Afvallen bovenbenen

Hoi allemaal! Ik heb een week geleden echt besloten om proberen bij mijn bovenbenen af te vallen door heel veel oefeningen te doen. Ik doe nu al een week lang dezelfde oefeningen, dat zijn deze:

40 squats
30 sec pauze
40 squats met mijn armen naar een zijkant
30 sec pauze
40 squats met armen naar de andere kant

Is dit een goede manier om bij mijn (boven) benen af te vallen?
En wat zou ik anders moeten doen?

Oja Ik fiets elke dag 20 min naar school toe en 20 min weer terug, is dat ook goed voor mijn lichaam/benen?

Afvallen op je bovenbenen is heel erg lastig, zou het zelf ook graag willen. Ik denk dat je met squats vooral spieren kweekt, en daardoor wordt het dan dus nog breder. Ik denk dat je het beste cardio kunt doen, bijvoorbeeld hardlopen. Dat is niet specifiek voor je benen, maar voor je hele lichaam. Maar er is verder niets mis met squats, ik denk ook zeker dat die helpen!

Okee, nog iets: als ik meedoe aan een 30 days squats challenge, dan worden mijn benen breder maar toch ook strakker of heb ik dat fout?

Ik heb hem half gedaan, heb in mijn benen eerlijk gezegd niet veel verschil gemerkt, maar ik heb ook niet echt doorgezet haha. Mijn kont is er wel strakker van geworden :’)

Als je daarnaast ook gezond eet, worden ze wel strakker. Dan ga je meestal heeeeel lichtjes die spier aan de bovenkant van je bovenbenen zien. Ik vind dat zelf heel erg mooi, blijf dit topic trouwens even volgen haha

Ik ben zelf heel erg afgevallen bij mijn bovenbenen en dit heb ik gedaan met vooral gezond eten, veel cardio en daarnaast een beetje krachttraining. Voor het verliezen van vet rondom je benen raad ik je zoals al eerder gezegd vooral gezond eten en cardio aan, dit is natuurlijk niet gericht en daarom kun je daarnaast nog wat gerichte krachttraining doen.

Ik eet elke dag groente &fruit omdat dat simpelweg moet van mijn ouders, dat vind ik zelf wel gezond genoeg… Ik heb 1/2 snacks op een dag en dat zijn meestal koekjes, is dat dan gezond genoeg of nog minder snacks?

Ik ga proberen om de challenge vol te houden, maar ben na 30 squats al moe…

Misschien moet je een dagje je eten bijhouden en aan de hand daarvan dan een beoordeling doen, want aan de hand van deze beschrijving kan ik niet heel goed beoordelen hoe je eet.

Verder ben ik zelf eigenlijk niet zo’n fan van challenges omdat hierbij over het algemeen geen rust wordt genomen. Voor spieropbouw is het juist beter om rustdagen te nemen zodat je spieren zich kunnen herstellen.

bij de 30 days squats challenge heb je om de drie dagen een rust dag toch…?

ja, verschilt per challenge

Wat bij mij best goed heeft geholpen is stoppen met suiker. Dus geen koekjes en zoet broodbeleg meer eten :wink:

Bedoel je dan alle suiker, dus ook die in fruit en brood en dergelijke, of alleen de obvious ongezonde dingen zoals koek, snoep en zoet broodbeleg?

Coccolare ze zegt toch geen koekjes en geen zoet broodbeleg meer? Lijkt me dus logisch dat ze dat laatste bedoeld, de obvious ongezonde dingen.

Euh nou sorry hoor, het was maar een vraag.

Sorry ik was bang dat uit jou vraag een discussie zou voortkomen.

Ik bedoel echt kristalsuiker, niet koolhydraten.

Haha en discipline!

Volhouden, benen, daar zit het allersloomste progress in wat je kan hebben… Daar gaan maanden soms overheen! :wink:

Plaatselijk afvallen kan nooit. Maar je benen strakker krijgen door middel van meer spier kweken: JUIST! je wordt geen enorme bodybuilder als vrouw ineens. en als je kijkt naar het wat vet en wat spier in beslag neem: Dan zou ik liever die spieren willen!

http://beachbodyplan.nl/wp-content/uploads/2013/10/Muscle-vs-Fat.jpg

voor de mensen die de afbeelding niet kunnen zien: http://beachbodyplan.nl/wp-content/uploads/2013/10/Muscle-vs-Fat.jpg .

Trainen is altijd goed, daar worden je benen wel strakker van. Plaatselijk afvallen lukt niet zonder operatieve hulp :cold_sweat: Maar krachttraining en cardio zijn sowieso goed voor je lijf natuurlijk en inderdaad, minderen met suiker is altijd goed.