Afvallen alleen het lukt niet

Hoi allemaal,
Ik wil graag afvallen of ja eigenlijk wil ik gewoon gezond leven. Maar als ik dan voor heb genomen om gezond te gaan eten en aventoe iets lekkers lukt het me drie dagen en Dan ja gaat het weer helemaal fout. Heeft iemand tips?

Alvast bedankt

vind gezonde alternatieven voor het lekkere eten!
hele pure chocolade bijv, het is niet extreem lekker maar het is chocolade! En fruit, snoeptomaatjes, komkommer enzo.
Genoeg te vinden op het internet!

Gezond eten
Ontbijt goed
Tussen lunch en ontbijt gezond tussendoortje
Lunch
Tussendoortje tussen lunch en diner
diner
En je kan savonds nog wat eten.

Belangrijk is dat je wel blijft eten maar gezond eet. Als het eenmaal normaal is ga je steeds minder naar ongezonde dingen neigen en pak je sneller gezond.

3 dagen? Dat moet je niet eens over drie dagen bekijken… Daar gaan weken, maanden overheen voordat je verschil ziet, veranderingen merkt, en zelf een gezond levenspatroon hebt.

Ik ga zelf graag uit van 80% clean 20% wat ongezonder maar toch oplettend wat ik precies eet. En lichamelijke beweging natuurlijk!

zorg dat je lekker eet! gezond eten kan zoveel lekkerder zijn dan ongezond eten. je moet er alleen wat moeite voor doen. maar je hebt er wat voor over of niet.
en als je lekker eet, mis je het ongezonde helemaal niet.

internet staat vol met gezonde baksels, en heerlijke gezonde gerechten. probeer wat uit.

en af en toe iets ongezond pakken mag heus wel, het is dan alleen de kunst om het daarna weer op te pakken, en niet blijven hangen in ongezond eten. dus neem gewoon een stuk taart op een verjaardag, maar ga dan daarna niet denken, van nu heb ik toch al ongezond gegeten dus kan ik netzogoed ermee doorgaan.

Vraag hulp in één van de topics die speciaal voor afvallen zijn.