Afvallen maar weet niet meer hoe.

Heey meiden,

Twee maanden terug had ik een topic aan gemaakt of iemand misschien wist hoe het zo komen dat ik opeens best veel was aangekomen (8,5 kilo in 1,5 maand) Daarvoor zat ik altijd op hetzelfde gewicht. Ik ben bij de huisarts geweest en die kon geen oorzaak vinden. Dus nu wil ik graag toch minimaal 5 kilo kwijt. Echter at ik altijd niet echt heel veel, en nu dis minder. Maar na 1,5 maand sporten is er weer 2 kilo bij gekomen :S:S

Mijn eten gemiddeled over de dag:
Ontbijt Joghurt met wat limo
Middag eten: 2 boterhammen + stuk fruit
Avond eten: gewone portie
Weekend: avonds soms 1 bakje chips of handje nootjes.

Ik eet tussendoor niets, aangezien ik in de horeca werk. En dus niet kan eten in de zaak, alleen tijdends de twee pauzes die ik heb (dus mijn middag en avond eten) Door mijn werk, beweeg ik dus ook al erg veel. Daarnaast sport ik nu 2 keer in de week een uur (skeeleren)

Helaas helpt dit niks… ik vind dit erg frusterend :S Iemand tipss??

Ik vind het erg raar klinken, zoals je het beschrijft eet je eigenlijk niets waar je van aan zou kunnen komen. Ik zeg, goed in de gaten houden of het erger wordt !

mag ik weten hoe lang je bent en hoeveel je weegt?

Ojee dit lijkt mij ook heel frustrerend, zou alleen niet weten wat je eraan kunt doen eigenlijk! Vind het echt raar je eet eigenlijk best normaal en met sporten erbij, zou je juist denken dat je wel zou afvallen!

Dus als ik het goed lees blijf je aankomen, terwijl je (eigenlijk té) weinig eet, heel actief bent en je geen fysieke oorzaak hebt.

Ik zou bij een andere huisarts om een second opinion vragen… heb je bloed laten prikken etc. ?

Ben je trouwens gespierd (geworden)?

Mijn vroeger gewicht was vanaf mijn 16 tussen de 60 en 62 in. ben 1,72 lang. Ik ben nu dus al 73/74 kilo… Wil graag 65 zijn ofzo.

Vind het zelf ook ontzettend vervelend. Weinig eten heb ik altijd al gedaan, maar wil niet minder gaan weten. Want wil wel me voedingsstoffen binnen krijgen.

Ik weet niet of het mogelijk is een second opinion te doen… Kan dat zomaar naar een andere huisarts??

Je moet juist meer eten… je lichaam is vet aan het opslaan omdat je te weinig eet.

Probeer dit eens:

O: Yoghurt met een stuk fruit en een boterham
T: Fruit of rauwe groenten en een boterham
L: 3 boterhammen
T: nog een boterham
D: 125 gram vlees(vervanger), 200 gram groenten en 200 gram aardappelen/rijst/pasta
T: yoghurt/kwark met wat noten

Dit in combinatie met minstens een half uur sporten per dag. :slightly_smiling_face:

Ja, dat heb ik ook! Had eerst best wel lang het zelfde gewicht en opeens 4 kilo erbij. Terwijl ik helemaal niet veel eet en wel sport. Blijf dit topic even volgen…

Bloed is al geprikt een daar kwam niet uit. Nee ik ben niet gespierd :slightly_smiling_face:
De plekken waar ik voornamelijk aankom zijn buik en lovehandels zoals je dat noemt.

Misschien eet je wel te weinig en kom je daardoor aan?

Dat duidt op vetopslag door te weinig eten…

um je bent niet te zwaar hoor, misschien ben je wat gegroeid waardoor je bent aangekomen.

Ik weet wel dat ik ‘nog’ niet te zwaar ben :slightly_smiling_face: Maar het is geen fijn gevoel om van mt 36/38 opeens naar 42 te gaan.

Ik wist niet dat, dat ook nog kon ;p hoe zit het dan met meiden die een eetstoornis hebben, die vallen vaak wel veel af ?!

Die verliezen vaak ook veel spiermassa.

Topicstarter, ik denk dat je inderdaad meer moet gaan eten zoals hierboven gezegd is! Het klinkt heel tegenstrijdig, meer eten om af te vallen. Maar probeer het eens een week of 3? :slightly_smiling_face:

Dat is omdat je dan bijna helemaal niks meer eet.

Als je aan het lijnen bent maar je eet toch net genoeg, dan slaat je eten al het vet op dat je binnen krijgt.

Anorexiapatienten krijgen vaak zo’n 50 kcal per dag binnen, dat verband je al als je normaal door het huis loopt, etc.

Oo vandaar, weer een stukje wijzer geworden haha

Precies. Je krijgt veel te weinig binnen, dus alles wat je dan een keer extra eet slaat je lichaam op in vet. Anders zou ik is naar de diëtiste gaan, die geeft je veel meer van dit soort lijstjes :slightly_smiling_face: