Afvallen lukt niet!

idd. bij mij niet.
elke keer spreek ik met mezelf af:

• ja, nu stop ik echt.
    ik pak maar een worteltje als ik zin in snoep heb.
    en dan zie ik weer iets lekkers liggen. en dan denk ik:
    dat kan er nog wel bij. maar eigenlijk niet. en het helpt
    ook niet echt om zelf een schema te maken. aan m’n eigen
    schema’s houd ik me nooit.
    iemand helpen?

Ik kan ook niet stoppen met eten. Hoewel ik geen overgewicht heb, mijn gewicht is gewoon normaal. Ik ga zo vaak naar de cafetaria en snoep heel veel. Ik wil er echt vanaf komen maar het lukt gewoon niet -.-

ik ben ook niet dik.
maar als ik zo doorga, dan ben ik het strax wel!

ga naar een diëtiste, waar je elke week heen moet en daar moet wegen. Dan weet je dat je moet wegen en dan wil je afgevallen zijn dus dan houd je je er wel aan.

dankje voor je tip.
maar me moeder heeft liever niet dat ik naar de dietiste ga. want ze vind mij niet dik. ben ik ook niet ofzo. maar er mag heus wel 5 kilo af ofzo.

ik ben 13 jaar, weeg 53 & ben 1.58 , zoiets. dus best klein

Je hoeft niet eens te dieten, als je nou eerst eens stopt met snoepen. Dat helpt al een heleboel, als je toch trek krijg tussen door eet dan iets gezonds of negeer het of rook een sigaret xD. Probeer de plekken in huis te vermijden waarvan je weet dat je lekkere dingen tegenkomt, zoals de voorraadkast.

ze kan je ook helpen gezond te gaan eten.

Wat ik niet snap is dat kinderen van 13 die totaal niet dik zijn en nog veel gaan groeien zich druk gaan maken over dieeten, kom op, wees nog een kind zolang het kan!

das waar.

http://games.voedingscent…mass_index/body_mass.html

hier zie je of je een gezond gewicht hebt.
dus als je zwaarder wordt moet je meer op je gewicht letten.
maar zo te zien heb je een gezond gewicht.
en je bent inderdaad nog in de groei, dus je groeit ook nog.

dankje.

Je kan ook aan je moeder vragen of ze even niets ongezond wil kopen :wink:
en allemaal lekkere,gezonde dingen meeneemt,zodat je zeker niet anders kan! :wink:
Dit helpt mij meestal ook ;p
Er is niets mis met gezond eten,dat kan je moeder toch niet erg vinden? :’)

Je bent 13! Je groeit nog volop… hou op met afvallen want als jij hetzelfde gewicht blijft in een aantal jaar dan ben je nog goed van gewicht, al kom je 5 kilo aan, da’s niet zo’n big deal. Stel jezelf wel voor dat je alleen in het weekend mag snoepen…

Ga gewoon wat extra sporten, en let erop dat je niet iedere dag een bak chips naar binnen werkt, dan val je vanzelf wel af.