Afvallen en ongesteld

hee,
ik heb het probleem als ik afval wordt mijn menstruatie weer onregelmatig, dus heel weinig of helemaal niks.
ik vind dit erg vervelend, want moet ik nu dan voor altijd op het zelfde gewicht blijven ofzo?
x

blijkbaar als je afvalt ben je dus te licht
dus moet je niet afvallen!

wat is je bmi?

want dan kan het zijn dat je te weinig voedingsstoffen binnen krijgt. zorg er wel voor dat je gezond afvalt he!

Ja als je teveel afvalt/te dun wordt wordt je inderdaad niet meer ongestelt, dus wat is je bmi? of gewicht en lengte?

ik heb best overgewicht en nu ben ik bezig met afvallen en dat gaat niet snel fso… maar mijn menstruatie word ook heel erg onregelmatig… Klopt dat wel of moet ik even langs de huisarts?

bmi: 18
gewicht: 57,5 kg
lengte: 177 cm, was ik een half jaar geleden.

ik ben niet echt op een streng dieet, maar ik kijk altijd wel hoeveel calorien er inzitten en ik drink geen frisdranken meer, alleen water of light dranken.

ik denk dat dat alleen zo in het begin is. k denk als je wat afvalt, als je dat wil, en zo blijft dat het na een tijdje wel weer regelmatig wordt hoor!

Niet lullig bedoelt en ik snap dat je jezelf misschien te dik vindt, maar je weegt best weinig. Want 18 is je minimale gezonde bmi dacht ik. Dus misschien kan je meer gaan sporten en gezond(dus niet te weinig eten) zodat je iets gespierder wordt?

sporten lukt niet, ik heb heel veel sporten geprobeerd. maar ik heb een lage bloeddruk, en daardoor val ik heel snel flauw en ben gelijk buiten adem.

Niet waar… je kan zelfs onvruchtbaar worden.

Sterker nog, vanaf minder dan 18,5 heb je ondergewicht.
Dus als ik jou was zou ik maar beginnen aankomen in plaats van afvallen. (Dit laatste @TS)

Mee eens. En lichaam geeft ook aan dat het niet klopt wat je doet. Stop met afvallen je hebt al ondergewicht.

wat afvallen ja ik wil aankomen wordt gek !

Je moet juist iets aankomen…
Die onregelmatige ongesteldheid komt waarschijnlijk doordat je te licht bent.

Vreemd… ik ben 171cm lang en weeg 48 kilo en ben regelmatig en zelfs hevig ongesteld…

Wat zijn jullie toch allemaal zo mager? een bmi van 18? of 171cm en 48kg??? :expressionless:

Het is echt niet normaal dat je met dat BMI nog wil afvallen. Je bent al aan de te lichte kant, en als je ongesteldheid gaat stoppen of anders worden betekent dat volgensmij dat je ongezond bezig bent.

En dat de een (funkyshygirl) wel ongesteld is en de ander niet, heeft dan mss te maken met dat de een ‘van nature’ zwaarder is dan de ander. Als ik helemaal geen vet zou hebben, zou ik een stuk zwaarder zijn dan mijn zus als die helemaal geen vet zou hebben, dat is een keer gemeten met zo’n vet-meet-apparaat ; ). Dat wisselt dus ook per persoon. K zou dus zeggen: luister naar je lichaam en val niet meer af, mss kan je beter zelfs iets aankomen.

same, ik ben 173 cm, 46,5 kilo en ook niet ehh… weinig.
blijkbaar verschillen lichamen dus heel erg! ;O

Antwoord gewoon niet als je iets ‘denkt’. Daar schiet de topic startster echt niets mee op.

Inderdaad, ik ben 1.65 en weeg 59 kilo, en mijn Bmi is een (bijna) perfect BMI, van 21.6(dacht ik).

Maar je ongesteldheid gaat inderdaad stoppen als je teveel afvalt in korte tijd, als je echt dramatisch veel afvalt dan kan het stoppen en vervolgens ook niet/nooit meer terug komen.