Afspreken met iemand via Marktplaats

Hoi,

Ik heb op Marktplaats een portemonnee aangeboden en ik heb nu (bijna) afgesproken dat een koper hem overmorgen komt ophalen op een station van de stad waar ik werk (dus niet mijn eigen woonplaats).

De koper lijkt me wel betrouwbaar en ze schrijft met een vrouwennaam dus ik dacht: het zit wel goed. Maar ik heb hier geen ervaring mee en ik heb nu zoiets van: is het niet onveilig om dit te doen? Ik heb afgesproken op klaarlichte dag op een vrij druk station.

De koper heeft mij nu haar 06nummer ook gestuurd maar ik wil mijn eigen 06 eigenlijk niet terugsturen, want ik ken haar helemaal niet!

Iemand advies wat ik moet doen? Ik heb geen vriendje die met me mee kan gaan naar het station en ik vind het een beetje eng. Stel dat het een enge man is ofzo

Ik denk dat het wel goed zit als ze ook nog haar 06 heeft gegeven. Je kunt haar ook opzoeken op Whatsapp, aangezien je haar nummer hebt. Misschien heeft ze daar een foto op en stelt dat je wat gerust. Verder zou je het kunnen verzenden, als je niet wilt afspreken.

Ik heb haar geprobeerd te zoeken op Whatsapp maar ze heeft volgens mij geen Whatsapp dus ik kon haar niet vinden.

Verzenden wilde ze niet omdat het dan te duur werd… (ook wel te begrijpen)

Als je op het station afspreekt, dan lijkt het me dat het wel goed zit.

Ik zie de ernst niet. Gewoon afspreken en de portemonnee verkopen

Bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face:

En het is niet raar als ik mijn nummer gewoon niet geef?

Ik heb ooit ook eens met iemand op het station in mijn stad afgesproken, omdat dat drukkere plekken zijn zou ik me er niet zo’n zorgen over maken. Komt wel goed :wink:

Ik vind het wel raar als jij je nr. niet geeft inderdaad. Want bekijk het is van de andere kant. Vaak is het ook maar de vraag of verkopers te vertrouwen zijn, juist omdat zij iets aanbieden. Alleen al voor dat ze contact op kan nemen voor als ze later is of whatever is het ook handig.

Hier zou ik nooit over nadenken; wat kan er gebeuren op een druk station? Als je nou ergens in the middle of nowhere had afgesproken, oké. Ik geef mijn telefoonnummer gewoon en ik spreek gewoon met onbekenden af. Intuïtie en verstand gebruiken en klaar.

Ik kan het wel begrijpen dat het een beetje spannend is, mijn vertrouwen in de mensheid is nou ook niet echt bepaald geweldig…
Maar ik denk dat het in dit geval wel goed komt en je bent op een drukke, veilige plek dus probeer je niet al te druk te maken!
En als je geen 06 wilt geven, gewoon lekker niet doen.
Succes met de verkoop!

Als het een druk station is zou ik me daar niet zo druk om maken. Zou ook zeker jouw nummer aan haar geven in geval ze te laat komt oid. Ze gaat er vast geen gekke dingen mee doen en anders kan je het telefoonnummer altijd nog blokkeren.

Ik twijfel heel erg of ik iemand bij mij thuis moet laten komen…

typ haar 06 nummer in bij facebook, misschien heeft ze haar 06 nummer wel aan facebook gekoppeld, dan kun je haar profiel bekijken.
Ik zou gewoon je nummer geven, kan echt niet veel kwaad. En mocht het toch een creep zijn dan kun je in het uiterste geval gewoon het nummer laten blokkeren bij je provider, een 06 nummer kan niet heel veel kwaad in het algemeen.