Aften achterin de keel

Afgelopen week had ik last van ENORME keelpijn. Ben niet kleinzerig, maar nu moest ik gewoon huilen van een slok water. Het was echt niet te doen en de dokter zei dat het een keelontsteking was, na de tweede dag. Nu zag ik vanmorgen allemaal kleine witte blaasjes achter in mijn keel en op het gehemelte. Nu las ik op internet dat witte vlekjes betekenen dat het geneest. Nu gingen mijn ouders kijken en die zagen een gigantische aft achterin mijn keel, met een aantal kleine er naast.
Heeft iemand dit eerder gehad en wat te doen tegen de pijn? Kan ze moeilijk aanstippen, dan ga ik over mijn nek i.v.m de huig…

Ik heb dit al 1 keer eerder gehad.
Ik kreeg toen inderdaad van mijn dokter te horen dat ik keelontsteking had en dat ik voor de aften antibiotica moest nemen.
Ik kreeg er ook een speciaal soort mondwater voor? dan moest ik 20 seconden gorgelen. Was er na een week vanaf

Heb ik ook gehad! Wat voor mij ook hielp is bosbessen eten! Ik houd niet van bosbessen maar ik deed ze met banaan, aardbei door de blender :slightly_smiling_face:
Je tanden poetsen met paradontax helpt ook, rode tandpasta is dat, proeft heel zout, en geloof me. op het begin denk je echt; g a d v e r d a m m e maar later wen je eraan…

Je kan van de huisarts lidocaïne (of wat vergelijkbaars) krijgen, dat werkt als een soort verdoving. Verder is er niet echt een cure voor aften, ze moeten gewoon vanzelf overgaan. Er zijn wel bepaalde dingen waarvan gedacht wordt dat het zou helpen, vitamine c, bosbessen, etc.

Beterschap meiske!