Afvallen, just a little bit.

Oke, ik ben 13 en al ongesteld, ik weet niet of dat belangrijk is maar oke., 1.55 en 55kg.

Naja, ik ben niet echt heel erg dik ofzo. Maar wel stevig en ik zou echt een paar kilo willen afvallen. 3 zou al genoeg zijn. En NEE ik streef niet naar superdun en ondergewicht etc.etc. want rondingen vind ik zelf ook veel mooier dan heel dun.
Nou heb ik 't ook al een beetje van mezelf hoor. Bijvoorbeeld m’n benen, die zyn best stevig, van mezelf en van het voetballen. Maar als ik ga afvallen worden mijn benen heus niet dunner dus dat is niet van teveel eten ofzo.
Maar het ligt ook wel aan mezelf want ik hou wel van lekker eten. En dan bedoel ik niet alleen maar chips en chocola enzo, maar ook gewoon lekkere hapjes dusja, best irritant.
Ik heb al voor mezelf een keer een soort schema gemaakt voor wat ik met ontbijt moet eten dan enzo elke week. Maar dat hielp nou ook weer niet echt. En eigenlijk wil ik wel naar een dietiste, maar m’n moeder vind dat niet goed, maar tis ook wel een achterlijk idee voor 3/5 kilo.
Dus naja, iemand een idee? Of zegmaar een ontbijt waar je snel van vol zit enzo??

Alvast bedankt, liefs.x

Volgens je BMI ben je te zwaar, dus je zou wel naar een dietiste kunnen.
Denk niet dat ze 't heel raar zou vinden.

elke dag aan zumba doen of iets anders
je kunt het allemaal op youtube vinde 8]
wil ook een paar kilotjes eraf :slightly_smiling_face:

Ik weet wel dat ik wat te zwaar ben. Ik houd ook altyd me buik in maar dat gaat automatisch,
En nu me moeder nog overtuigen -.-

het gezond afvallen topic