Afvallen, maar...

Hai meisjes :]

Ik heb een vraag, ik wil namelijk een paar kilo’s afvallen omdat ik echt in een korte tijd te veel ben aangekomen.

Sinds 2/3 dagen ben ik begonnen met wat gezonder te doen en meer te sporten. Alleen, is het ‘probleem’, ik lust GEEN zoete dingen. Fruit kan nog wel, en dat eet ik wel gewoon. Maar ik heb veel liever zoute tussendoortjes. Weten jullie misschien een paar zoute snacks die ook nog eens gezond zijn? Ik vind het best moeilijk aangezien ik niet verderkom dan popcorn :’] (die schijnt nog wel gezond te zijn) (en bouillion of cup a soup ofzo! die zijn lekker en gezond.) maar verder dan dat? I don’t know? Kunnen jullie me misschien helpen?

xx

Kom op mensen xD

uhmmmm. snack-a-jacks!

Hmm, misschien zo’n crackertje (LU ofzo) met wat smeerkaas uit een ERU-kuipje? (Ik ben zelf een kaasmens. )
O, en van die ‘zoute stokken’. Dus Pindapepsels, maar dan zonder pinda erin. Die zijn ook niet zo slecht. En popcorn valt inderdaad ook wel mee.
Je hebt ook nu Lay’s Baked, dat scheelt ook een heleboel met gewone chips (voor in het weekend of whatever) Enneee… Ik blijf nog wel even nadenken voor je.

Awh dankje!

• Japanse mix
• Popcorn
• Zoute sticks
• Tortillachips
• Hazelnoten, Amandelen, Walnoten
• Wokkels, Nibbits

XD ik kan niks meer bedenken :stuck_out_tongue:

Lays Baked is inderdaad erg lekker !
Er zit inderdaad veel minder vet in dan in andere chips.
Verder is Japanse mix ook niet zo slecht.
Maar groenten zijn (als het goed is teminste) van nature ook niet zout of zoet.

Ik vind wel dat daar minder smaak aan zit(A)
maarja uhm…
Waar veel zout in zit is sowieso niet heel gezond.
goed ontbijten, goed lunchen en goed avond eten en sporten is mijn tip(A)
verder weet ik niet veel andere zoute snackjes dan die al genoemd waren.

Ohh, ik vind Lay’s Baked juist véél lekkerder dan gewone chips!

Oja, en bij Japanse mix: het is gezond, mits je de nootjes niet opeet. Dus alles die droge rijstshit, hehe.

Ik zou zeggen,
ipv cup a soup te kopen,
kan je beter zelf verse soep maken, met veel groenten die je zelf lekker vindt.
Maak een grote pot soep, zodat je er meerdere dagen van kan eten.
Je kan het dan ook mee naar school meenemen in een thermosfles.

Als je veel zout eet, zorg dan ook dat je veel drinkt. Zout houdt vocht vast, dus dat kan best wat schelen.

Ikzelf heb geprobeerd mezelf van chips af te helpen [ik at gerust een halve zak per avond… of meer :stuck_out_tongue:], en ben, gelukkig, best een fan van tomatensap. AH eigen merk heeft een klein beetje zout toegevoegd: doe er dan wat peper en worcester-saus [of tabasco] bij en drinken met selderij erbij. [Ik zet die stengels er altijd in, en die eet ik in stukjes op. Wel een gedoe, maar wel lekker.] Geeft me altijd een enorm vol gevoel en dat ‘ik-wil-zout’-voldoening :stuck_out_tongue:

En wat er hierboven is gezegd, maar probeer wel zo natuurlijk mogelijk te blijven. Hoe geproduceerder iets is, hoe moeilijker het voor je lichaam is om af te voeren. Noten, pinda’s en zaden zijn altijd gezond :slightly_smiling_face:

Oja, Opkikker Tuinkruiden is ook vrij zout, maar heeft maar iets van 7 calorieen erin. Dat scheelt ook :slightly_smiling_face: