Afvallen maar niet waar ik wil

Hallo iedereen

Ik ben nu al twee weken aan het sporten elke dag (lopen, planken en squaten). Ik merk wel dat is best veel begin af te vallen maar ook aan mijn billen wat ik totaal niet wil. Ik had al bijna niets en nu heb ik nog minder… Squaten helpt hier niet bij doe er ongeveer 50 op 1 dag en merk geen verschil integendeel.

Hebben jullie tips?

Alvast bedankt xx

Je kunt niet plaatselijk afvallen, dus je zult op iedere plek in je lichaam afvallen.

bestaat er dan geen manier om op bepaalde plekken te verdikken?

De spieren trainen inderdaad. De squad is inderdaad een goede oefening, maar probeer ook andere, zoals bijv. de hiptrust. Bij de squad kan je ook nog gewichten toevoegen om hem extra zwaar te maken. En overigens, best logisch dat je na 2 weken nog geen resultaat ziet. Zoiets duurt even.

Wel een beetje, door bilspieren te trainen kunnen je billen dikker worden. Maar dit kan niet tegelijk met afvallen. Als je sport en afvalt, verlies je vet en een beetje spier, als je sport en aankomt, dan krijg je er spiermassa bij en ook een beetje vet. Afvallen én spier opbouwen zal hooguit aan het begin misschien een beetje lukken, maar als je echt zichtbare resultaten wilt zien, zul je een keuze moeten maken.

Twee weken HEEL FANATIEK bezig zijn heeft sowieso weinig nut, zulke veranderingen duren langer dan dat. Als je nu al zichtbaar afvalt, eet je waarschijnlijk veel te weinig voor je activiteit en dat is echt niet gezond. En dit soort veranderingen, daar gaat maanden overheen. Dus zorg er voor dat het haalbaar en gezond is en dan is het een kwestie van volhouden.

Ik raad je aan om meer te eten en rustig door te sporten, niet iedere dag sporten maar minstens 2 dagen in de week rustdagen te nemen (dat hebben je spieren ook nodig) en meer oefeningen voor je bilspieren op te zoeken, want met alleen maar squats zal er waarschijnlijk vrij weinig gebeuren.

En als laatste wil ik je zeggen dat je er vast al prachtig uit ziet, iedereen heeft een andere lichaamsbouw en iedereen heeft wel iets wat ze niet helemaal bevalt. Maak je niet te druk, ga lekker sporten als je dat wil, maar wees ook tevreden met wat je al hebt :slightly_smiling_face: Je kan nu wel zo veel tijd en moeite steken in grotere billen, maar is dat nou echt zo belangrijk? Je bent jong, geniet van het leven, ga leuke dingen doen, verspil je tijd niet aan obsessief zijn over je lichaam. Beetje advies van een ervaringsdeskundige, ik wou dat ik dat vroeger had geweten.

Twee weken is echt heel kort. Duurt veel langer voordat je resultaat ziet.