Goedemorgen ladies,
Ik zit even met een issue waar ik zelf even niet uitkom.
Samen met mijn vriend heb ik een huis gekocht en hier zijn wij afgelopen juli ingetrokken.
Sinds ik uit huis ben appt mijn moeder iedere dag, als ik een dag niks laat weten krijg ik meteen een preek van haar. Ook wil ze meerdere malen per week langs komen en wordt ze boos als ik in haar dorp ben en niet ben langsgekomen (is maar 15 minuten afstand tussen haar en mijn huis).
Als ze langs wilt komen dan kom ik steeds met excuses omdat ik het zielig vind om nee te zeggen omdat ik geen zin heb. Nu is ze ook af en toe al onderweg naar mij en belt ze dat ze eraan komt, dan kan ik er niet meer omheen.
Ze zegt steeds dat ze mij mist en dan op mijn oude bed ligt te huilen. Ook zegt ze dat ze tegen mij praat terwijl ik er niet ben omdat ze eenzaam is. Ze heeft wel een vriend hoor maar hij is niet zo lief voor haar.
Het is niet zo dat ik haar helemaal niet meer wil zien maar ik moet toch wel mijn eigen leven kunnen opbouwen en dat gaat zo moeilijk. Net als afgelopen weekend heb ik mijn zomerbanden weer op mijn auto laten leggen en dan wordt ze helemaal boos via de app omdat ze vind dat het nog niet nodig is. En dan denk ik van ja maar dat is mijn beslissing en hoef je niet boos over te worden.
Mijn broer en mijn vriend zeggen dat ik gewoon hard moet zijn en nee moet zeggen maar dit vind ik erg moeilijk want ik wil haar ook niet kwetsen, is toch mijn moeder.
Wat zouden jullie in deze situatie doen?