Afstuderen in de journalistiek: Inspirerend afstudeerverhaal voor docu gezocht!

Hi girls!,

Was jouw leven een ongekende rollercoaster en sta je op het punt om af te studeren in de zomer van 2017? Dan ben ik op zoek naar jou! (Wat een vreselijke openingstekst. Forgive me, please.)

Anyway, de meeste mensen noemen mij Bennie en ik ben een 22-jarige studente journalistiek. In sept. 2017 moet ik afstuderen en voor mijn afstudeerproductie wilde ik graag de weg naar het afstuderen van iemand anders afleggen. Dit idee is ontstaan nadat ik dacht aan een vriendin van mij die een leven heeft moeten lijden dat je niemand toewenst, en nu bezig is met haar vwo.

Het liefst had ik haar verhaal vastgelegd en de weg naar haar afstuderen, maar dat doet zij volgens plan pas in 2018. Daarom zoek ik iemand anders met een bijzonder verhaal die ik voor een half jaar mag volgen on her way to graduate. En de insteek is dus eigenlijk dat gezien omstandigheden in het verleden, het je vrijwel onmogelijk is gemaakt om te bereiken wat je nu bereikt hebt.

Alles wat we doen, gebeurt in samenspraak. Het wordt geen treurige reportage, maar mijn insteek is een hoopvol verhaal vast te leggen.

Ik wil de opnames beginnen in februari, gezien ik nu voor mijn studie in het buitenland zit. Details voor iedereen met interesse.

Ga jij nou niet afstuderen, maar heb jij wél een interessant verhaal waarvan je denkt: Dat zou vastgelegd moeten worden, schroom dan niet om een bericht te sturen. Alles is welkom!

Bedankt dames!

Liebe Grüße,

:upside_down_face:

Bennie

Extra info:
In principe staat er nog niets vast. Bij 6 maanden opnames moet je je voorstellen dat ik bijvoorbeeld 1x per week/2 weken een uurtje of 2 langskom om verschillende activiteiten vast te leggen. Soms veel korter. Dan is het gewoon een half uurtje opnames voor een update over je voortgang op school bijvoorbeeld. Na 3 maanden vanaf februari kom ik al minder vaak of kan er een maand tussenzitten omdat je je toetsen moet maken en moet wachten op de uitslag. Maar we zouden ook kunnen afspreken dat je misschien een ‘vlogcamera’ krijgt zodat je een paar ‘praatvideo’s’ zelf vastlegt. Alles is bespreekbaar.