bestu girls,
ik zit nu al bijna 4 jaar met zon afschuwelijke slotjesbeugel met een gekleurd elastiek erdoorheen
mijn tanden staan helemaal recht alleen mijn kiezen niet precies op elkaar
het ziet er prima uit en ik heb er geen last van maar toch wil de ortho mij nog minimaal een half jaar met deze beugel rond laten lopen
ik ben 17 en dit jaar aan mijn nieuwe opleiding begonnen dus wil er echt van af
mijn idee was daarom om hem er uit te laten halen
heeft iemand hier ervaring mee?? gaan je tanden scheef staan of krijg je een draar erachter en heb je ooit spijt gehad??
ik ga het er volgende afspraak even met mijn ortho over hebben maar wilde vast een beetje informatie
kis Iertje
Waarom kies je voor gekleurd elastiek? Je kan ook zilver/metaalkleurig.
Ik denk dat het wijs is om alsnog die beugel zo lang mogelijk te houden, op aanraden van de ortho.
90% van je klas heeft waarschijnlijk een beugel gehad en een deel heeft er misschien nog één.
Denk dat dat het beste is, ook al is het niet leuk.
Bij mijn ortho doen ze niet aan kiezen omdat ze niet veel hebben
Jammer genoeg is het dus elke keer weer een verrassing hoe ik dit keer voor schut ga lopen
Bedankt voor je reactie ik weet het maar dit ding maakt me best wel geak!!!
Vraag om een andere kleur stieken en zit dat half jaartje nog uit. Anders gaat het dadelijk weer terugstaan…
kan je geen second opinion aanvragen bij een andere ortho? om te kijken wat hij er van vind.
Onthoud wel… nu zit hij er in! je kan nu nog heel even doorzetten en een perfect eind resultaat eraan overhouden of hem er nu al uit laten halen en het afraffelen…
Ik snap dat het rot is, maar het is wel beter ook voor de gezondheid van je tanden/tandvlees.
Mensen begrijpen het toch wel, er zijn zó veel mensen met een beugel en die er zelf een gehad hebben. Ze kijken je echt niet aan op die beugel. Je kan het ook als ‘sieraad’ zien. Die beugel hoort nu gewoon eventjes bij jou, kijk wat je er voor terug krijgt! Al snap ik dat je dan met mooie tandjes (als een schone lei?) wilt beginnen op je nieuwe school.
heb het er met je ortho over, misschien zijn er wel alternatieven door bijv. een nachtbeugel te dragen oid?
Je tanden moeten nou eenmaal wennen aan de stand hoe ze nu staan. Verder zou ik m er ook in houden omdat je kiezen niet recht boven elkaar staan.
Ik snap dat je het vervelend vindt, maar er zijn echt wel ergere dingen. Ik zou zeggen, hou het nog even een half jaartje vol en heb dan een gebit dat ook in deze stand blijft staan (vraag wel om een spalkje als je die niet krijgt!) dan dat je m vervroegd eruit haalt en dat het gewoon weer in de oude stand gaat staan.
Het is nog maar een half jaar? In vergelijking met die 4 jaar is het niks.
Je wilt toch niet die 4 jaar “voor niks” die beugel gedragen hebben? Wat is een half jaartje nou joh
Ja kijk ik heb dus een jaar slotjes gehad en mocht toen alles er weer uit. Mijn gebit staat nu in exact dezelfde positie als dat ie vroeger stond dus echt superlelijk. Ben 20 dus een nieuwe beugel zit er niet in (niet meer verzekerd). Dus in adviseer je sterk je beugel lang genoeg te laten zitten want anders zit je met de gebakken peren straks.
ik zal blijj zijn als ik een beugel zou kunnen krijgen ik kan pas als ik minimaal 21 ben een kaakoperatie krijgen en dan waarscheinlijk nog een beugel dus ik zou tekenen voor 4 jaar een slotjesbeugel
Een slotjesbeugel is geen afschuwelijke beugel , dat maak jij ervan aangezien je jezelf te oud vindt voor een beugel…
maargoed, toch maar wachten.
Als je ortho zegt dat je hem nog langer moet houden, is daar vast een goede rede voor. Bijvoorbeeld dat je tanden nog een tijdje in deze stand moeten blijven anders zullen ze sneller verschuiven. Niemand zal het raar vinden dat je nog een beugel hebt en dat half jaar is zo voorbij.
Ik loop ook nog met een beugel en ik word 19, alleen ben ik heel laat pas begonnen.
Het is raarder om als vrouw van 40 nog een beugel te dragen, maar zowel jij, ik als die vrouw doen het voor 1 doel: mooie tandjes .
Ik zou vragen om lichtgrijze elastiekjes, die vallen amper op en verkleuren niet, en nog even dat half jaartje volhouden!
Maak je er maar niet zo druk om
Vorig jaar zat ik in de 4e van het MBO & een meisje in mijn klas (18, bijna 19) kreeg toen ook een beugel. Er worden wat grapjes gemaakt & daarna wordt er niet meer naar omgekeken.
Mensen vinden het echt niet raar, stom of suf als je een beugel hebt. Vinden ze dat wel? Dan zijn ze zelf raar, stom én suf.
Niet eruit laten halen nu je er bijna vanaf bent!
Dan loop je het risico dat je tanden weer helemaal teruggaan naar hun oude stand en is alles voor niets geweest…
Bovendien, als je het al 4 jaar uithoudt, zou ik het dat laatste half jaar ook nog maar even volhouden. Dan heb je tenminste ECHT een mooi gebit!
ik heb ook een beugel en ik vind het ook afschuwlijk
ik ben 14 en zit in de 3e, volgende week vrijdag krijg ik pas mijn beugel, iedereen van mijn klas is al klaar met een beugel of mag er al bijna uit.
je kan je beugel er nu wel uit willen, of gewoon geen beugel nemen, maar dan loop je altijd met scheve tanden, dus zou ik je beugel nog gewoon ff houden.
ik zou gewoon witte of zilveren elastiekjes nemen, dat valt bijna niet op.
Wees blij dat je een beugel hebt. Ik ben 18 en heb verschrikkelijk scheve tanden omdat er geen geld voor was. Gewoon doorzetten dus.
Zoveel mensen hebben een beugel en het valt niet eens op joh.
Het zou echt heel dom zijn om eerder te stoppen, zeker als je al vier jaar een beugel hebt gehad. Ik ken ook iemand die de beugel er eerder uit had laten halen. Alles ging weer scheef staan, ze kreeg heel erg spijt en kreeg daarna opnieuw een beugel. Omdat deze er dus opnieuw weer ingezet moest worden, deed het ook nog eens extra veel pijn.
Als ze het de eerste keer gewoon had afgemaakt, had ze uiteindelijk veel minder lang met een beugel gelopen.