afspreken bij vriend

Mijn vriend heeft een erg lastige thuissituatie. Ik steun hem hier zo veel mogelijk mee. Aankomend weekend wil hij weer daar heen. Hij stelde voor bij hem thuis af te spreken en dan van zaterdagavond t/m zondag aangezien zijn opa zondag jarig is.

Nu heb ik ook van de week gehoren dat mijn oma ongeneselijk ziek is. Dit brengt al niet een erg fijn gevoel. En iets in mij zegt dat ik helemaal geen zin heb om dan daar een beetje fake te gaan doen terwijl iedereen er weet hoe de situatie er is en de spanning om te snijden is.

Vervolgens is mijn vriend altijd uitgeput als hij een weekend bij zijn ouders is geweest(hij woont op kamers) en dan vindt ik t ook gewoon lastig dat hij de keuze maakt toch steeds er terug heen te gaan.

Maar probleem is dus dat het afspreken anders lastig wordt ivm werk en die verjaardag dus. Wat is jullie advies? Ik wil hem heel graag steunen en bij hem zijn begrijp me niet verkeerd. Maar ik voel me al rot door alles met mn oma en dan heb ik geen zin om in zn situatie terecht te komen

Zeg het gewoon eerlijk tegen je vriend, ik weet zeker dat hij het wel begrijpt en dat jullie prima samen tot een oplossing kunnen komen!
Verder kan ik je niet echt advies geven denk ik, maar zo kom je ongetwijfeld al een heel eind.

Héél veel sterkte met je oma!

Ik snap best dat het vervelend voor jou is maar begrijp dat het voor je vriend waarschijnlijk vervelender is aangezien het bij hem thuis niet prettig is maar hij waarschijnlijk toch terug blijft gaan omdat het zijn familie blijft.

Dat je liever niet gaat begrijp ik wel maar ik zou toch gaan. Je vriend heeft je wel nodig in deze situaties en zo kunnen jullie elkaar toch nog steunen.

Ja dit. Hij steunt jou ook met je oma neem ik aan dus dan is het wel zo eerlijk als jij er ook voor hem bent, toch?