afspreken

heyy,
ik heb sinds een jaar al iemand die mijn beste vriend is en hij heeft een paar dagen geleden op whatsapp gezegd dat hij me leuk vindt en van me houdt. ik ben sinds een paar maanden weer single, maar nog niet helemaal over mijn ex heen. aan de ene kant denk ik dat ik moet wachten, maar aan de andere kant heb ik dit misschien juist nodig om over mijn ex heen te komen. ik ben bang om af te spreken met hem, ik weet ook niet waarom. ik vind hem heel leuk, maar ben bang dat het awkward gaat worden of ik ben bang dat als ik nu met hem afspreek, ik mijn ex achter me laat. wat moet ik doen? afspreken? en wat als hij binnenkomt, moeten we dan een kus geven. ik ben ook bang dat als hij zometeen weg gaat na het afspreken, we nog niks hebben gedaan en we meer vrienden zijn ofzo. help?

Ik zou gewoon met hem afspreken, en hem dan vertellen dat je hem degelijk leuk vind, maar het rustig aan wil doen. Ik zou maar niets over je ex zeggen als ik jou was;)

Nou spreek met hem af en doe dan niet alsof het een romantische date is? Dus niet kussen als jij daar geen zin in hebt. Als hij echt duidelijk maakt dat hij snel meer wil dan kun je wel vertellen dat je net uit een relatie bent en daar nog even mee wil wachten.

Niet aan een relatie beginnen als je daar naar jou idee nog niet klaar voor bent.

Afspreken, dan kun je altijd nog zien hoe het loopt.

Gewoon afspreken, en tuurlijk hoef je hem niet meteen een kus te geven als jij dat niet wil. :slightly_smiling_face:
Afspreken en kijken wat er uit komt. Je kan altijd zeggen dat je het rustig aan wil doen. Weet die vriend van je ex?