Afspreken als vrienden of toch maar beter niet?

Hee meiden, ik zit in een nogal rare situatie… :roll_eyes:
Ik begin wel bij het begin.

Er is een jongen T., waarover ik wel vaker heb gepost op Girlscene. Hij is verliefd op mij. Ik vind hem ook wel leuk en dat weet hij ook.
Nu is dus het probleem dat ik absoluut geen relatie met hem wil, omdat ik gewoon vrijgezel wil blijven, niet afhankelijk wil zijn van hem en ik wil me niet aan iemand binden. Ik weet niet waar dit vandaan komt maar het is er gewoon en dat weet ik al best lang. Maar het neemt niet weg dat ik hem nog steeds leuk vindt en zo gedraag ik me ook, dat gaat vanzelf. Hij begrijpt alleen niet echt dat ik geen relatie wil. Da’s wel jammer, en hij blijft hoop houden dat het nog wat wordt, ook al heb ik het hem uitgelegd. Ik zou echt willen dat ik niet zo moeilijk deed maar het is niet anders, en ik ga het ook niet tegen m’n zin in doen.

We praten dus nog best veel met elkaar, vooral via msn omdat op school niemand het echt weet en dat vinden we allebei niet nodig.

Maarrehm, nu even to the point: Hij wil afspreken volgende week zondag. Ik wil dat aan de ene kant wel, want ik vind hem nog leuk en hij is supergezellig. Maar ik wil nog steeds geen relatie met hem. (i know, ik praat veel met ‘ik wil’ en ‘ik wil niet’-zinnen)
Alleen; vanochtend heb ik eigenlijk besloten dat ik ermee zou stoppen! Met hem bedoel ik, met de smsjes, msn-gesprekken die toch net iets verder gaan dan vriendschappelijk, etc. etc. Dat zou wel beter zijn, want ook al heb ik hem duidelijk uitgelegd dat hij niet op iets moet hopen, volgens mij doet hij het toch. En zeker als we nu gaan afspreken, hoopt hij me misschien toch nog te overtuigen.
Dus; moet ik met hem afspreken als vrienden? Of toch maar helemaal niet?
En zo ja, wat zouden we kunnen gaan doen als vrienden, iets niet-romantisch zeg maar (A)

Alvast bedankt, degenen die hebben doorgezet tot het einde van mijn verhaal!

waarom wil je geen relatie met hem?

Ik denk van niet
HIj wil blijkbaar meer dan vrienden, dan denk ik niet dat je een normale band als vrienden met hem kan hebben.
En aangezien jij geen relatie wil, heb je er totaal niks aan
Ook is het beter voor die jongen zelf, je zou hem enorm kwetsen omdat het voor hem (ook al zeg je van niet) nogal snel kan overkomen als een ‘date’
hier heb ik ook ervaring mee. wat jongens zich toch niet allemaal in hun hoofd halen tegenwoodig

Oja; we spreken dan wel nooit af in ‘real life’,
maar toch heb ik een goede band met hem opgebouwd.
Daarom neig ik op dit moment naar ‘ja’, dus afspreken, maar dan als vrienden.
Maar ik weet niet of dit wel goed is.
En ik vind het verwarrend omdat ik vanochtend écht heb besloten ermee te stoppen :bored:

misschien moet je het gewoon proberen?
als je na die date zoiets hebt van; hy is toch best leuk, kan je het proberen.
uitmaken kan altyd nog&kryg jy geen spyt dat je misschien wel een hele leuke jongen hebt laten lopen. :wink:

Ja, het is echt lastig uit te leggen :face_with_raised_eyebrow:
Ik weet niet, ik voel me te jong voor dat vaste-relatie-gedoe (net 16, dus het valt eigenlijk wel mee, maar dat is gewoon mijn gevoel), daarbij houd ik totaal niet van dat romantische gebeuren en ik weet dat hij dat wel verwacht bij een relatie. Ik vind m’n leven gewoon helemaal prima zo en ik zit niet te wachten op een vriendje. Daarom is het extra verwarrend dat ik toch iets voor hem voel, en ik kan het ook niet negeren.
Heel irritant.

Maar bedankt voor het reageren in ieder geval.

Zo denk ik er soms ook weer over ja :wink:
Maar op dit moment denk ik niet dat ik het lang vol ga houden, als ik het met T. probeer (A)
En dan vind ik het zo lullig om het uit te maken…

lastig.
ik zou dan inderdaad niet gaan afsprkeken of echt heel duidelijk maken dat je echt alleen vrienden wil zijn

als hij gezellig is, als je je op je gemak voelt bij hem, kortom: als hij een goede vriend is, kun je best met hem afspreken als vrienden. Zodra hij iets probeert (arm om je heen slaan, aanraken op momenten dat dat niet hoeft) kun je hem gewoon hem gelijk herinneren aan jullie afspraak → alleen vrienden zijn.

Dat was mijn wijs, verstandige antwoord.
Mijn gevoel zou zeggen: Niet met hem afspreken! Een vriendschap met een jongen waar je meer voor voelt wilt niet altijd zo goed werken… ik spreek uit ervaring.

je kan toch ook een paar keer met hem afspreken, als die eerste date leuk uitpakt? &gewoon beetje afspreken/flirten.
je hoeft niet meteen met hem te trouwen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Vraag hem eens of hij wilt afspreken, nadat je hem van te voren nog eens heel goed duidelijk gemaakt heb dat ALS jullie afspreken hij er echt niks van moet verwachten (dus dat het geen date is) en dat hij dus ook niks moet gaan proberen, dat 'ie wel een lieve, leuke jongen is, maar je gewoon geen relatie wilt: punt uit.
Wilt hij dan nog steeds afspreken, weet hij echt waar het op staat (misschien doet ie dat al) en hoef je dus niet bang te zijn voor flirt pogingen.

Wat je als vrienden kan doen? Winkelen, rondhangen, skaten, thuis zo’n duf gezelschap spelletje spelen, enz.

Heel erg bedankt allemaal,
maar ik weet het nog steeds niet xD

Ik ken het probleem! Ik zou hem vantevoren echt duidelijk vertellen dat het écht niets kan worden tussen jullie (heb ik ook gedaan). En dan wel afspreken, kijken hoe het loopt, en dan achteraf beslissen of je er mee door wilt gaan (ik doel op de vriendschap). Gaat hij toch verder dan je wil, dan zou ik ermee stoppen =).

Kutprobleem. :’)
dus UP.

Ik denk dat je hem zo valse hoop geeft… dus echt echt duidelijk maken dat het puur vriendschappelijk is. En dus ook gewoon vriendschappelijke gesprekken houden en kappen met het ‘net iets meer dan vrienden’ gedoe. :stuck_out_tongue:

Als hij hoop blijft houden is het denk ik geen goed idee om zo door te gaan, dan houd je hem alleen maar aan het lijntje.
Ik zou even wat afstand van hem nemen, en pas als je denkt dat je gewoon vriendschappelijk met hem om kan gaan, weer met hem optrekken.