Afvallen/bewegen

Hoiiii

Ik wil al een tijdje afvallen maar dat lukt me steeds niet.
Ik hou het een tijdje vol en daarna verval ik weer in mijn oude patroon.
Ik ging eerst naar de sportschool maar daar ben ik vanaf gegaan omdat ik er nooit heen ging nu ga ik er na de zomervakantie tog weer op.
Maar tot die tijd wil ik wel bezig blijven met sporten en bewegen nu wou ik gaan joggen, weten jullie nog meer dingen wat je zou kunnen doen?
en als jullie joggen hoe lang gaan jullie dan en hoevaak?
En hebben jullie nog tips om af te vallen.
Ik heb een buikje en daar wil ik graag vanaf.
Mijn probleem is dat ik voornamelijk savonds veel eet voor dat ik ga slapen…

heel heel heeeel herkenbaar.
Veel water drinken voor je gaat slapen werkt wel een beetje…

Als je wilt gaan rennen: gebruik iets van Start to run ofzo, en doe dat 2 of 3 keer per week. Je leert dan op een juist tempo hardlopen, is een muziekprogramma dat te downloaden is via internet. Successs

Hardlopen met Start to run.
Voeding aanpassen en buikspieren trainen.
3x per week en je bent zo fit.

werkt dat echt?
nog nooit van gehoord.
en hoeveel water moet je dan ong drinken?

ik ga dat programma zo zoeken.
en buikspier oefeningen zoeken op google.
hopen dat het werkt.
ga over 3 weken op vakantie en wil dan graag wat fitter zijn.

Hardlopen werkt echt magisch bij mij. Een paar weekjes lopen en het vet glijd eraf. Ik probeer 3 keer in de week hard te lopen, en veel water te drinken. (ik loop op muziek van de atletiekunie denk ik, hoewel start to run me erg bekent in de oren klinkt)

Verder kleine beetjes eten, en niet 3 grote maaltijden. Dus eerder 6 keer een kleine maaltijd, ipv 3 hele grote. Dat werkt voor mij heel goed omdat het dan veel makkelijker te verteren is voor mijn lichaam. Niet dat je daar van afvalt, maar dan krijg je ook niet zo’n volle buik zegmaar.

Ik ben door de weeks heel streng, gewoon gezond en goed eten, maar geen gesnaai, geen gesnack, geen chips etc. En in het weekend mag ik elke dag 1 keer iets lekkers. Dus ik haal eens een klein frietje (zonder snack, met komkommer en sla :stuck_out_tongue:), of je pakt eens een bakje chips.

Het moet niet onmogelijk worden he, het moet wel een beetje leuk blijven :stuck_out_tongue:

wauw echt goed van je!
hoe lang loop je hard?

Hardlopen en (buik)spieroefeningen doen. Ik probeer ong 5x per week te gaan hardlopen (maar ik train dan ook conditie voor hockey) en probeer zo gezond mogelijk te eten en na het avond eten eet ik niks meer. Je moet het gewoon doen, in het begin is het lastig maar je raakt er wel aan gewend.

elke dag zoveel mogelijk water drinken als je kan (2 liter) en elke dag minimum 17 min sporten(wetenshappelijk bewezen) zo viel ik elke dag 0,300 gram af maar je moet ook veel groene thee drinken(verbrandt vetten)en als je een ei eet, niet het eigeel opeten het witte deel verbrant ook vetten en yoghurt is een neppertje(er zit veel suiker in)
groetjes

Okay, ik heb misschien wat tips. Maar ik ga niet zeggen dat ik het altijd op een gezonde manier heb gedaan! (zeg het maar alvast voor dat iemand anders het zegt :wink:)

Ik ben ong 3 maanden geleden begonnen met hardlopen met start to run en mn eetpatroon drastisch veranderd. Ik was lui en had totaal geen conditie, ik kon niet eens 2 min hardlopen vol houden, en toen werd ik het zat, en zette ik een knop om!

Ik ben in de ochtend groene smoothies gaan drinken ipv ontbijt, (ik weet dat het te weinig is, maar het is een goede toevoeging aan de rest van je ontbijt, ook al nam ik dat alleen) ik ben over gegaan van wit brood naar bruin, ik kotste van bruin, maar pushte mezelf! En neem vaak van de kellogs dieet cornflakes.

Middag neem ik vaak geroosterd bruin brood met +20 kaas of vegetarische ham. Vroeger propte ik alles naar binnen van chocola tot kaas broodjes in de middag (dus dit is voor mij een hele verbetering)

En in de avond skip ik aardappelen en pasta’s, (ik weet dat je dat ook nodig hebt) ik eet me dan helemaal vol aan groente en fruit, en neem vegetarische vervangers (ik ben sowieso vegetarisch).

Het hardlopen doe ik om de dag, nu zonder start to run, ik loop met gemak nu 5 kilometer, en ga nu voor de 10! Het is zo heerlijk om nu conditie te hebben!
Ik ben gestopt met snoepen en chips en al die dingen, wat ik erg moeilijk vond, ik dacht nooit na over eten, en wat slecht was.

ik ben bijna 15 kilo hier mee afgevallen (ja was wel nodig bij mij)
Als ik in de avond echt echt trek heb, neem ik van die soep stengels, die doop ik dan in de magere smeer kaas :stuck_out_tongue: haha best okay!
Ik denk ook echt dat het voornamelijk een knop is die je om moet zetten! Het is heel moeilijk! Ik heb het ook moeilijk gehad! Maar het is het zo waard!
Misschien heb je hier niks aan misschien wel :slightly_smiling_face: Suc6 iniedergeval

haha jammer ik vind het eigeel altijd het lekkerste.
dat van die joghurt wist ik niet ik eet altijd joghurt wel magere.
maar dat is dus niet goed?
ga maandag in iedergeval een pak groene thee halen en daar mee beginnen.

wat voor groene smoothies drink je?
waar zijn die te koop?

en ik heb iets gehoord van aardappelen en pasta dat daar iets van koolhydraten in zit en dat je dat beter niet kan eten ofzo? dus zou ik daar mee stoppen met dat te eten?

ga vanaf morgen gelijk beginnen, ik herken me wel in je verhaal. Ik ben ook ontzettend lui als de afstand bediening bijvoorbeeld op de tafel licht en ik ervoor moet opstaan denk ik al laat maar zitten dus wil erg graag wit worden en gezond eten. en weer beter in mn vel zitten.

Haha, ja je heb aardappelen en pasta wel nodig! Maar ik heb het toen ff geskipt!
Omdat er idd veel in zit!

En groene smoothies maak ik zelf, hier kun je er over lezen: http://groenesmoothies.nl/
Ik was echt idd zo ongelofelijk lui! Ik deed niks en at alleen maar slechte dingen :stuck_out_tongue: haha nu heb ik me veel in voeding en beweging verdiept en probeer ik altijd de verstandige keuzes te maken.

Ik heb na dit alles veel meer zelfvertrouwen, en zit veel beter in mijn vel. Wat bij mij ook motiveert is om foto’s naast elkaar te zetten! Van het begin naar hoe het nu is haha! Heel leuk is dat om te zien!

maar wat at je als avond eten dan alleen groente en fruit?

Groente idd en vaak een gekookt eitje der bij, en vegetarische vervangers (wat ik ben vegetariër) en ook wel brood der bij. Misschien niet helemaal optimaal, en volgens het boekje, en er zullen ook veel het niet met me eens zijn om aardappelen en pasta te skippen hoor!

Oh en ik drink ook alleen nog maar water en cola ligt (dat is het enige wat ik niet kan weerstaan cola light haha) Ik dronk altijd ook behoorlijk veel alchol en nam vaak wijn ook door de weeks, daar ben ik helemaal mee gestopt, alleen in het weekend nog 1 glaasje. (weet niet hoe oud je bent en of je überhaupt drinkt haha)

ik drink bijna nooit ben 16
bedankt voor je tips

Zwemmen is bij mij de magische sleutel tot een platte buik, zwemmen en veel fruit eten, daarnaast kon ik nog gewoon een bord friet naar binnen werken dus !

Ik ben zelf ook bezig en ik vind de filmpjes van blogilates op youtube echt heel fijn! Ik doe het nu 2 weken en ik zie echt al verschil aan m’n lichaam. Terwijl ik m’n eten nog niet heel erg heb aangepast, daar ben ik nog mee bezig.

http://www.youtube.com/user/blogilates :slightly_smiling_face:

Ik ben nu ook al een tijdje op mijn eetpatroon aan het letten, soms is het moeilijk maar in het algemeen gaat het me nog aardig goed af. Ik eet veel minder en probeer wel vaker te sporten, maar met het warme weer valt het niet mee dus dan doe ik binnen aan buikspier oefeningen enzo. Dus ik zeg veel fruit en pilates :wink:

xxx Succes