Afvallen met Brinta

Hoi meiden. Dit topic heb ik aangemaakt om meiden te helpen die net als ik moeite hebben met het stillen van hun trek en daardoor moeite hebben met afvallen!

Ik ben ooit van 80kg naar 55kg afgevallen. Ik had echt 20-25kg overgewicht en ik was eindelijk slank en ik had een strakke en platte buik. Dit deed ik d.m.v. gezonder eten, kleine porties eten, sporten 2-3 keer in de week en na 18 uur niet eten. Maar ik was niet tevreden. Ik jojo’de af en toe en woog dus weer 58kg ipv 55kg. Eigenlijk helemaal niet zo erg maar ik wilde daardoor wel meer afvallen. Ik at minder…veeeeel minder…en ik werd 50kg! Ik had GEEN ondergewicht trouwens. Ik ben echt een heel klein meisje (uuh vrouw) maar ik at wel echt te weinig. Daardoor begonnen de eetbuien…en ik woog weer bijna 70kg . Ik was weer dik :frowning_face: en ik baalde zo erg. Ik had spijt van het feit dat ik niet gewoon gestopt was bij 55kg. Ik probeerde weer af te vallen, en kwam tot 65kg. Ik probeerde onder de 60kg te komen maar dat lukte maar niet. Ik sportte veel, soms wel 4-5 keer in de week maar ik kon mijn trek NOOIT stillen. Ik weet niet waarom ik opeens moeite had met het stillen van mijn trek terwijl het eerst wel lukte. Ik at grote porties omdat ik anders weer honger had. Maar ik moest kleine porties eten als ik wilde afvallen. Als ik kleine porties ging eten, kreeg ik eetbuien. Echt een vicieuze cirkel dus. Een half jaar geleden met oud en nieuw woog ik weer 65kg, het sporten en proberen af te vallen had geen nut gehad. Het lag geheel aan mij: ik moest gewoon minder eten tussendoor. Het ergste was dat ik 3 maanden geleden ook niet meer vaak kon sporten (moest vaak werken om huur te betalen en moest werken aan portfolio voor de opleiding die ik wil doen) en ik moest dus iets verzinnen om niet dikker te worden. Daarom besloot ik beter te ontbijten, hoewel ik al ontbeet hoor, maar het kon veel beter.

Door tumblr fitness blogs besloot ik Brinta te eten. Meestal raden ze havermout aan, maar dat had ik al geprobeerd en ik had nog steeds trek. Ik at al af en toe Brinta maar sinds 3 maanden eet ik het standaard iedere ochtend. Met magere of halfvolle melk verhit in een pan, honing, kaneel en een lepeltje pindakaas op het laatst. Soms RAUWE cacao (dus geen choco reep vol suiker), koksrasp, banaan of blauwe bessen (ik experimenteer veel). Een flinke bord Brinta, bijna 2 porties wellicht, maar het vult echt ENORM. Ik krijg een enorme bodem Brinta in mijn maag, waardoor ik de hele dag dat bodempje als het ware in mijn maag heb. Ook heeft Brinta langzame koolhydraten, oftewel goede koolhydraten, wat ook bijdraagt: er zitten veel vezels in. Die maken dat de koolhydraten langzamer als bloedsuiker in het bloed worden opgenomen. Dat is gezonder en erg verzadigend. Hierdoor heb ik pas in de middag weer een beetje trek en eet ik niet veel omdat ik niet echt hele erge trek heb . Dus in andere woorden, ik heb minder trek dus grijp ik minder naar tussendoortjes en eet ik ook kleine porties omdat ik s’-ochtends een enorme bord Brinta naar binnen werk. 's-Avonds eet ik gewoon normaal maar wel gezond en af en toe iets ongezonds. Omdat ik goed heb ontbeten en tussendoor wel wat heb gegeten (alleen niet de hele dag door + gezond + kleine porties zoals fruit, een salade of een boterham) heb ik wel trek alleen niet enorm. Maar ik hoef ook niet bang te zijn dat ik enorm weinig moet eten omdat ik anders aankom, omdat ik de rest van de dag niet te veel heb gegeten. Gisteren at ik bij het diner bijvoorbeeld 3 zelfgemaakte gehaktballen met taco kruiden en 1/2 bord groente gekookt in water en bouillon. Eergisteren at ik een hamburger (gewoon van gehakt dus geen broodje) met groente en honing wok saus. Dus ik eet gewoon normaal, ik hoef me niet uit te hongeren.

Sinds ik dit 3 maanden geleden ben gaan doen ben ik veel afgevallen. Ik heb de laatste 3 maanden ook amper gesport omdat ik geen tijd had zoals ik eerder heb vermeld. Ik heb ook GEEN dieet gevolgd, alleen mijn ontbijt heb ik veranderd en de rest is vanzelf gekomen omdat ik niet zo’n trek had. Drie maanden geleden woog ik nog 65kg. Op 1 juli ga ik op vakantie en mijn doel was om op de dag van vertrek 55kg te wegen na het invoeren van mijn Brinta plan. En nu? Nu, 3 weken voor vertrek, weeg ik weer…55kg :upside_down_face:! Ik ga voor het eerst in mijn leven een mooie bikini dragen op vakantie en mijn platte buik showen :bowing_man:. De laatste tijd raad ik IEDEREEN die wil afvallen Brinta aan, ik ben echt een promoter geworden van Brinta hihi en ik dacht, laat ik het ook eens op Girlscene promoten. Want Brinta is echt :bowing_man: :bowing_man: :bowing_man: en ik weet dat er meer meiden zijn zoals ik die willen afvallen en er moeite mee hebben dus ik dacht, laat ik maar eens mijn vondst delen.

Ik heb ook een foto van mij toen ik 70+kg was ( heb geen foto’s van de tijd waarin ik 80kg woog helaas) en 55kg. Dit zijn wel foto’s van toen ik voor het eerst zoveel was afgevallen hihi, maar ik zie er gewoon weer zo uit. Ik wil weer recente foto’s plaastsen, maar ik wil nog wachten tot 1 juli voor ik nieuwe foto’s maak omdat het toch wel vanaf het begin mijn streefdata is haha. Foto’s: http://psychonaut.valtaf.nl/fotos/

Wat goed dat je zoveel afgevallen bent! Hoe lang en hoe oud ben je als ik vragen mag?

Ik at vroeger altijd Brinta, omdat ik geen brood wilde eten haha…

Ik dacht altijd dat Brinta bomvol calorieën zit?

Als vervanging en variatie in ontbijt is het geweldig.

Thanks! 22 jaar en 1m53 :slightly_smiling_face: 55kg lijkt dan nog best hoog maar ik zie er weer goed en slank uit (mijn gewicht gaat ook vooral naar mijn boobies en bips).

calorieën

Die tel ik al niet meer :bowing_man:

En kcal zijn niet per definitie slecht.

Die 55 kilo is dan keurig hoor, dat is heus niet te zwaar. Sowieso als je er gewoon goed uitziet, dan is dat gewicht echt niet zo relevant, tenzij je natuurlijk echt veel te zwaar of veel te licht bent.

:sob::muscle:

Jeetje wat goed van jou!

Ik at vroeger ook altijd Brinta maar dan met heel veel hagelslag dus ik ga ook maar de gezonde versie proberen!!

Echt goed nogmaals!

Brinta is zo lekker! Ik eet het wel regelmatig.

Haha als mijn broer brinta eet doet hij altijd zoveel brinta in de melk dat het zegmaar als je de lepel op de kop houdt het er nog in blijft zitten xD en met heel veel hagelslag haha. Ik eet het liever wat dunner :’)

brinta is gewoon havermout toch?

Wauw super goed dat je zoveel bent afgevallen!
Helaas kan ik je foto’s niet bekijken!
Je eet toch wel genoeg kcal hoop ik?
Als je schrijft dat je weinig tussendoor eetenzo

BRINTA!!
Oké, enthousiasme… ik sta in wwjneek bekend om Brinta-eter haha. Nu trouwens niet meer. Maar ik at zegmaar een dubbele bak als ontbijt, heel dik en 3/4 bakken voor het slapen gaan :") om aan te komen ja…
Maargoed. Dat kon mijn portemonnee niet meer aan, nu eet ik weer terug normaal en kom aan dmv drinkvoeding
eet wel havermout iedere dag met banaan, chocola, nectarine en kaneel, yumm
Oké, genoeg off-topic.
Wat ik niet teruglees… Je eet toch gewoon alleen Brinta als ontbijt? En is dat het geheim of begrijp ik het verkeerd? :cold_sweat:

Bij mij zelf vult het helaas niet zo erg, zat na 3 bakken pas beetje vol :")

Een goede tip is om Brinta met halfvolle melk en sinaasappel te doen! Dan heb je dat ‘zoete’ niet perse nodig door de smaak van de sinaasappel. :slightly_smiling_face:

Bah wat vind ik dat ranzig, helaas.

complimenten voor jou overigens!!

Sorry maar ik zal je wel verkeerd hebben gelezen maar zeg je nu echt dat het een goed ontbijt om af te vallen is omdat het low kcal is? Om af te vallen is het niet nodig om weinig kcal te eten, het is zelfs heel ongezond om dat te doen. Je moet genoeg eten en een groot ontbijt is daarbij aangeraden.

Ik hou van brinta! Het liefst met banaan erdoor, nomnomnom :flushed:

Brinta… Ik ga het eens proberen! :slightly_smiling_face:

Ik heb de hele dag honger als ik Brinta neem… dus voor mij werkt het niet echt

Oooooh nee, zo bedoelde ik dat echt niet.
Ja wauw, ik lees m’n bericht terug en zo komt het wel over :") ik zou alleen Brinta als ontbijt ook niet eten als ik moest afvallen, zeker nog iets erbij… Maar ik bedoelde dat het een goede keuze is omdat het geen voedingsloos, nietsvullend, maar kcalrijk ontbijt is. (Dus beter dan witte boterhammen met suiker en vetrijk beleg waarvan je na vijf minuten weer honger hebt).
Want nee, ik ben het altijd met jou eens, net als nu haha.