Hoi meiden,
Ik ben sinds driekwart jaar erg actief aan het sporten, denk aan gemiddeld 4x in de week zware krachttraining + een uurtje zumba. Ik ben toen ook een paar kilo afgevallen en uiteindelijk woog ik voor de zomervakantie ongeveer 54kg bij een lengte van 1.60m.
Maar sinds de zomer ben ik heel erg aan het aankomen en volgens de weegschaal weeg ik nu 59kg. Ik ben al meer dan 2 maanden bezig om dit gewicht er wel af te krijgen, maar het loopt steeds verder op.
Ik ben net bij de huisarts geweest en ik heb bloed laten prikken, daaruit is gebleken dat mijn schildklier te langzaam werkt. Dit heeft als gevolg dat mijn stofwisseling heel langzaam is. Ik heb hiervoor nu medicatie maar dit moet goed afgestemd worden en dit kan nog wel een paar maanden duren. Ik eet nu heel weinig, gemiddeld 1500 kcal, omdat mijn lichaam bijna alles opslaat als vet. Maar aan de andere kant heb ik juist veel meer kcal nodig omdat ik zo intensief sport.
Ik heb geen idee hoe ik mijn vetpercentage naar beneden krijg, zonder dat ik mijn spiermassa verlies.
Ik weet dat dit vooral een kwestie van tijd is, maar ik is er iemand die hetzelfde probleem heeft en die misschien een paar tips voor mij heeft?