Afspreken met iemand via Marktplaats

Hoi,

Ik heb op Marktplaats een portemonnee aangeboden en ik heb nu (bijna) afgesproken dat een koper hem overmorgen komt ophalen op een station van de stad waar ik werk (dus niet mijn eigen woonplaats).

De koper lijkt me wel betrouwbaar en ze schrijft met een vrouwennaam dus ik dacht: het zit wel goed. Maar ik heb hier geen ervaring mee en ik heb nu zoiets van: is het niet onveilig om dit te doen? Ik heb afgesproken op klaarlichte dag op een vrij druk station.

De koper heeft mij nu haar 06nummer ook gestuurd maar ik wil mijn eigen 06 eigenlijk niet terugsturen, want ik ken haar helemaal niet!

Iemand advies wat ik moet doen? Ik heb geen vriendje die met me mee kan gaan naar het station en ik vind het een beetje eng. Stel dat het een enge man is ofzo

Ik denk dat het wel goed zit als ze ook nog haar 06 heeft gegeven. Je kunt haar ook opzoeken op Whatsapp, aangezien je haar nummer hebt. Misschien heeft ze daar een foto op en stelt dat je wat gerust. Verder zou je het kunnen verzenden, als je niet wilt afspreken.

Ik heb haar geprobeerd te zoeken op Whatsapp maar ze heeft volgens mij geen Whatsapp dus ik kon haar niet vinden.

Verzenden wilde ze niet omdat het dan te duur werd… (ook wel te begrijpen)

Als je op het station afspreekt, dan lijkt het me dat het wel goed zit.

Ik zie de ernst niet. Gewoon afspreken en de portemonnee verkopen

Bedankt voor de reacties :slightly_smiling_face:

En het is niet raar als ik mijn nummer gewoon niet geef?

Ik heb ooit ook eens met iemand op het station in mijn stad afgesproken, omdat dat drukkere plekken zijn zou ik me er niet zo’n zorgen over maken. Komt wel goed :wink:

Ik vind het wel raar als jij je nr. niet geeft inderdaad. Want bekijk het is van de andere kant. Vaak is het ook maar de vraag of verkopers te vertrouwen zijn, juist omdat zij iets aanbieden. Alleen al voor dat ze contact op kan nemen voor als ze later is of whatever is het ook handig.