afvallen, maar hoe als je ouders het niet mogen weten..

hee iedereen,
ik wil erg graag afvallen, heb het hierover met mn ouders gehad, maar hun vinden het onzin, en willen niet meewerken met het eten wat ze savonds maken.
hoe moet ik dit nou aanpakken?
het is echt nodig namelijk…
xx

Probeer zelf te minderen met snoep/chips/chocola en als je de keuze hebt iets gezonds te kiezen. Kan je de andere maaltijden wel zelf maken? Probeer dan kleine dingen te veranderen en zo gezonder te leven. Meer bruin brood ipv wit, geen zoet beleg maar gezondere dingen.
Qua sporten kan je zo af en toe gaan hardlopen, dat is niet perse iets wat je met je ouders hoeft te overleggen (je hoeft geen abonnement oid)

ik loop ook veel hard, en laat ongezonde dingen staan, maar er gaat gewoon niks van mijn gewicht af, en ik moet echt uitkijken om het niet met verkeerde dingen te gaan doen…
bedankt voor de tips x

Veel water en thee drinken ipv frisdrank en sap scheelt ook een hoop, ik weet niet wat je nu drinkt maar alleen door dat te veranderen kan je echt al veel afvallen

Je ouders zouden het toch met je eens zijn als het echt nodig zou zijn. Dus bedenk wel goed of het realistisch is dat je wil gaan afvallen.

bedankt voor de tips!
x

Als je ouders niet willen dat je gaat afvallen, dan is het waarschijnlijk ook niet echt nodig.

bedankt voor de waarschuwing!
ik merk dat ik echt moet op gaan passen!
soms sta ik op de wc en heb ik de neiging om alles uit te kotsen, maar ik weet me nog te beheersen…
ik ben 170 en weeg 55 kilo…

Je hebt een hartstikke gezond gewicht !

Pff k zou willen dat ik dat woog! Echt doe iets aan je zelfbeeld want afvallen hoeft echt niet.

Lieverd, dat is zelfs vrij licht. Ik weeg tegen de 70 kilo, ben ook 1.70 en niemand heeft mij ooit dik genoemd. Nu ben ik ook wel volwassen (24) dus ik ben ook uitgegroeid natuurlijk. Maar bedenk je ook eens, dat je ouders een goede reden hebben om hier niet aan mee te willen werken; je hoeft helemaal niet af te vallen. Dat je niets afvalt, terwijl je al gezond en actief bezig bent, is alleen maar een teken dat je al op een normaal gewicht zit.

ik ben dus wel dik genoemd…
maar ik hoop dat jullie gelijk hebben.
ik wil geen dik zwijn worden.
x

Wie heeft dat gezegd dan? Mensen zeggen lelijke dingen tegen andere mensen, die heel vaak gewoon echt niet waar zijn!

Ik heb precies dezelfde lengte en gewicht en wij zijn alles behalve dik!
Zoals notimebomala al zei doe wat aan je zelfbeeld maar verander niks aan je gewicht! Anders wordt je graatmager en geloof me dat is ook niet mooi!

Ik dacht eerst ook vaak dat ik dik was, maar ik heb gewoon een gezond gewicht en soms heb je gewoon je dipje wanneer je in de spiegel kijkt. Maar het ligt hem vooral omdat ik niet 'strak’dun ben. Daar baal ik eerlijk gezegt ook van, ik denk dat bij jou misschien ook zo is? Want mijn vriendinnen zijn wel ‘strak’ zeg maar, daar voel ik me ook veel gezetter bij. Waardoor ik vergeet dat ik ook gewoon gezond ben. :hammer:
En met jouw lengte en jouw gewicht dan lijkt het me haast sterk dat je overgewicht of dik bent.

Oke, grote onzin dat het niet nodig is als je ouders het niet nodig vinden :’) De meeste ouders zijn heel beschermend (vaak té beschermend) tegenover eigen kind, dus de meeste ouders zullen gelijk zeggen ‘NEE NIET NODIG!’ óók als het geen kwaad kan.

Probeer het op een andere manier te brengen bij je ouders. Vertel ze dat je graag wat gezonder wilt leven en doe het ook met die instelling. Ga niet drastisch minder eten, maar probeer je ‘slechte’ tussendoortjes te vervangen voor gezonde snacks zoals fruit. Drink lekker veel water, probeer wat meer te bewegen, maar ga je absoluut niet alleen maar focussen op gewicht verliezen.