afspraakje

Er is een jongen, hij is 16 en ik ben 13, hij vind me leuk en ik hem ook. Mijn ouders weten daar niks van, ook omdat ik bang ben dat het niet mag vanwege de leeftijd. Nu vroeg hij of ik zaterdag wou afspreken. Ik wil dat wel, maar nu wilt hij me persee ophalen, en dat vind ik opzich niet heeel erg. maar hij wilt me ook nog is ophalen met de scooter, en er is geen manier om hem om te praten? heeft iemand een idee wat ik nu moet doen? Ik mag denk ik niet achterop de scooter bij hem van me moeder, dus dan moet ik het niet vertellen. maar hij haalt me wel op voor huis, dus dan zien ze het sowieso… Kan iemand me helpen?

Vraag of hij je op de fiets op komt halen omdat je op de scooter eng vind?

Ik denk; Wat moet een jongen van 16 met een meisje van 13
Maar ehm, waarom praat je er niet met je ouders over? Dan weet je toch al van binnen dat er iets fout is ??

Zeg dat je nie achterop mag van je moeder :slightly_smiling_face:

haha ja ik weet niet, hij vind me volwassen overkomen enzo enzo. Ja omdat me moeder altijd zegt van; nog geen vriendjes blabla. en ze zegt het wel ‘‘auwehoerend’’ maar toch :stuck_out_tongue: ik weet niet hoe ik het moet vertellen…

ja dat deed ik al… hij zegt dat de scooter niet eng is.

Dan ga je toch gewoon niet met de scooter :]

Daar kan alleen jij toch over beslissen? Of jij de scooter eng vind of niet? : )

Alleen jij kan beslissen of je een scooter eng vind of niet. Accepteert hij jouw mening niet, dan is hij dit niet waard. ik vond het ook doodeng om op een scooter te zitten, en ik heb pas na 3 maanden achterop gezeten bij m’n vriendje.

Maar het is niet zozeer dat ik het eng vind, het is meer dat ik er nooit op mag van me moeder. En dat hij me wel thuis komt ophalen dus dat ze het dan zien… dus ik kan niet liegen zegmaar…

Als het niet mag, dan mag het niet!
Of hij haalt jou op met de fiets, of hij haalt jou helemaal niet op. Aan hem de keus!

Dat weet ik, maar dan nog hoort hij jouw keuze te respecteren, ook al heb je het alleen gezegd omdat je moeder het anders ziet.

Spreek om de hoek van de straat af?

• zeg het gewoon tegen je moeder, ze vind het echt niet erg hoor, eerder trots dat dr dochter een vriendje (to be) heeft
  • waarom zou je niet achterop mogen? als hij extra helm heeft is toch geen probleem?
  • je hoeft toch niet per se recht voor je huis af te spreken, aan het begin van je straat ofzo kan toch ook?

Op je dertiende?
Mwah, ik betwijfel het of er veel ouders zijn, die vanaf de zijlijn staan te juichen, hoe hun ‘kleine meisje’ met een jongen van 16 jaar op de scooter wegrijdt…

Die jongen klinkt fout, terwijl ik hem niet eens ken. Beter respecteert hij gewoon dat je niet achterop kunt of wilt. Als hij dit niet goed vindt, dan heeft hij pech gehad.

Omg, doe dan gewoon een straat verder ofzo? Zo moeilijk is t toch niet?

Dan spreek je toch af bijvoorbeeld in het winkelcentrum in de buurt, of bij een school of een straat verder idd.

als je op de scooter achterop gaat moet je ook een helm hebben anders krijg je een boete en daar heeft je moeder denk ik ook geen in in.