afval/zwemmaatje gezocht

Hoi meiden,
Ik ben deze week begonnen met zwemmen. Ik wil zoiezo een betere conditie want die is nul . nul. En wil ook graag gaan afvallen. Het liefst 10 kilo. En ben eigenlijk opzoek naar een maatje die ook wil afvallen met zwemmen waarbij we elkaar kunnen motiveren via mail of msn.

Heeft er iemand nog tips kwa baantjes zwemmen? ben maandag voor het eerst geweest maar was na 18 baantje echt kapot.

alvast bedankt!

ik haal 5 baantjes niet eens :"D.
Maarja succes!

Dankjewel!

ik denk bedenk altijd waar ik het voor doe als ik baantjes zwem, je moet echt een doel voor ogen hebben het werkt! succes!

Okee zal het onthouden! bedankt!

Kan je erg afvallen van zwemmen of valt dat mee?

Ik zwem wel eens baantjes, mijn broer doet dit 3 x per week en af en toe ga ik met hem mee. Meestal doe ik er dan ± 80. Maar ik ben er bij mezelf achter gekomen dat ik na ong. 20 baantjes ook moe wordt, maar als je dan júist door blijft zwemmen, dat je daarna ineens weer energie krijgt ofzo.
Dus je moet denk ik gewoon niet stoppen als je moe wordt, juist doorgaan.
En niet te hard van stapel gaan, dan wordt je juist sneller moe (net als bij hardlopen)

Bedankt voor je reactie!
Woow 80 das wel veel. hoop dat ooit ook te kunnen! Maar ik kon echt niet meer naa 18 baantjes. Me hartslag ging ook echt tekeer dat ik echt niet meer verder durfde. Ik wilde eigenlijk vandaag weer gaan maar me boven armen rug nek en schouderbladen doen echt pijn. Dus ik denk niet echt dat het verstandig is vandaag weer te gaan!
Heb je misschien een tip voor de spierpijn? misschien met een warmingup ofzoo of doen jullie dat nooit?

Ik deed ongeveer 1km zwemmen in 1 uurtje altijd (bij ons is 't bad 25m lang, dus 20 op en neer). Je moet wel echt beetje opwarmen en rekken enzo van tevoren ja, anders krijg je kramp. Ik krijg dat zelf wel vaker in mn voet, dan lijkt het alsof je tenen om elkaar heen gaan draaien zegmaar.

ik was zelf ook opzoek naar een sport/afvalmaatje! :slightly_smiling_face: zullen we msn uitwisselen?

Met zwemmen bouw je trouwens niet echt een ren-conditie op, even dat je het weet.

Nou, jawel hoor. Mijn beste vriendin is Nederlands Jeugd Kampioen zwemmen op de "weet-ik-niet-hoeveel"meter en zij heeft toch echt wel een goede renconditie!

Hee,
Ik doe zelf wedstrijdzwemmen en het aantal baantjes moet je inderdaad opbouwen, en als je moe bent proberen toch nog net 2 baantjes verder te gaan.
Ik zwem nu 1km in 15min tijd, maar rennen? Mij niet gezien!

Ik ben zelf ook bezig met wat kiloo’tjes af te vallen, maar heb helaas niet het idee dat het zwemmen helpt omdat ik het al mijn hele leven doe ;(

Ik doe ook wedstrijdzwemmen, maar rennen kan ik écht niet.
Je moet het inderdaad langzaam opbouwen. Ik zwem al mijn hele leven, dus in 1,5 uur zwem ik rond de 4,5 km. 180 baantjes ongeveer.
Je moet proberen jezelf elke keer nét iets verder te pushen, dus niet denken ‘ik ben moe, dus ik stop ermee’ maar ‘ik kan nóg een baantje’
Succes ermee (:

Oh nja ik zwem ook (niet heel hoog niveau, maar wel op een niveau ;'D) en doe het nu ongeveer 4 jaar maar heb echt een renconditie van 0. Misschien omdat zij ook land- en krachttraining doet?