afslankpillen

Heey, ik ben en meisje van 14 jaar en ik ben echt te dik.
Maar mijn moeder zegt van niet en dat ik gewoon normaal ben.
Maar dat ben ik dus niet ik ben nu 8 kg afgevallen in 19 weken. ;/
En heb afentoe van die vreetbuien dus ik had wat gelezen over afslankpillen en die wil ik dus graag gewoon en keer proberen.
Maar het probleem is ik ben 14 en dat mag je pas kopen als je 16 bent. en bestellen is ook geen optie want me moeder werkt thuis dus die zal dan het pakketje ontvangen en waarschijnlijk ook openmaken. wat moet ik doen? ;(
ga niet zeggen van afslankpillen werken niet en dat moet je niet proberen want het is slecht voor je dat heb ik namelijk al en keer gelezen maar ik wil het gewoon en keertje proberen.
xx

Help me? ;(

Hoe zwaar en lang ben je?

Afslankpillen zijn de slechtste en domste dingen die je maar kan gebruiken. Gewoon gezond eten en gezond leven!

Je kan wel afslankpillen willen gebruiken maar dat heeft geen nut als je niet de discipline hebt om van eten af te blijven, en dan duid ik op de eetbuien.

ben 1,72 lang en weeg 68 kg ;s

Afslanpillen zijn er voor dat je geen honger meer hebt dus dan blijf je makelijker van eten

Meid, je hebt een goed bmi. Luister gewoon naar je moeder

Als je gewoon gezond en genoeg eet dan heb je meestal ook minder last van vreetbuien

Naar mijn ideeën zijn die eetbuien 9 van de 10 keer psychisch, omdat je je rot voelt ga je eten. Die pillen kunnen er dan wel voor zorgen dat je misschien een vol gevoel hebt. Maar dat psychische blijft wel, dus dan ga je als nog eten. Tijdens ‘eetbuien’ heb je namelijk ook geen echte honger, maar alsnog eet je.

Al mijn vriendinnen zeggen dat ze 53 kg wegen ofzo en dan kom ik aan met me 68 kg dat is gewoon kut oke

Die vriendinnen hebben waarschijnlijk ook een andere bouw. Jouw probleem lijkt mij puur psychologisch

68 kg is gewoon teveel en dat ligt niet aan de bouw hun zijn gewoon slank.

Jeetje. Luister nou gewoon eens.
Als je me niet geloofd reken zelf dan je bmi uit: http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-gewicht/heb-ik-een-gezond-gewicht/bmi-meter.aspx

Ik weeg even veel en ben ook even lang en ik ben niet dik. Ik heb geen tight gap en wel een laagje vet maar dat is gezond! Het is natuurlijk wel zo dat ieder lichaam anders is, maar ik geloof niet dat jij echt dik ben :slightly_smiling_face: . Als je dan toch wat gewicht wilt verliezen, is het goed om dit langzaam te doen. Snel afvallen = daarna ook weer snel aankomen. Dus die 8kg in 19 weken is juist goed!

Als je een gezonde levensstijl aanwent en je dit volhoud kom je uiteindelijk uit op het gewicht wat bij jou lichaam past, en die vreetbuien mogen af en toe best wel.

Ik ben 1.75 en weeg ook 69 kilo, maar ik accepteer het aangezien ik heel veel sport en gewoon gezond eet, dan kan er ook niks meer vanaf, en het gaat niet alleen om je gewicht, ook hoe je spiermassa en botbouw is, dus maak je geen zorgen en luister naar je moeder.

Laat het me zo zeggen, je bent 14 dus nog volop in de groei en als je nu ‘drastische’ dingen gaat doen ga je op latere leeftijd problemen krijgen. Zoals een laag laag gewicht als doel stellen, stel een gezond gewicht als doel.

En ik ben gewoon eerlijk tegen je, ga je nu pillen slikken en daardoor afvallen dan is het een grote kans dat je na die periode van afvallen en pillen slikken weer aankomt en mogelijk nog meer dan dat je was afgevallen. En dan voel je je kut en dan kom je nog meer bij omdat je dan nog meer eetbuien krijgt. EN dan ga je natuurlijk weer aan de pillen, val je weer af totdat je stopt en weer bijkomt. Het is een cirkel die je rondgaat.

En ik ga nu niet verkondigen dat je dun bent, je bent gewoon normaal. Ik denk niet dat je dik bent zoals je zelf zegt maar je bent gewoon wat zwaarder dan je vriendinnen. Ik denk dat het belangrijkste is dat je jezelf leert accepteren met elk gewicht want gewicht is maar een nummer op de weegschaal. Een nummer die je niet meer of minder waard maakt.

En ik zou niet als doel stellen die 53 kilo van die vriendinnen van jou want dan heb je ondergewicht en dat brengt een lading lichamelijke klachten met zich mee.

Maar hier heb je natuurlijk weinig aan. Laat me je wat advies geven. Vergeet die pillen en andere rare trucjes want daar heb je niks aan.
Je bent ooit 8kilo in 19 weken afgevallen wat zeer netjes is want je moet niet te snel afvallen maar langzaam zodat die kilo’s eraf blijven.
Doe je aan sport? Zo nee ga op een sport of doe thuis aan beweging. Kijk dat je dagelijks ongeveer 30 minuten iets qua beweging doet.
Maar het belangrijkste is goed eten. Eet genoeg en vooral gezond. Op de eerste pagina van dit topic staat heel veel informatie: http://forum.girlscene.nl/forum/food-sport/gezond-afvallen-samen-afvallen-4-lees-de-beginpagina-261611.0.html

Maar vergeet ook niet dat je maar 14 bent en dat er zoveel belangrijkere dingen in het leven zijn dan een nummer op een weegschaal. Want het zegt weinig, heb je meer spiermassa weeg je ook meer maar ben je dunner qua centimeters

En als je wilt afvallen doe het dan op een gezonde manier zodat je geen klachten krijgt op latere leeftijd en vraag je ouders om hulp als het gezond eten niet lukt. Want gezond eten en genoeg eten is gewoon heel belangrijk.

Dit en ik weet dat je het niet wilt horen, maar bij een gezonde levensstijl horen géén afslankmiddelen. En ik weet dat je dit ook niet wilt horen maar de klachten die je ervan kunt krijgen kunnen in sommige gevallen heel serieus en ernstig zijn. (Hartkloppingen, benauwdheid, opgejaagd gevoel etc.)

Lieve schat, je bent 14 en nog volop in de groei. Vooral bij jóú kunnen die afslankpillen compleet verkeerd vallen. Ik was er ook ooit aan verslaafd, met alle gevolgen van dien. Slikte er op een geven moment 100 per dag, kon niet meer normaal naar de wc, had buikontstekingen, viel erdoor flauw, raakte erdoor buiten bewust zijn, noem het maar op. Die dingen zijn verslavend. En weet je wat het leukste is van alles? Ze helpen niet. Niets, nul, nada. Dus veel succes met je lichaam naar de klote werken als je er niet naar wilt luisteren. :upside_down_face: