afscheiding

oké, misschien een beetje raar topic,
maar ik heb vet veel last van afscheiding. ik gebruik inlegkruisjes ertegen,
ik moet wel wat in mijn onderbroek doen, anders komt het niet goed. soms heb ik zelfs maandverband nodig… Ik weet het, helaas hoort het erbij, er zijn velen die er ook last van hebben, maar wat ik heb vind ik wel héel erg veel…
ik ben ervoor ook al naar de huisarts geweest, ik heb een test gedaan, en daaruit
bleek dat het ‘gewone’ afscheiding was. verder heeft zij gezegt dat je het niet kunt stoppen.
Voor degenen die hier ook last van hebben; wat doen jullie ertegen? is er echt niks wat je ertegen kunt doen?
alvast bedankt!

ik heb er ook best veel last van, gewoon altijd een inlegkruisje in doen : ) ( wat is inlegkuisje eigenlijk een raar woord)

Hier zijn echt SUPER veel topics over.
Moet je even googlen

er zijn inderdaad veel meiden met dit ‘probleem’. helaas kun je er niks tegen doen.

Vervelend voor je zeg, lijkt mij zo onhandig. :frowning_face: Maar is het niet zo dat de pil hier ook (een positieve) invloed op kan hebben? Geen idee hoor, maar wie weet? En anders maar gewoon accepteren…

Nu ik erover na denk, ik had dit vroeger ook even. Nou ja, niet zo erg als jij beschrijft, maar zeker meer dan tegenwoordig. Dus misschien is het over een jaartje wel enorm afgenomen, dus helemaal ‘hopeloos’ is het vast niet!

Ik kreeg er alleen maar meer last van als ik inlegkruisjes gebruikte.

Is er nou weer zo een topic, de zoveelste al.

Ik heb hier ook altijd al vrij veel last van gehad. En volgens de dokter was bij mij ook alles normaal.
Bij mij is het wel niet zo dat het doorloopt als ik niets gebruik. En ik gebruikte ook meestal niets, omdat ik inlegkruisjes en maandverband zo noemelijk nog irritanter vind dan afscheiding. Maar het bleef wel enorm vervelend. FLATS en weer zo’n kwak in je broek. Comfortabel en hygiënisch is anders. Ik had dan ook meestal extra ondergoed bij om halverwege de dag eens te kunnen wisselen.

Maar ik heb onlangs de oplossing gevonden!! :grinning:

http://www.120coloursofbeauty.nl/wp-content/uploads/2011/10/Kruidvat-wattenbollen-deppers.png

(niet mijn foto)

Je plaats zo’n wattenbolletje (of de helft van een wattenbolletje, je moet even kijken wat er bij jou fijn zit) tussen je schaamlippen. Het neemt al de afscheiding op en je voelt het niet zitten. En omdat het niet in je vagina zit (zoals tampons) droog je ook niet uit, en het is 100% katoen dus alles kan nog ademen ook (geen plastic zoals bij inlegkruisjes etc). Gewoon altijd als je naar het toilet gaat even een nieuw bolletje plaatsen.

Hiermee heb ik echt NIKS last meer van afscheiding. En het is nog goedkoop ook, zo’n zak van 100 bolletjes kost iets van 80 cent ofzo.

^ Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar het lijkt me dan toch dat het net als een tampon er echt verder in moet want anders kan de afscheiding er toch zo naast gaan en voel je het bolletje toch met lopen zitten?
Ik heb nog nooit zo’n bolletje gebruikt, dus ik weet natuurlijk ook niet hoe het in zijn werking gaat maar het lijkt me zegmaar te mooi om waar te zijn, haha.

Trouwens, het lijkt me ook handiger als er een touwtje aan zou zitten, nou vind ik het namelijk niet zo hygienisch met het eruit halen van zo’n bolletje.

^
Het verschil is dat zo’n tampon een ‘hard’ en lang cilindertje is, terwijl dit echt zacht is en de goede vorm aanneemt. Ik neem ook meestal maar 2/3 van zo’n bolletje, dus het is ook vrij klein.
Maar een touwtje is niet nodig want het zit dus niet diep. En als je niet te lang wacht met wisselen is de onderkant nog droog en kan je die dan gewoon vastnemen. En als die al een beetje nat is: als ik kan kiezen tussen 2 seconden dat bolletje vastnemen en meteen daarna mijn handen wassen, of de ganse dag in mijn eigen prut rondlopen weet ik het wel.

Ik zou gewoon zeggen aan iedereen die best veel last heeft van afscheiding: probeer het gewoon even en dan zie je vanzelf wel of het iets voor jou is. Je hebt er niets bij te verliezen en misschien raak je wel van je probleem af.