aftrekken/ pijpen

Oke, waneer moet ik de overgang maken van aftrekken naar pijpen, aftrekken heb ik al gedaan, maar hij wil oook dat ik hem pijp, of moet ik eerst pijpen daarna aftrekken? Answer me :blush:

ten eerste je ‘moet’ helemaal niks
en ten tweede is er geen vast handboek voor de volgorde en timing

Nee klopt, maar wat zou ik het beste kunnen doen of zijn er in ieder geval tips voor :grin:

volgens mij ben je nog best jong. Op zich geen probleem maar ik heb het gevoel dat je er nog niet helemaal aan toe bent omdat je duidelijk aangeeft dat hij het wil. Wil je het zelf ook graag?

Doe gewoon waar jij je goed bij voelt. Als je alleen “voorspel” dingen wilt doen raad ik je aan het af te maken met aftrekken. Ik persoonlijk zal nml nooit slikken maar dat hangt ook af van jouw wensen en grenzen.

ik ben 15, en natuurlijk, ik ga geen dingen doen die ik niet wil, we hebben er samen over gepraat, ik ben er wel klaar voor, maar het is allemaal nieuw, en ik ben erg bang fouten te maken omdat mijn vriend wel ervaringen heeft, hij heeft ook gezegt dat hij me altijd zal helpen etc, maar alsnog angst is er wel een beetje. Maar bedankt!

Niet plannen, laat het gebeuren, als je het prettig vindt doe je het, en als je er op dat moment toch nog niet aan toe bent doe je het niet. Met name dat ‘laten gebeuren’ is heel belangrijk, als je jezelf er toch onbewust een beetje ‘toe moet zetten’, krijg je er misschien spijt van. Het is, zeker de eerste paar keer, gewoon iets waar je aan toe moet zijn. Dat voel je echt wel. :slightly_smiling_face:

Als je het wil moet je het een beetje gaan ontdekken, er is niets goed of fout vraag gewoon of je vriend een beetje helpt. Zelf heb ik dat ook gedaan en als het gewoon vertrouwd is komt het helemaal goed. Waarsschijnlijk wil hij je maar al te graag helpen :wink:

Pas doen als je het echt wilt. En vraag gewoon of je vriend je wilt sturen, en zegt wat die lekker vind en wat niet. Gewoon met hem erover praten.

ik deed bij mijn eerste keer een combinatie van pijpen en aftrekken. het kan gewoon tegelijk, en mijn vriend vond het perfect! :wink: