Afspraken worden steeds afgezegd

Hallo meiden,

Ik ben nu een aantal maanden aan het daten met een hele leuke jongen. Omdat hij in Duitsland woont, zien we elkaar niet zo vaak, ongeveer om het weekend. Ik blijf dan bij hem slapen of andersom. We hebben al naar elkaar uitgesproken dat het al vrij serieus is tussen ons, waar ik erg blij mee ben.
De laatste tijd zegt hij onze afspraken echter steeds vaker af. De ene keer was hij ziek, de andere keer moest hij naar een verjaardag (die stond al gepland, maar dat was hij vergeten) en dit weekend moet hij plotseling zaterdag ('s nachts) werken, om maar een paar voorbeelden te noemen. Dit hoor ik telkens pas een paar dagen van tevoren. Nu weet ik uiteraard dat er weleens een afspraak kan worden afgezegd omdat er een reden voor is, maar ik word hier best wel onzeker van. Ik ben bang dat het aan mij ligt en dat hij niet zoveel interesse meer heeft. Dit heb ik hem ook gevraagd, maar volgens hem was dat niet zo. Maar vervolgens blijft hij onze afspraken afzeggen, terwijl ik mijn planning helemaal op hem heb aangepast.
Ook ben ik telkens de persoon die moet vragen wanneer we weer zullen afspreken, hij doet dit nooit uit zichzelf… Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb echt gevoelens voor hem en zou het liefst elk weekend bij elkaar willen zijn. Dat we elkaar weinig zien, vind ik al best lastig, laat staan als onze afspraken dan ook nog eens niet door gaan. Nu ben ik alweer geneigd om te vragen of we het dan kunnen verzetten naar volgend weekend, maar ik wil niet steeds degene zijn die dat moet vragen en bovendien kan ik me er niet echt op verheugen omdat ik bang ben dat hij toch weer gaat afzeggen…
Ik vraag me ook wel af of ik het niet groter maak dan dat het is, maar misschien ligt het ook aan het feit dat ik zelf absoluut niet zo ben. Als ik wat met iemand heb afgesproken, dan hou ik me daar ook aan, tenzij er echt dringende redenen voor zijn natuurlijk.

Wat denken jullie hiervan en hebben jullie misschien tips voor me? Alvast bedankt! :slightly_smiling_face:

Hm vervelend. Misschien hem vragen wanneer hij tijd heeft? “Jammer dat je dit weekend weer niet kan, wanneer kan je wel?” Of gewoon met hem blijven praten maar zelf geen voorstellen voor afspraken meer doen, om te kijken wat er dan gebeurt. Zo kom je er vanzelf achter of hij nog een beetje initiatief wil nemen.

Heel vervelend! Ik weet precies wat je doormaakt want dit heb ik ook met mn ex gehad. Ik wil je niet bang maken en zeggen dat het bij iedereen zo is, maar helaas merkte ik hieraan dat hij me steeds minder zag zitten. Ik was altijd degene die vroeg wanneer we weer afspraken, mijn afspraken voor hem verplaatst en er maar mee moest dealen als hij weer eens af zei.
Ik heb er toen die tijd vrij weinig van gezegd en het altijd maar gepikt. Ik merkte dat ik hier zelf onder ging lijden. Denken dat het aan mij lag, denken dat hij me niet meer leuk vond, denken dat ik me aanstelde enzovoort. Zo praatte hij me dat ook in. Op een bepaald moment heb ik wel eens tegen hem gezegd dat het me irriteerde en ik dat ik erover wou praten. Helaas kwam dat praten niet, want ook dat ging hij uit de weg. Ik zou als ik jou was heel duidelijk zijn en aangeven dat je het echt vervelend is! En hoe moeilijk het ook is, laat het een keertje niet uit jou komen.

Lastige situatie! Neem zelf voorlopig niet meer het initiatief om hem te vragen wanneer jullie afspreken, wacht het af! Jij hoeft niet elke keer degene te zijn om af te spreken. Van zijn kant moet hij het ook laten zien dat hij jóu wil zien! Praat duidelijk met hem erover hoe jij er over denkt, hopelijk komen jullie tot een oplossing.

Dankjewel voor jullie reacties! :slightly_smiling_face:

Ik ben zelf inderdaad ook best wel bang dat hij me niet echt meer ziet zitten of minder interesse in me heeft. Als je elkaar echt graag wilt zien, dan doe je er toch zoveel mogelijk aan om bij elkaar te kunnen zijn? Maar goed, volgens hem is er dus niets aan de hand.

Ik ben ook van plan om hem nogmaals duidelijk uit te leggen dat ik dit heel vervelend vind en dat ik hoop dat het verandert, maar dat wil ik eigenlijk liever persoonlijk doen in plaats van via de app. Ik wacht voor nu even af of hij misschien zelf nog initiatief neemt wat betreft het maken van een nieuwe afspraak, maar ik ben bang van niet…

Ik heb dit ook een keer gehad met een jongen waar ik mee aan het daten was, ik ben toen op een gegeven moment ook maar gestopt met initiatief nemen & toen is het contact uiteindelijk een beetje verwaterd zegmaar…

Hoewel hij wel vorige week om 6 uur sochtends ineens voor m’n deur stond :’) Was ook een Duitser trouwens haha

Wow ik herken dit heel erg… Mijn vriendje destijds woonde ook een behoorlijk eind verderop waardoor we elkaar ook eigenlijk alleen in het weekend zagen.
Maar op een gegeven moment kwam er vanaf zijn kant telkens iets tussen en uiteindelijk bleek dat de afstand hem gewoon nekte, dat hij het niet meer volhield dat ik zo ver weg woonde…
Echt heel vervelend aangezien ik zelf zo ben dat als ik iemand leuk vind, er ook 1000% voor wil gaan, hoe ver het ook is.
Ik hoop echt super dat dit bij jou niet het geval is, misschien kan je een keer met hem bellen en er dan een beetje naar vragen, of er niet meer speelt enzo…