Afstervend libido

Hallo meiden,

Ik ben al een aantal keer met mijn probleem in het algemene seksvragen topic geweest, maar steeds kreeg ik geen oplossing ervoor. Nu wordt het alsmaar erger, zo erg dat ik vind dat ik nu echt een oplossing moet hebben, anders gaat het ten kosten van mijn relatie. Daarom nog maar een keer mijn verhaal.

Ik ben al tijdje samen met mijn vriend. We delen het bed nu al langer dan een half jaar. In het begin ging het nog wat moeizaam. Hij kwam heel laat klaar, of gewoon helemaal niet. Ik heb toen het antwoord gekregen van laat hem nog even wennen. Dit was dus een half jaar geleden. Nu is het onderhand zo erg dat hij nooit meer klaarkomt. Ik heb dus ongelofelijk erg het idee dat het aan mij ligt. Dat ik gewoon niet ‘goed’ genoeg voor hem ben, bij wijze van spreken. Ik heb al een aantal keer te horen gekregen, praat er met hem over. Dit heb ik dus ook echt wel gedaan, tot in de treurens toe, maar het helpt niks. Mijn vriend blijft zeggen dat het niet aan mij ligt, maar aan hem. Dat hij altijd wat later kwam. Als ik dan vraag of ik iets fout doe is het antwoord wederom nee. Hij beweert dat het gevoel gewoon minder is dan als ik hem met de hand bevredig, want dan heeft hij met klaarkomen geen probleem. Hij vind het ook niet erg dat hij met de seks niet kan komen. Als het aan hem lag, waren we alsnog elke dag aan het rollebollen. Maar als het aan mij ligt… Ik ben onderhand bij het punt dat ik iets heb van: Waarom zouden we nog? Het heeft toch geen zin als ik jou ermee niet kan laten genieten. Hierdoor is mijn zin erin gewoon gezakt tot het nulpunt. Zonder condoom het doen hebben we wel eens gedaan en ik had het idee dat dit voor hem ongelofelijk veel scheelde. Dat hij zo wel kan komen. Ik ben ook aan de pil en we hebben allebei zeker geen soa’s, maar het idee om het zonder te doen vind ik drie keer niks. Ik ben dus een beetje door alle eventuele optie’s heen en heb geen idee meer hoe ik dit moet gaan oplossen.

Hebben jullie een idee?

Alvast bedankt!

-

Waarom vind je het eigenlijk drie keer niks als jullie het zonder condoom doen?

ik snap dat je er onzeker van wordt maar misschien moet je je er proberen overheen te zetten? hij vind het wel fijn maar komt alleen niet klaar. hij zegt ook dat hij het nog steeds wil, dan snap ik niet zo goed wat je probleem dan is. je kan hem erna toch even verwennen?

Wat is het probleem? Hij geniet er toch van? Ik date nu ook met een jongen die met condoom niet kan komen, maar dat vindt hij geen probleem want hij vindt het wel gewoon lekker en dan maak ik het af met de hand. Niet zo negatief denken, hij vindt het toch fijn… Als hij aangeeft dat het geen probleem is en dat het gewoon niet makkelijk gaat, nouja kan zo zijn toch?

Mijn vriend heeft er ook moeite mee, in ieder geval met de condoom. Ik was altijd permanent tegen “geen condoom gebruiken”. Maar aangezien het voor hem een stuk makkelijker maakt, en hem ook meer laat genieten, dan had ik zoiets: dan moet ik dat idee maar opgeven. Ik wil met hem leuke en speciale avonden hebben en niet dat alleen mijn behoeftes bevredigd worden maar ook de zijne. Ik denk dat je op dat soort momenten compromissen moet gaan sluiten. Het is natuurlijk niet leuk, maar alles went. Wat wil je liever?

Ik vind het geen fijn idee om het zonder te doen aangezien de pil geen absolute bescherming geeft tegen zwangerschappen. Ik weet dat een condoom dit ook niet geeft, maar dit allebei gebruiken maakt de kans op een zwangerschap echt nihil. Ik vind het dus gewoon een beetje eng om het zonder te doen. Daarbij vraag ik me af hoe je dat doet als hij in je klaarkomt…
Maar ik denk idd zoals RLovertje zegt, dat ik dat idee moet opgeven. Ik ga het er sowieso met hem over hebben, maar hij doet het niet erg graag zonder condoom, omdat hij natuurlijk ook niet wil dat er iets fout gaat. Ik weet dus niet of dit hem wordt.

Aangezien hij met aftrekken wel komt, zul je iets moeten doen om hem extra te stimuleren denk ik. Denk inderdaad niet dat het aan jou ligt, hij kom gewoon moeilijk klaar. Overigens: maak je het dan na de seks wel af? Komt hij daarna wel gewoon klaar aan het einde van de avond, door aftrekken bvb? Want als dat wel zo is en hij geniet alsnog van de seks dan hoeft het niet zo’n probleem te zijn lijkt me? :slightly_smiling_face:

Ik zou toch denken aan speeltjes. Vaginaballetjes bvb? Dan train je je spieren en kan je je daar extra samenspannen tijdens de seks, dat zou hij goed moeten voelen. Lees dit eens:
http://curiousanouk.nl/het-effect-van-mijn-training-met-vaginaballetjes/

Veel vrouwen komen ook niet klaar van neuken, en dat is bij mannen ook zo. Als het bij vrouwen ook niet aan de man ligt, waarom zou het dan nu wel aan jou liggen? En seks zelf is al genieten, je hoeft niet klaar te komen om te genieten. En als hij van aftrekken wel klaarkomt, wat is het probleem. En zonder condoom is ook veilig, hij kan zich ook terugtrekken voordat hij komt, scheelt ook weer.

Ik snap het wel! Je bent altijd bang voor een zwangerschap. En wat dat betreft ben ik ook ontzettend panisch. Maar wat ik dan doe is zeg maar rond de periode dat ik zwanger kan raken met een condoom en rond de periode dat die kans echt nouja… niet mogelijk is, dan doe ik het zonder. Je kan het natuurlijk nooit precies weten. Maar het is ook niet alsof ik elke dag seks heb met mijn vriend. Ik heb hem ook duidelijk uitgelegd dat ik het begrijp, maar dat ik me niet prettig voel om tijdens de ovulatie geen condoom te gebruiken (dat is de periode dat je zwanger kan raken. van de 7de t/m 14 dag… en volgens mij nog de 15de of 16de). Dit hou ik altijd bij. En zodra er een moment komt dat ik seks heb in die periode, moet hij het doen met een condoom. Daaromheen, kan je eigenlijk niet tot nauwelijks zwanger raken, laat staan als je ook nog eens aan de pil bent.

Als je de pil elke dag goed op tijd slikt, dan is de kans op zwangerschap ook gewoon nihil. Ik snap ook wel dat je bang bent om zwanger te raken, maar oké. Ga maar met hem praten.

Precies dit. Mijn huidige vriend kan ook niet altijd klaarkomen, in het begin zelfs helemaal niet. Het zat in zijn hoofd zei hij en hij is nu wel over die mentale drempel heen gekomen. Hoe vaker je het benadrukt dat je het niet leuk vindt dat hij niet kan klaarkomen of dat je zegt dat het aan jou ligt, hoe meer druk hij op zich voelt denk ik. tenminste, zo was het bij mijn vriend. Ik heb het in het begin er eens over gehad en daarna gewoon niet meer, want het had toch verder weinig nut om erover te hebben, aangezien ik hem gewoon geloof dat het niet aan mij lag. Inmiddels is het “probleem” opgelost. En stiekemen vind ik het eigenlijk best fijn dat hij niet 1,2,3, zo snel kan klaarkomen. Dan zijn we iig lekker lang bezig haha, totdat we allebei kapot moe zijn xD

Ik denk dat ik bijna de enige ben, maar ik ben totaal niet bang voor zwangerschap :’)

Ik wil geen studerende moeder zijn, ik wil al mijn tijd stoppen in mijn kind. En als ik dan nog midden in mijn studie zit is het niet het meest prettigst. Maar moeder worden is wel één van mijn grootste dromen, maar dan heb ik liever toch wel eerst een papiertje.

Wat betreft condooms, misschien kan je die inderdaad enkel gebruiken tijdens je vruchtbare periode? (Deze tip uiteraard enkel voor meiden die aan de pil zijn!)

En anders, misschien proberen jullie eens verschillende condooms uit? Er zijn van die super dunne, die meer gevoel geven dan de standaardcondooms. Bijvoorbeeld de Feeling Ultra van Durex, die had mijn vorige vriend en hij was er niet ontevreden mee.

Verder is het normaal dat je je onzeker voelt als je vriend niet kan klaarkomen. Omgekeerd is het net zo, ik had een vriend die zich heel onzeker voelde omdat hij mij niet liet klaarkomen. Jullie willen natuurlijk elkaar doen klaarkomen tijdens de sex omdat dit als ultiem hoogtepunt wordt gezien. Maar ga hier niet op focussen. Sex is zoveel meer dan enkel en alleen klaarkomen. Je kan zeker van elkaar en van sex genieten zonder orgasme! En het feit dat hij er mee wil doorgaan wil toch ook zeggen dat hij het niet erg vindt?

Er zijn ook nog een aantal dingetjes die jullie kunnen uitproberen om hem sneller te doen klaarkomen. Bijvoorbeeld een langer voorspel waar je hem heel erg heet maakt voordat hij bij jou naar binnen gaat? Of verschillende standjes uitproberen, waar de kracht die jij op zijn penis kan zetten iets hoger is, zodat hij meer gevoel heeft? Of zoals hierboven reeds geschreven, proberen jouw bekkenbodemspieren te oefenen zodat je iets meer druk kan uitoefenen.

En anders, wat ook heel leuk is, is het na de penetratie of nadat jij bijvoorbeeld bent klaargekomen, handmatig of met je mond afmaken?

ik ben het inderdaad eens met wat hier al gezegd is: dat ie niet klaarkomt, maakt het niet meteen niet leuk voor hem. als het hem niet dwarszit…

en zou je misschien een spiraaltje of implanon kunnen nemen? die zijn vaak toch wat veiliger omdat je de pil nog wel eens kunt vergeten.

Ik ook niet hoor :’’)

Too long didnt read.

Zoals al meer mensen hier in het topic hebben gezegd, hij vindt het schijnbaar geen probleem dat hij niet altijd klaarkomt en dat het bij hem lang kan duren. Seks gaat niet om klaarkomen, seks gaat om genieten. Probeer de focus te verleggen naar het samen genieten en niet gericht op het klaarkomen. Ik kom ook lang niet altijd klaar tijdens de seks, ik geniet ook zonder een orgasme te krijgen.
Wat ik uit je verhaal op kan maken, is dat je vriend ook geniet van de seks en dat hij er een minder groot probleem maakt van het niet kunnen klaarkomen.
Mijn tip naar jou is dan ook om gewoon lekker met hem te gaan seksen en wat nieuwe standjes uitproberen bijvoorbeeld. Geniet samen, daar gaat het om. Dan komt dat orgasme vanzelf wel weer. Of het komt niet en dan is dat ook geen probleem.

Maar als je aan de pil zit of condooms gebruikt ben je 99% veilig en dan denk ik niet aan zwangerschap.