Afval-blogs

Wat vinden jullie ervan dat er elke dag zowel blogs worden geschreven over dat je tevreden moet zijn met jezelf, als blogs die gaan over het krijgen van een ‘zomer-proof’ lichaam?

Heel irritant en het mag van mij kappen.

toevallig heb ik het ooit aan danique gevraagd, en die zei dat het zou stoppen… niet gebeurd

Ze zeggen allemaal hetzelfde wat iedereen al wel weet.

Ja, klopt. Vind het wel een beetje jammer, ik had eigenlijk liever meer columns enzo gezien. Nu is het vooral ‘WORD SLANK’ en ‘YER BEAUTIFUL!!!1!’. Tegenstrijdig èn steeds hetzelfde.

Van mij hoeven ze niet weg, aangezien er genoeg meiden zijn die er toch echt naar op zoek zijn (de tips e.d.) Maar vervelend dat er echt tientallen topics zijn, waar inderdaad overal precies hetzelfde wordt gezegd. Waarom kan er niet één, algemeen topic komen?

Dat het per se voor de zomer moet vind ik een beetje overdreven, maar artikelen over sporten is op zich niet verkeerd, het is gezond voor je. Maar dan moeten ze het hele jaar door doen en niet gericht op de zomer. Hoewel wel veel mensen er mee bezig zijn, dus in die zin sluiten ze aan bij het publiek, tuurlijk zijn er dan ook mensen bij die het niet doen en het er niet mee eens zijn.

Er zijn regels voor de afvaltopics, waardoor er nu nog maar 1/een paar van elke ‘soort’ zijn.

Ik vind het af en toe ook een beetje teveel worden en tegenstrijdig inderdaad (dan heb ik het over de homepage, de artikelen en de blogs die ze uitlichten).

Ja de ene uitgelichte blog staat er: Zelfvertrouwen of voel je goed en in die andere staat er afvalluuuj

Ik vind het ook te veel. Ik ging altijd naar die blogs, in de hoop iets interessants/diepzinnigs/weet ik veel wat te lezen. Maar die blogs zijn nu gewoon heel zeldzaam. Ik zie alleen ‘you’re beautiful’ en ‘afvallen’ gedoe. Ik vind het best jammer, want ik denk dat er best wel veel meiden zijn op girlscene die wel iets zinnigs te vertellen hebben, maar dit soort blogs raken een beetje verloren tussen al de andere rommel.

+ Ik denk dat die blogs meiden kunnen aanzetten tot afvallen, terwijl dat misschien niet altijd nodig zal zijn. Ik moet stiekem toegeven dat ik het gevoel krijg dat ik gezonder moet eten en moet gaan sporten, als ik naar die blogs heb gekeken, terwijl ik eigenlijk niet moet afvallen. Op een of andere manier beïnvloeden die tientallen berichten over afvallen me wel.

Dat komt omdat het wat dat betreft makkelijke onderwerpen zijn om over te schrijven. Het is praktisch copy pasten van andere internet verhalen.

Verder ben ik het er volledig mee eens.

-

Mijn grootste ergernis aan de blogs is dat heel veel informatie die er op staat niet eens klopt.

Als het leden zijn die die blogs schrijven vind ik dat het moet kunnen. Naar mijn mening mag je zelf bepalen wat je schrijft en is het aan de lezer om te beoordelen of de informatie klopt of niet. Je weet dat je een blog leest van een normaal iemand en dat het geen wetenschappelijk artikel is, dus dat de informatie net zo goed onjuist kan zijn. Misschien beseffen jonge meisjes dit inderdaad minder, maar dan vind ik eigenlijk dat zij meer media-wise moeten worden. Je bent een beetje dom als je alles van het internet geloofd.

Als het vanuit Girlscene zelf komt dan vind ik dat het op zijn minst een stuk minder moet worden. Girlscene heeft voor veel meiden echt een soort van voorbeeldfunctie en wanneer je informatie leest van een redactie ga je er toch eerder van uit dat deze informatie juist is. Daarnaast heeft Girlscene volgens mij nogal een jonge doelgroep en mag je eigenlijk pas afvallen als je 18 of ouder bent (tenzij je echt te zwaar bent en dan onder begeleiding van een dietist of arts staat).

Ik vind inderdaad dat er heel vaak opnieuw dezelfde informatie wordt gegeven en dat is best vervelend.