Afscheiding

Hee, ik heb altijd een beetje wit plakkerig spul in mijn onderbroek zitten en soms is het dan ook nat, ik denk dat het vaginale afscheiding is maar dan ben ik toch niet ongesteld?

Groetjes,

Nee, ongesteldheid is met bloed.
En ja dat is afscheiding.

ja dat is afscheiding, waarschijnlijk word je binnenkort ongesteld.
ik doe dan meestal een inlegkruisje in mijn onderbroek want het droogt geel op, ook al was je het en dat is niet heel aantrekkelijk;)

wat is afscheiding eigenlijk:$?
(heb het zelf ook, maar eigenlijk nooit echt geweten wat het is)

+1

Ik weet het wat het is, alleen een vriendin van mij zegt dat het schadelijk is…?

Nee dan ben je niet ongesteld
Afscheiding is een soort raar spullie dat je krijgt als je vagina vies is.
Je kan het vergelijken met oorsmeer? :’)
Het maakt je vagina schoon … en dan krijg je dat.

Huhh wat zeg jij nou?! Het betekend juist dat je vagina werkt naar behoren… en niet dat je vagina vies is.

^ nee afscheiding betekend niet dat het vies is, het is normaal. En de ene heeft het meer dan de ander. Het hoort wel geurloos en kleurloos te zijn. Stinkt het, ja dan is het wel vies, en heb je kans dat je een schimmelinfectie hebt. Als je nooit ongesteld bent geweest (aan TS) betekend het waarschijnlijk dat het niet lang meer zal duren.

Ho afscheiding is niet altijd kleurloos en zeker niet geurloos! Het komt uit je vagina, die ruikt sowieso ook :wink: Afscheiding heeft altijd een geurtje, en dit is de ene keer erger dan de ander. Dat ligt aan je hormonen. Een schimmel infectie heb je duidelijk door, want dan jeukt het onwijs en heeft het een hele andere geur dan normaal. Het kan soms ook een beetje gelig zijn als het wat opdroogt bijvoorbeeld.

Wit is normaal. En ook als je al lang ongesteld bent is het nog normaal. Wat er meer gezegd wordt, stinkt het, jeukt het etc, dan kun je beter naar de dokter gaan.

Bij een schimmelinfectie ruikt het naar rotte vis, dus dat merk je vanzelf in combi met de andere kwaaltjes, haha!

Nooit gehoord van goede bacteriën? :’) Die afscheiding is heel normaal. Wie het met (bijv zeep) juist steeds weg wast riskeert een grotere kans op o.a. blaasontsteking.

Jep die afscheiding is natuurlijk en hoort er (helaas) bij, gebruik een inleg kruisje probleem opgelost

Hoe kun je het dan schoonhouden?

Het betekend gewoon dat je vagina goed werkt, & een inleg kruisje en alles in opgelost.

Gewoon met water wassen. :slightly_smiling_face: Geen zeep!