Afslank thee

Hoi!

Over een maand ga ik op werkweek. Aangezien we dan gaan zwemmen wil ik graag bikini ready zijn.
De afgelopen maanden heb ik erg ongezond gegeten, en ben daardoor 5 kilo aangekomen. Ik wil dit kwijtraken, maar wel op een gezonde manier (dus niet uithongeren etc.). Ik eet al een stuk gezonder, maar ik wil nu dus graag afslank thee proberen. Ik heb van Zonnatura afslank thee gekocht. Heeft er hier iemand ervaring mee? Werkt het bij jou?

XO Anna

Dat werkt niet… je verliest hooguit wat vocht, maar iig geen vet.

In Zonnatura zit iig geen troep (veel afslankproducten hebben dat wel), maar je gaat niet magisch afvallen van thee. Er zitten waarschijnlijk stoffen in die goed zijn voor de stofwisseling, maar hiernaast moet je ook gewoon gezond eten en sporten anders doet dit niks.

Afslankthee is niet de beste manier om af te vallen. Ik ken die van Zonnatura niet, maar als ik het goed heb zijn er 2 soorten afslankthee. Met groene thee voor het versnellen van je vet verbranding en thee met laxerende werking. De groene thee kan geen kwaad, maar de resultaten hier van zijn ook niet zo indrukwekkend. De laxerende thee raadt ik je af. Ik weet dat mensen hier best wel wat resultaat van hebben, maar het kan je darmstelsel aantasten en dat wil je niet hebben. Je darmen worden zeg maar uitgespoeld door dat spul en je verliest hierdoor dus geen vet. Met andere woorden: De kilo’s die je door laxerende thee verliest komen terug, want het is nou eenmaal de inhoud van je darmen.

Als je gezond wil afvallen moet je vooral veel water drinken, voldoende bewegen en gezond eten. Dus in plaatst van afslank thee zou je elke ochtend gewone groene thee (is goedkoper dan de afslankthee versie) kunnen drinken en de rest van de dag rond lopen met een grote fles water zodat je genoeg water binnen krijgt. Maar verwacht geen wonderen in een maand. Het is niet voor niks dat ze zeggen dat je lichaam voor de zomer in de winter wordt gemaakt. Het kost nou eenmaal tijd.

De beste tips zijn:

• Drink alleen water (of thee zonder suiker) en drink ook zeker 2L water per dag, dan reinig je je lichaam goed
  • Eet gezond
  • Geen/weinig ongezonde tussendoortjes, dus een appel of banaan kunnen wel of neem een wortel, het verteren kost meer energie dan dat de wortel zelf levert!
  • Wat meer bewegen, eet dan ook extra eiwitten (bv. kip) zodat je sneller spieren kweekt en dan verbranden die spieren ook meer energie.

Afslankthee en al die dingen is een beetje onzin, als je echt wilt afvallen dan zul je ervoor moeten werken.

Nope, als dietist raad ik het je af. Gewoon gezond eten en sporten!

Afslankthee = sennathee. Senna werkt laxerend, waardoor het lijkt of je gewicht verliest, maar dat is natuurlijk niet zo. Je verliest veel vocht, wat gevaarlijk kan zijn ivm uitdroging. Ook al is de thee natuurlijk, je darmen kunnen er bovendien beschadigd van geraken. Dus nee, zeker geen aanrader. Als je gewoon gezond eet en voldoende beweegt, val je vanzelf af én op een goede manier.

Afvallen doe je door gezond te eten en te bewegen, niet door op je luie kont te zitten en te verwachten dat een of ander afslank middeltje het werk voor je doet.