Afvallen; lunch overslaan?

Ik weet dat er al duizend afval-tropics zijn, maar ik had gewoon een vraag…

Is het erg als je je lunch weggooit, of kun je dan beter niet ontbijten of minder op andere momten eten?

Oftewel; heeft dit wel nut?

De 3 maaltijden van de dag sowieso nooit overslaan. Maar in de plaats van 4, 2 boterhammen eten…

je moet juist regelmatig eten en op vaste tijden! dat houdt je metabolisme op gang. dus geen maaltijden overslaan.
probeer geen tussendoortjes te eten. ga meer bewegen.

Wat eet je dan als lunch ?

je moet gewoon 's ochtends 2 boterhammen, ;s middags drie, 's avonds gewoon gezond, zoals vlees aardappelen & groente. En als tussendoortjes magere yoghurt, fruit, evergreen, etc. En daarbij goed sporten.

Nou dat is toch goed , je kunt het ook soms afwisselen met wat fruit of yoghurt (;

maaltijden overslaan is een slecht idee. Kan je beter zoiets doen:
O= 2 boterhammen met mager beleg (zoals kipfilet, jam, of 30+kaas)
T= stuk fruit
M= 2 of 3 boterhammen met mager beleg en beker melk
T= stuk fruit en biscuitje ofzo
A= gewoon meeëten en niet te vaak/vet toetje
T= magere yoghurt ofzo

Dus gewoon wel maaltijden eten maar minder en gezonder dan je normaal doet. Kijk maar in het gezondafvaltopic voor lijstjes (de andere afvaltopics staan vaak best slechte lijstjes in dus daar kan je beter geen voorbeeld aan nemen)

Da’s heel dom, als je lange tijd niks eet [tussen je ontbijt en avondeten zitten veel uren] dan valt je stofwisseling stil en verbrand je niks meer. Je kunt beter verantwoord eten (:

Dat is veelste weinig meid. Het voorbeeld lijstje van Lala_lovely is wel goed , dat kun je wel gebruiken.

idd, als je zo weinig gaat eten, gaat je metabolisme (stofwisseling) helemaal stuk. Wat er dan gebeurt, is dat je lichaam niet alleen vet verteert, maar ook je spieren! Dus je verliest spier. Hoe meer spieren je hebt, hoe meer je verbrandt (ook in rust). zodra je iets meer gaat eten dan dit, kom je gelijk aan door je vertraagde stofwisseling en verlies aan spieren. Grote kans dat je dan uiteindelijk zwaarder wordt dan dat je nu bent… en ook nog lelijker (no offence) omdat je veel meer vet krijgt doordat je spieren afgebroken zijn.
Ben verstandig en eet meer dat wat je nu op hebt geschreven

Naja nadelen … als je het niet goed doet dan wel ja :stuck_out_tongue:

nee hoor, als je genoeg eet niet! want als je gewoon genoeg eet, dan breekt je lichaam geen/zeer weinig spieren af, en dan vertraagt je stofwisseling niet! Dat gebeurt alleen als je te weinig eet

Goed (: ik las net dat jij als lunch meestal 3 boterhammen en een plakje ontbijtkoek neemt, dat is al heel goed! Gewoon minder snoepen idd, en uitkijken met snacken (vooral chippies voor de tv enzo)
Misschien nog sporten erbij, genoeg fruit eten (zeker 2 stuks per dag) en je zult je snel een stuk beter voelen :slightly_smiling_face: succes

Het beste kan je s’ ochtends en 's avonds ‘veel’ eten en de rest van de dag tussendoortjes. Om de 2/3 uur moet je eig iets binnen krijgen, al is het maar een appel of biscuitje. Als je dan een steviger ontbijt neemt en 's avonds wat meer neemt dan heb je ook geen honger. Helemaal overslaan werkt juist averechts, dan krijg je honger op gekke momenten.

Wat ik meestal eet:

O: 3 volkoren boterhammen met mager beleg [bijvoorbeeld 20+ smeerkaas, kipfilet, halvajam, 30+ kaas]
T: -
L: 2 of 3 volkoren boterhammen met mager beleg
T: Stuk fruit, soms in combinatie met schaaltje magere yoghurt
A: Bij voorkeur mager vlees [kipfilet, mager gehakt, rundertartaar] of witte vis, twee of drie opscheplepels aardappelen en veel groenten.
T: Stuk fruit of wortels

Wortels kun je in principe onbeperkt eten, net zoals groene groenten, die bevatten bijna geen kcal. Met lijstjes zoals deze ben ik in 4 maanden 15 kilo afvallen, ben op weg naar de 20. Het werkt dus wel degelijk, je moet alleen streng voor jezelf zijn en geen ‘uitzonderingen’ maken. Oh, en ik drink alleen maar water en thee en soms karnemelk.

je ontbijt, lunch en avondeten moet je nóóit overslaan. je hebt dit gewoon nodig!
eet dan minder tussendoortjes of beter nog; beweeg meer.
en als je in de groei bent dan kan je zoveel afvallen als je wilt, het komt er wel weer bij.
jouw eten op een dag is echt te weinig. je bent 12? je moet nog heel veel groeien etc en als je niet genoeg eet dan krijg je ook problemen met ongesteld worden enzo. je moet regelmatig genoeg eten want je lichaam is zo gebouwd dat het genoeg voorraad moet hebben (omdat er eeuwen geleden niet genoeg eten was). dus juist als je minder gaat eten gaat je lichaam meer vet vasthouden zodat je gezond blijft.

eet gewoon zoals het moet en sport iets meer als je zo graag af wilt vallen. als je al niet snoept dan kan je niet dik zijn op de leeftijd van 12 jaar.

wow ik vind 3 boterhammen sochtends en smiddags echt veel x]

@Utomjording: Valt wel mee hoor. Je hebt het echt nodig. Ik beweeg niet en heb echt 6 boterhammen nodig op een dag.
Als je daarnaast ook nog eens naar school fietst en 1x per week gymt en misschien ook nog wel een sport doet…Heb je het al helemaal nodig!!

Dus voor de TS: doe het lijstje van lala_lovely, want je kan beter de frisdranken en de snacks/snoep laten staan dan je brood!!
Succes.

Vond ik eerst ook, ik kreeg er vroeger amper 4 per dag weg. Maar als je echt geen koekjes of snoepjes of andere dingen tussendoor eet heb je echt wel trek (:

Je kunt beter geen maaltijden overslaan, dat is niet gezond.
En dat lijstje wat je een paar posts geleden postte is ook echt te weinig, dan is minder snoepen inderdaad een veel beter idee.