Afte

Ik heb dus nu al 2 weken een afte, op de hoop dat dat kreng wegging heb ik er niets aangedaan, maar hij zit er nog. En is zelfs 2x zo groot geworden, nou ben ik gaan googlen en zag ik dat het binnen 8-10 weken geneest. Maar ik kan bijna niet eten, ik kan niet op mijn wang liggen en het echt heel erg veel pijn. Wat ik kan ik het beste doen zodat die afte zo snel mogelijk geneest?

Haal Pyralvex bij de drogist, dat verdooft. Verder kun je weinig doen…

Ah shit man… maar iig dankjewel!

Het is pijnlijk, maar heul veul fruit eten! Vooral sinasappels en kiwi’s, daar zitten de meeste vitamines is. Ik krijg altijd aftes in m’n giechel wanneer ik twee of drie dagen geen fruit heb gegeten. Vandaar eet ik altijd drie stuks fruit op een dag, voorkomen is immers beter dan genezen! :grinning:

Je mond spoelen met zoutwater, een aantal keer per dag.

In Engeland kan je bij de drogist Boots echt heel goed spul tegen aften kopen. Het heet Sore Mouth Gel. Dus je kunt kijken of je dat via internet kunt bestellen, of je kan ook vragen aan een kennis die naar Engeland gaat of hij/zij het kan meenemen!

Ik zit ook al 10 jaar te tobben met elke keer die aften en dit werkt echt heel goed. Eerst prikt het voor 30 seconden en dan verdooft het <3 Ze gaan er ook sneller van over.

Misschien kan je gewoon naar de apotheek gaan en vragen wat ze aanraden?

Je hebt er niet echt een middeltje voor… meestal alleen een middeltje om het te verdoven. Je moet je mond gewoon heel schoon houden, zoals mondwater en vaak je tanden poetsen enz.

Ik he dat ook vaak. Ik had er iets voor dan voel je het echt bijna niet meer.

http://www.omega-pharma.be/ktmlpro/images/uploads/News%202007%20en%202008/oralmedic_pack.jpg?0.5571386518133826

Die werken dis echt als je het goed doet xD Dus goed instructies opvolgen haha. Ik had ze bij DA gehaald.