Afvallen ---> eetlijst per dag.

-

Bestaan er niet zulke topic waar je zulke vragen ofzoiets kunt stellen?

Hoi!

Op jouw leeftijd moet je goed en gevarieerd eten.
-eet 2 stuks fruit per dag
en maximaal 2 tussendoortjes.
-Ga jezelf niet uithongeren want dan loop je misschien tegen een eetstoornis aan.
-Drink veel water.
-Laat de snoepjes staan.
-Ga op een sport
Heel veel succes ermee! Sla iig je ontbijt/lunch/avondeten niet over, want dat zijn de 3 belangrijkste maaltijden!

Je mag zo veel eten als je wilt (binnen proporties) als je maar van snoep en vet eten afblijft.
Sporten is ook aan te raden, maar ik snap het best als je dat niet wil. Ik ben ook geen fan van sport :stuck_out_tongue:

Je moet niet drastisch je eetpatroon gaan omgooien, maar gewoon hier en daar wat aanpassen. Bijvoorbeeld zoiets:

Ontbijt
2 bruine (liefst volkoren) boterhammen met slank beleg, denk hierbij aan: kipfilet/kalkoenfilet, smeerkaas 20+ (zijn diverse smaken van). Hou je meer van zoet beleg, neem dan jam light of appelstroop (die laatste voor het ijzergehalte, maar eet dit ook met mate).

Als je 's ochtends brood moeilijk weg krijgt, neem dan een bord brinta of magere yoghurt met daarin bijvoorbeeld muesli (géén cruesli) of een stuk fruit.

Daarbij een kop thee of een magere drinkyoghurt en je onbijt kan niet meer stuk!

Tussendoor
Een stuk fruit, bijvoorbeeld een appel of een peer (liefst geen banaan, zit veel suiker in) óf een plak ontbijtkoek

Lunch
2 of 3 (net hoeveel honger je hebt) bruine (wederom liefst volkoren) boterhammen, weer met verantwoord beleg.

Tussendoor
Een stuk fruit of bijvoorbeeld een drinkbouillon (dat gaat op school lastig, maar voor thuis zeker een aanrader)

Avondeten
Gewoon groenten mee-eten, 2 á 3 kleine aardappelen (gekookt) en een klein stukje vlees/vis (mager, denk hierbij aan kip/kalkoen)

Tussendoor
Bewaar je toetje voor rond een uur of 8. Een schaaltje magere yoghurt met daarin een klein drupje roosvicee of een appel in stukjes is heerlijk (beter dan die volvette vla).

Ook zijn snackworteltjes of tomaatjes erg lekker, happen lekker weg voor de tv!

Qua drinken: veel water en thee, maar ook crystal clear is niet verkeerd

Zoiets zou ik denken??

lol. bull****
het maakt niet wanneer je eet.
zou wel handig zijn als je om 17 u een stuk chococake in je mond kan proppen en je er niet van bijkomt :grinning:
kijk liever hierboven.

ohja kleine tip voor brood : croissant/zacht broodje = 2 boterhammen.
Dus eet liever 4 boterhammen dan 2 croissants…

Ik ben gewoon op normaal gewicht maar misschien is het voor jou intressant om te weten hoeveel en wat ik eet.
Ik ben 1.69 lang en weeg 59 kg. Heb maatje S…

Ik eet 's ochtends altijd een appel, vaak nog 2 crackers met 50% minder suiker jam of 1 broodje met pindakaas oid.
Verder water en thee.

Smiddags 1 of 2 crackers met jam of 1 broodje met iets anders en vaak een appel. Soms ipv. een van deze dingen een kop cup a soup.

Tussendoor een stuk fruit, veel water en soms een koekje.

Avondeten gewoon wat de pot schaft en dan een half bord ongeveer. Ligt eraan wat we eten…
's avonds nog thee enzo, in het weekend wel eens koek ofzo…

ik zou trouwens boterhammen eten en niet boterammen
van boterammen kom je echt ontzettend aan

dat schema hier ergens boven is inderdaad een mooie. Je hoeft niet per se op vaste tijdstippen te eten, zorg dat je heel de dag door eet!!! dus niet alleen de 3 hoofdmaaltijden, maar ook tussendoortjes. Desnoods verdeel je je lunch in 2 delen. Het is namelijk van belang dat je géén honger of trek krijgt, dan krijg je namelijk vreetbuien en dat is funest. Dus zorg dat je heel de dag door gezonde dingen binnenkrijgt om dat hongergevoel te voorkomen.

op www.caloriechecker.nl kan je ook alles invullen dat je eet, dan telt hij de calorien en vetten. Je kan daarbij ook een lijst vinden met de dingen die je gegeten hebt, hoe goed of slecht ze zijn. Daardoor zie je beter wat je aan kan passen. Probeer liever ook niet meer dan een halve kilo per week te verliezen, want bij meer zit het er ook zo weer aan. Het is beter om je levenstijl te veranderen, in iets wat je vol kan houden. Dus ongeveer 200-300 calorieen minder per dag, dan elke dag op maar 1500 calorien te leven.

En ga sporten, dat is ontzettend belangrijk, je verbruikt energie, zorgt dat je metabolisme omhoog blijft en is goed voor je stoelgang.

maar brood is nu eenmaal iets dat je elke dag best eet.
en het hangt er vanaf of je bijkomt of niet. heeft te maken
met je bloedgroep , geloof ik.

maar veel een appel eten vind ik een goeie tip. Als ik honger heb eet ik altijd een appel ipv meteen naar een koek te grijpen. En eet nooit een appel voor het eten want dat is niet goed, daarna heb je 3 dubbele honger omdat je tijdens het eten minder honger had en dus weinig hebt gegeten.
De grootste tip is om genoeg te eten tijdens de maaltijden en gewoon te minderen met ongezonde tussendoortjes.

even een vraagje: is het slecht als je 's ochtends 1 boterham eet en pas om tien over 1 weer 2 boterhammen. dan eet ik dus van half 8 tot 1 (is 4,5 uur) niks. ik heb dan niet heel erge honger ofzo, ik ben het nu wel gewend. maar is het beter om dan wel iets te eten of maakt het niet zo uit? het is niet dat ik daardoor als ik thuiskom ineens veel ga snoepen ofzo.

Ik zou tussendoor wel fruit ofzo eten, als ik de hele voormiddag niets zou eten gaat m’n buik in de klas grommen xD . en 2 boterhammen in de middag vind ik eigenlijk best weinig.

Als jij daar verder geen honger van krijgt of vreetbuien, is dat prima. Let er wel op dat je genoeg boterhammen binnenkrijgt, 4/5 is normaal voor tieners, en 5/6 voor wat ouderen. http://www.voedingscentru…hoeveelheden-per-dag.aspx hier staat per leeftijd wat je op een dag nodig hebt om genoeg vitamines en mineralen binnen te krijgen

Minder eten helpt niet perse bij afvallen. Eet op drie vaste momenten van de dag. Omtbijt is belangrijk, probeer hier goed en veel te eten. Hoe meer je hier eet, hoe minder honger je hebt. Verder gewoon weinig tussendoortjes en s avonds 2 ons groente.
Let vooral op vetten, koolydraten. Niet alleen calorieen doen er toe!

volgens die site krijg ik alleen genoeg melkproducten binnen, voor de rest alles te weinig xD maareh 6/7 boterhammen voor iemand van 14 is dat niet heel veeel? ik eet er 3… 's ochtends krijg ik er meestal echt maar 1 binnen en 's middags zit in na 2 ook alweer vol. heel soms eet ik er 3 in de middag.

Mijn moeder zei ook altijd dat ik té dik was, wat ik wel eerlijk toegeef, mijn BMI was juist op het nippertje van overgewicht… Nu heb ik eindelijk een systeem gevonden die bij mij geholpen heeft (na Weightwatchers, crashdiëten, soepdiëten, diëtiste…) Kcal tellen!
Ik ben daar op eigen houtje 7kg mee afgevallen en ik blijf nu nog altijd op gewicht, maar ik heb wel veel gesport ook.
Nu, niet echt een antwoord op jouw vraag, maar moest het je interesseren, laat x na in mijn gastenboek… :wink:

@ hierboven.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[u]GEEN CALORIEEN TELLEN! ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/u]

Calorieen zeggen niet alles over eten, je moet gewoon goed en gezond eten, niet snoepen en gevarieerd. Het is ook beter 6 x per dag te eten ipv 3 x. Dus gewoon, ontbijt, tussendoor, lunch, tussendoor, avond eten, tussendoor.
En die tussendoortjes kan vaak fruit zijn etc. Maar ajb, geen calorieen tellen.

eens,
calorieën zijn niet per se slecht!

calorieen tellen is opzich denk ik niet erg, als je er maar niet in doorslaat.

Dat is echt weinig! :astonished:
Ik heb ongeveer dezelfde maten, eet het driedubbele, ben iets langer en weeg iets minder.
Het is belangrijk om je spijsvertering brandend te houden (weet niet of dit helemaal de juiste term is, haha). Wat ik bedoel: eet veel, sport veel. ^^ En succes!