je wat ik niet snap, als mensen smultopic/lekker eten topic/post je ongezond eten of iets in die trant willen. Waarom maken ze dan geen topic daar aan en zorgen dat het een beetje actief word?
Ik vind het altijd zo jammer dat mensen iets hebben van ‘ja maar ik zie alleen gezonde actieve topics’ ja maar doe er dan wat aan, maak een topic van wat je daar wilt zien? Niemand houd je tegen om een eigen topic aan te maken.

Er is ook een hele lange tijd een pizza topic geweest maarja als mensen daar niet op reageren dan zakt die weg.

Ik vind ook dat er te veel van dit soort topics zijn. Al die zomerslank topics met mensen die gewoon niet dik zijn :’).

Déjà vu.

Volgens mij was er een topic waar zoiets werd besproken. En toen werden er volgens mij 2 topic’s geopend waaronder deze;

http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/afvaltopic-voor-meiden-met-meerextreem-overgewicht-229864.0.html

En dan hebben we
‘blijf in shape’ topic en ‘gezond eten/afvallen’.

Andere topic’s zoals;
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/project-sixpackstrakke-buik-262587.0.html
en
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/insanity-workout-challenge.-doe-je-mee-272725.0.html
en
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/30-day-squat-challenge-266457.0.html
en vergeet deze niet
http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/30-day-shred-doe-mee-en-wordt-fit-voor-de-feestdagen-256554.0.html

Zulke topic’s vind ik wel fijn. Je krijgt steun/motivatie van andere en je bent niet alleen. Over zulke topic’s moet er niet gezeikt worden.

Maar andere ‘afval’ topic’s zijn onnodig. Net als ‘zomerslank 2013.’

Ik vind het ook opvallend veel, toch ergerde ik mij voorheen meer aan teveel celeb artikels. Gelukkig doet het me niet veel (ik eet alles wat ik zie), maar ik vind het op deze site waar veel jongere meisjes komen wel kwalijk.