Hallo meiden,
Ik ben nu een aantal maanden aan het daten met een hele leuke jongen. Omdat hij in Duitsland woont, zien we elkaar niet zo vaak, ongeveer om het weekend. Ik blijf dan bij hem slapen of andersom. We hebben al naar elkaar uitgesproken dat het al vrij serieus is tussen ons, waar ik erg blij mee ben.
De laatste tijd zegt hij onze afspraken echter steeds vaker af. De ene keer was hij ziek, de andere keer moest hij naar een verjaardag (die stond al gepland, maar dat was hij vergeten) en dit weekend moet hij plotseling zaterdag ('s nachts) werken, om maar een paar voorbeelden te noemen. Dit hoor ik telkens pas een paar dagen van tevoren. Nu weet ik uiteraard dat er weleens een afspraak kan worden afgezegd omdat er een reden voor is, maar ik word hier best wel onzeker van. Ik ben bang dat het aan mij ligt en dat hij niet zoveel interesse meer heeft. Dit heb ik hem ook gevraagd, maar volgens hem was dat niet zo. Maar vervolgens blijft hij onze afspraken afzeggen, terwijl ik mijn planning helemaal op hem heb aangepast.
Ook ben ik telkens de persoon die moet vragen wanneer we weer zullen afspreken, hij doet dit nooit uit zichzelf… Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet. Ik heb echt gevoelens voor hem en zou het liefst elk weekend bij elkaar willen zijn. Dat we elkaar weinig zien, vind ik al best lastig, laat staan als onze afspraken dan ook nog eens niet door gaan. Nu ben ik alweer geneigd om te vragen of we het dan kunnen verzetten naar volgend weekend, maar ik wil niet steeds degene zijn die dat moet vragen en bovendien kan ik me er niet echt op verheugen omdat ik bang ben dat hij toch weer gaat afzeggen…
Ik vraag me ook wel af of ik het niet groter maak dan dat het is, maar misschien ligt het ook aan het feit dat ik zelf absoluut niet zo ben. Als ik wat met iemand heb afgesproken, dan hou ik me daar ook aan, tenzij er echt dringende redenen voor zijn natuurlijk.
Wat denken jullie hiervan en hebben jullie misschien tips voor me? Alvast bedankt!