afspraken niet nakomen

Hee iedereen,

ik wist niet goed in welk topic ik dit moest plaatsen maar vond het toch het best bij lifestyle passen.
Mijn (beste?) vriendin en ik spreken graag af, maar op het allerlaatste moment zegt ze af. Als dit twee keer gebeurd kan ik er wel vrede mee hebben, maar ze doet het elke keer, ook zonder een goeie reden. Dit weekend zou ze blijven slapen, laat ze vrijdag avond even weten dat ze waarschijnlijk niet kan omdat ze ergens verplicht aanwezig moet zijn bij de sportclub waar ze zogezegd net achterkwam. Ik ben het een beetje zat, voor de vakantie deed ze het ook en toen heb ik er wat van gezegd. Daar was ze het niet mee eens en maakte het mijn probleem, we hebben het bijgelegd na de vakantie en toen was het ook even over… tot nu dus. Ik heb nu ook weer gezegd dat ik dit niet leuk vind, we maken een afspraak ze zegt dat ze kan en laat me vervolgens weer stikken, ik kom wel altijd mijn afspraken na en ben dus niet zo’n fan van. Ik ben er dus helemaal klaar mee en heb dat ook gezegd. Dan krijg ik allemaal berichtjes dat het haar ontzettend spijt en blabla. Het probleem is, ik weet niet wat ik nu moet doen.
Ik ben het echt zat en ik weet dat als ik het nu weer zo laat en weer gewoon verder ga alsof er niks gebeurd is het weer zovaak zal gebeuren. Maar door de sorry berichtjes ga ik me altijd schuldig voelen…
Sorry voor het onduidelijke bericht maar ik zit er echt mee… :frowning_face:
Liefs xx

Ik zou in jouw situatie haar de afspraken laten maken. En dan het liefst bij jouw thuis, zodat jij het minst eronder hoef te leiden als ze dan weer afzegt.
Zelf heb ik ook een periode gehad met een vriendin dat ik alles ging afzeggen. Had gewoon wat behoefte aan rust nodig. Er was niks bijzonders aan de hand, gewoon een adempauze. Dus gewoon een tijdje niet mee afgesproken en toen later ging alles weer goed.

Vraag anders aan haar waarom ze telkens afzegt. Want, de geloofwaardigheid gaat er natuurlijk vanaf als ze meerdere keren op rij haar afspraken niet na komt. Vraag of er een andere reden voor is en dat ze echt eerlijk mag zijn. Je kan liever gekwetst worden door de waarheid dan door een leugen.

Succes!

Dat is het probleem, ze heeft nooit een echte reden.
Ook kwam ze een keer niet naar een belangrijke wedstrijd omdat haar vader haar niet kon brengen, het was nog een twintig minuutjes fietsen…
Maar bedankt! <3

Misschien zit er wel meer achter… haar thuissituatie of zo?