Afspreken probleem!!

Hee ladiess,
ik ben 13 en zit in de eerste (na de vakantie naar de tweede) en ik heb wel vriendinnen in de klas, maar ik heb 1 beste vriendin nu in de klas, ik heb het altijd op school heel leuk met haar, maar de laatste tijd heb ik geen zin om met haar af te spreken, ik verzin dan altijd smoesjes. I know het is heel erg!! Vind ik zelf ook :frowning_face:( maar ik weet niet wat ik dan moet dan, zeggen dat ik geen zin heb altijd, klinkt best wel bitchy… En ze wordt heel snel boos en ik wil echt geen ruzie met haar… Maar het is dan echt alleen bij haar, want met mijn andere vrienden uit groep 8 heb ik juist ALTIJD zin om met ze af te spreken.
Weet iemand misschien wat dit is?
Alvasr bedankt xoxo!

Vraag jezelf af waarom je het niet leuk vind met haar/om met haar af te spreken. Misschien groeien jullie uit elkaar, want jullie hebben allebei weer nieuwe mensen leren kennen, weet niet of jullie nog bij elkaar in de klas zitten of bij elkaar op school?

Het kan zijn dat je het op school leuk en gezellig, maar in je eigen tijd geen behoefte hebt om haar te zien?

Ja ze zit nu bij me in de klas, wat je zegt zou kunnen ja thankss, maar hoe
moet ik dat haar vertellen? want ik weet dat ik met die smoesjes niet door kan blijven gaan xx

Sowieso, als je geen zin hebt om met haar af te spreken, niet doen. (Ik spreek uit ervaring haha) want dat is niet leuk voor jezelf, maar ook niet voor haar. Verder wat hierboven al is gezegd, vraag jezelf af of je nog vrienden wilt zijn met haar.