Afvallen met mama

Ik wil graag afvallen met mijn moeder. Voor haar & voor mijzelf. Mijn moeder is dik geworden door haar medicijnen & ik zie dat ze niet zo happy is daardoor. Want ze was eerder best wel slank enzo. Dus ik wil haar graag helpen! Heeft iemand tips ofso? Ik moet het haar natuurlijk wel vragen, & ik weet nu ook nog niet hoe ik het moet vragen. Daar ook tips voor? Dus tips voor hoe je dat moet vragen & tips voor hoe ik dat afvallen moet aanpakken met mama (:

De vraag is ten eerste of ze dat zelf ook wilt. Je kan wel je moeder motiveren en al maar als ze niet wilt afvallen heb je er niks aan.
Dan is ook de factor van de medicatie waardoor afvallen moeilijker zal gaan gezien ze niet door ongezond eten/niet bewegen aan is gekomen maar door medicatie. Tenminste dat maak ik op uit je verhaal.

Veel advies heb ik niet, praat met je moeder erover dat jij wilt afvallen en vraag of ze wilt meedoen. Zo ja kunnen jullie samen gaan sporten en bewegen. En zorgen dat er gezonde maaltijden op de tafel staan.
Zegt ze nee, moet je vooral voor jezelf kiezen want je zegt dat je wilt afvallen dus daar moet je dan vooral aan werken. Kijk dat je genoeg en gezond eet en ga iets van sport doen.

Bedankt dat helpt al wel een beetje :grin:

heel lief dat je dat wil doen voor je moeder! Maar het is haar keuze, ik denk dat als jij voorstelt om zelf af te vallen en zij ziet dat ook wel zitten dat ze het zelf wel aanbiedt :wink: veel succes alvast!

Als je gewicht niet te hoog is moet je natuurlijk niet met je moeder gaan afvallen. Je kunt wel om haar te motiveren ook gezonder gaan eten (meer fruit eten bijvoorbeeld).

Misschien kan je voorstellen om samen bijvoorbeeld zumba lessen te nemen.

Wauw, die reacties helpen wel ja (: Goede tips ;p

Niet echt, maar ik wil van die vetverbranding oefeningen doen, & dat dan samen met mijn moeder. Dan wil ik graag oefeningen doen voor een platbuikje. En ik wil het samen met mijn moeder doen, want dan kan ze het volhouden en ik ook. Dan kunnen wij elkaar helpen & word onze band ook sterker omdat we wat meer met elkaar doen (: