Afval-dilemma

Ik weet niet of ik nou moet afvallen of niet.

in de 1e klas had ik overgewicht en daarna ben ik gaan afvallen, in de 3e was ik echt heel dun en zag je m’n botten.
nu eind 5e klas ben ik best wel weer wat aangekomen en nu heb ik gewoon een normaal gewicht.

ik heb een zandloperfiguur, alleen een hele dunne taille en dun bovenlichaam, maar echt brede heupen en bovenbenen (maar ben wel lang, 1.78 ofzo).

Mijn dilemma:

• Zo blijven, met jeansmaat 40 en cup B, ben niet te dik en nogsteeds een dunne taille, maar met dikkere kont/bovenbenen.
  • Afvallen, maar als ik veel afval bij m’n heupen ga je ook snel m’n ribben weer zien en krijg ik misschien cup A. Toen ik erg dun was paste ik redelijk makkelijk in jeansmaat 38, maar mijn heupen zijn nou eenmaal breed gebouwd. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat zouden jullie doen?

Voel jij je nu goed over jezelf?

Ja, alleen ik vind het wel jammer dat op foto’s m’n heupen/benen zo opvallen.
Ik denk dat ik me beter voel als ik daar slanker ben, alleen dan ga ik weer balen van een cup A. ;]

Ik heb dat eigenlijk ook wel… Ik ben gewoon normaal boven, maar ik heb behoorlijke bovenbenen. Toen ik ging afvallen, zag je het meteen aan mijn buik, maar mijn benen bleven wel hetzelfde.

Dus ik denk als je je er goed op kleedt, dat het misschien beter is dan afvallen.

Waarom ga je niet gewoon meer sporten, ipv meteen dat drastische afvallen? Kijk op youtube voor oefeningen voor je benen en billen :slightly_smiling_face:

Je valt dan wss wel een beetje af, maar dan gericht.

Het duurt erg lang voordat je heupen smaller worden. Volgens mij is dat gewoon meer je bouw.

Maar heb je misschien een foto?

foto’s maken dikker weetje.
ik heb dat ook.
ik heb maat 34 en als ik mezelf dan op een foto zie soms (niet altijd hoor) denk ik echt wtf?
dus je moet je niet druk maken om foto’s, maar gewoon in de spiegel kijken en je af vragen of je tevreden bent over wat je ziet.
zonee: afvallen.
zoja: zo blijven.

bedankt voor alle reacties! sporten doe ik al, ik loop ook hard omdat daar je benen wat slanker van worden. ;]
& het duurt idd lang om daar af te vallen, maar ik ga ff foto’s opzoeken. :grin:

Ik denk dat het heel moeilijk word om op één plek af te vallen. Je kan inderdaad veel spier oefeningen doen voor je benen en billen. Ik denk dat je net als ik gewoon heel breed gebouwd bent. Als je gewoon brede heupen hebt kan je wel gaan afvallen, zodat je benen wat slanker worden maar je blijft wel breed, je gaat dan denk ik alleen je heupbotten meer zien.
Als je lekker in je vel zit zou ik als ik jou was proberen dit gewicht vast te houden en gewoon niet aan te komen.
Als je je gewoon niet fijn voelt over het totale plaatje dan zou ik langzamerhand af proberen te vallen. Niet te veel in één keer maar gewoon langzaam totdat je het resultaat hebt wat je wilt, en dan dat gewicht vast proberen te houden.

Weet niet of je er wat aan had maar in iedergeval succes er mee ; )

[foto’s]

sorry op de eerste foto zie je niet echt m’n benen, maar de enige normale 'heup’foto die ik kon vinden.
Door die foto dacht ik eigenlijk van: hé, toen was ik wat slanker zeg…

Iig bedankt voor alle reacties, misschien moet ik wat meer spieroefeningen gaan doen.
En dat als ik echt breed ben gebouwd niet minder breed wordt is waar, je gaat dan idd alleen meer bot zien dan vet.
Maar ik hoop dat wanneer ik een kleinere kont krijg, weer in wat meer broeken pas enzo. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ziet er hardstikke goed uit hoor! Ik zal maar geen foto’s posten van mijn benen xd want die zijn echt 10 x dikker :stuck_out_tongue:

Bedankt voor je reactie, maar zelf vind ik m’n benen en heupen gewoon echt dik (vooral die foto van ‘nu’, lijk ik best dik in)!
Maar misschien wil ik gewoon te perfect zijn? Hoe meer meiden ik met superdunne benen of ‘smalle heupen’ zie hoe meer ik me aan mezelf erger… ;S

Of wanneer op foto’s mensen met een smal figuur naast je staan valt het ook meer op…

En sommige winkels hebben best krappe maten en het voelt gewoon niet leuk als ik dan maat 42 aanmoet en gewoon niet in 40 kom. ;o

Heupen vallen toch uberhaupt niet echt makkelijk af lijkt me?
Ik zou het niet doen als ik jou was. Wees tevreden met jezelf, ook als je een maatje meer hebt (:

Wees er blij mee. ik heb haast geen heupen en kippenbenen, maar ben tenminste tevreden met mezelf.

Ik weet niet hoe oud je bent maar als je rond de 18/20 bent dan krijg je echt die vrouwelijke vormen. dat heb ik ook. ik had eerst 34 en soms wel 32 en nu een goede 38. ik vind dat je een heel mooi lichaam hebt. En je kan altijd je benen en billen trainen ipv afvallen. want als je afvalt val je overal af niet alleen op de plekken waar je wilt hebben

allereerst heb je geen zandloperfiguur maar een peerfiguur. (bij zandloper zijn je schouders/borsten weer wat breder).
Als ik jou was zou ik dit gewoon houden. Je heupen zijn gewoon breed gebouwd en zullen altijd je ‘dikste’ punt blijven.
En over die broekmaten: niemand ziet of jij een maat 40 of 42 aanhebt, tenzij je het ze zelf verteld. Daarhoef je je echt geen zorgen om te maken. Ik ben 2 cm langer dan jij en heb altijd 42 of 44 nodig. 40 pas ik no way in, vanwege dikke bovenbenen. Wat wel handig is: begin altijd met de grootste maat passen, het is leuker om een maatje kleiner te moeten aantrekken dan een grotere te moeten gaan halen.
En er zijn trucjes / poses om op foto’s slanker te lijken he;)

het is ook wel een verschil in foto hoor :slightly_smiling_face:

Op die bikini foto sta je een beetje gedraaid naar de camera toe, als je recht had gestaan had je wss ook voller geleken :slightly_smiling_face:

Ik zie geen verschil in benen bij ‘vorige zomer’ en nu.

Ik zou gewoon zo blijven. Niet afvallen.

Ik heb (volgens een site) wel een zandloperfiguur omdat ik dat heb opgemeten, mijn heupen en schouders zijn even breed. (qua omtrek)
Kon je invullen op een site dus kwam er zandloperfiguur uit, ik dacht eerst ook altijd dat ik een peerfiguur had. ;]

En idd als ik recht op de foto had gestaan had ik voller geleken, dus hou daar ook rekening mee bij het beoordelen. ;]

maar bedankt voor de tips, helaas kan ik idd niet plaatselijk afvallen.
ik ben nog onder de 18 dus ik hoop eigenlijk niet dat mijn heupen nog ‘vrouwelijker’ worden. ;o
ik ga gewoon spieroefeningen doen denk ik, voor benen & billen. :grin:

trouwens: tip van de grootste maat eerst passen is een goed idee! :grin:
verder moet ik misschien maar gewoon tevreden zijn…