Afvallen. Iemand tips?

Hey,

Ik heb eigenlijk een vraag; over twee weken gaan kennissen van ons trouwen en ik ga een liedje zingen op de bruiloft. Ik doe een strakke jurk aan maar eigenlijk wil ik een paar kilo afvallen. Niet alleen voor zo’n bruiloft maar ook gewoon. ik ben 1,69 en weeg 55.5. Dat vind ik veel te veel! (want ik ben 13!) Ik wil gewoon een strakke buik en slankere billen en ik vind mijn hoofd ook dik. :frowning_face: dus ik dacht als ik nu 2 weken
's ochtends: bakje yoghurt met muesli eet.
's middags: 2 stukken fruit.
als tussendoortje: Komkommer ofzo
en 's avonds: zegmaar gewoon wat mn ouders koken…
en heel veel water
(en dat was het dan. geen snoepjes, ijsjes of chocolade)
Kan dat? of is dat niet gezond? of heeft iemand iets beters?

Alvast bedankt! XX Fleur

Spieren trainen. Je bent al te licht, dus meer afvallen zou ik niet doen. Trainen voor sterkere spieren en gezond en genoeg eten.

helemaal niets doen. Je bent 13. Je gewicht is goed. Als je eenmaal een beetje aan het einde van de puberteit komt, dan kun je wel beginnen met je voeding verbeteren en je spieren trainen. Maar begin daar nu alsjeblieft nog niet aan.

Je hebt een normaal bmi, je bent dus niet te zwaar. Als je wat strakker wil zijn, moet je gaan sporten en oefeningen doen.

Krachttraining en meer eten.

Of kijken in een van de duizenden dieettopics hier op Girlscene

http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/stel-hier-je-vraag-over-voeding-gewicht-beweging-je-zelfbeeld-289676.0.html

kun je hier vragen

Ik vind dat echt een vreselijk mager eetlijstje wat je in de beginpost hebt staan. Je hebt gewoon een goed gewicht, je kan strakker proberen te worden maar echt afvallen moet je niet doen.

Kijk eens in dat topic zelf, hij is namelijk gesloten

Probeer dit te bereiken door wat krachttraining te doen, maar je bent nog jong en het is heel erg slecht om te gaan lijnen als je nog niet uitgegroeid bent.

Ga alsjeblieft niet verder afvallen, want dat is absoluut niet nodig. Verder voor wat meer spierkracht kun je in één van de topics kijken onder food & sport