afspreken met vriendje

heeyy,
ik had laatst topic gemaakt met dit erin:

heeyy ,
ik ben een meisje van 14 & ik heb een vriendje van 15.
hij woont een uurtje met de trein van me vandaan & is volgende week jarig.
hij viert het in de avond alleen me ouders willen niet dat ik 's avonds in me eentje nog met de trein terug ga dus heb ik aan mn ouders gevraagd of ik bij hem mag blijven slapen. dat mag niet omdat ze me er nog te jong voor vinden. ik ben een paar keer een gesprek erover begonnen maar nog steeds mag het niet. hebben jullie misschien tips hoe ik ze kan overhalen ofzoo ,
x

nu ben ik opnieuw erover begonnen & verteld dat we apart slapen maar nu opeens mag ik niet meer met de trein & willen ze me niet brengen :hammer:
ik weet niet wat k nu moet doen , mis hem zo erg …

Ik vind het logisch dat je moeder je als 14 jarige niet bij hem laat slapen
en idd is alleen met de trein gevaarlijk , je bent nog jong.

Wat gommi zegt is overigens wel een goed idee.

Of misschien kunnen je ouders met je mee? Kunnen zij ook gezellig kletsen met die ouders enzo

laat je ouders je ophalen na het feest?

laat jullie ouders samen praten of overtuig ze

Rustig blijven, je mening goed verwoorden en niet doordrammen doet wonderen.
Inderdaad wat Gommi zegt is een goed punt. Communiceren met zijn ouders kan goed werken. :slightly_smiling_face:
Succes, ik hoop voor je dat het lukt!

Dit zijn allebei twee goede opties, mochten je ouders dit wel willen.
En ik snap best dat je nog niet bij hem mag slapen, hoe vervelend dat nu ook voor jou voelt en dat begrijp ik. Ik denk dat je het beste je ouders kunt proberen over te halen hiermee, en anders misschien de dag erna naar hem toe gaan. Ik snap dat dat minder leuk zou zijn, maar je hebt niet veel keuze als je niet mag…
Veel succes! Gewoon goed en vooral rustig met je ouders praten!

Ik geef je ouders groot gelijk, maar daar vroeg je niet om. Er zijn een paar opties;

• Je ouders gaan mee naar het feest zodat je met hun weer terug kunt rijden
  • Je ouders komen je ophalen
  • Beide ouders overleggen met elkaar over dat jij daar blijft slapen in een andere kamer.
    Willen je ouders het nog niet, dan heb je gewoon pech. Doordrammen heeft geen enkele zin en maak je het alleen maar erger voor de volgende keer. Laat je ouders dan gewoon zien dat je hun mening respecteert, des te groter is de kans dat jullie volgende keer wel tot een oplossing komen.

Precies dit. 14 is nog veel te jong…en dan al een lange afstandsrelatie. Jeugd van tegenwoordig :’)

Sorry not sorry, maar dit slaat nergens op. Als 14 jarige stelt je relatie misschien nog niet mega veel voor, maar als zij een beetje verliefd wordt op een jongen van vakantie/een jongen die verhuisd is, dan is dat toch hartstikke leuk voor ze. Onschuldig afspreken van jongen-meisje die verkering hebben heeft niets te maken met de veranderde ‘jeugd van tegenwoordig’.

Kan je niet gewoon al ergens in de middag naar hem toe gaan, en dat je dan halverwege de avond terug gaat? Het is dan misschien niet zo leuk omdat je halverwege z’n verjaardag weg moet, maar dan ben je er in iedergeval wel geweest :slightly_smiling_face: